|
|
| Anbefal storbyferie! |
|
|
Manden og jeg vil gerne på en storbyferie til efteråret (uden børn). Hvor skal vi tage hen? Og kan nogen anbefale gode arrangører af storbyferier- eller gode hoteller? Vi vil helst bo helt centralt, hvor man kan komme til gode shoppingmuligheder, restauranter osv. på gåben 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prag.. |
|
|
så får I også noget for pengene. Jeg kan så anbefale at bo lidt udenfor centrum (4 stop med metroen og billetten koster ca.35kr per 24 timer). Vi fik 2 tomatsupper,1 capaccio, 2 store pizzaer,1 spaghetti med kødsovs,4 cola,4 nestea,1 glas vand og en faske vin blev 350kr. Vi boede med et stort indkøbscenter ca.100m væk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad er budgettet? Det er der det sværeste ligger, for der er mange lækre byer rundt omkring man kan tulle rundt i.
London: En klassiker, masser af se og shoppe: London Dungeon, Oxford str., London Bridge mv., billige flybilletter, overnatning er dyrt. Warsawa: Mange muligheder for sightseeing og shopping; billigt, generelt er østeuropæiske lande billige, men Polen ligger i den dyre ende ift Ukraine, Rumænien og Rusland(som alle egentlig også kan anbefales, hvis man kan lide historie og billig shopping!)
Istanbul især er en oplevelse, der bliver kaldt til bøn hele tiden(næsten;)) Topkapi paladset er verdens største og der er god udsigt bl.a. meget historie og en sjov by at færdes i. New York: Meget at se, og masser af steder og ting man kan genkende fra film og tv! Dyrt med overnatning, noget bøvlet med visum og papirarbejdet har jeg hørt(jeg sørgede ikke selv for det dengang)
Tokyo: Hands down den fedeste by jeg har besøgt indtil videre!!!!! Det er ikke så vestligt turistet, så man er rimelig alene, men de vil virkelig gerne hjælpe, hvis vi stod og kiggede på et skilt kom der altid folk hen og spurgte om de kunne hjælpe med at finde vej. Mad er ret billigt, kæmpe by med masser at se og opleve, mange af gangene er det områderne i byen der er spændende fordi de er så forskellige. Og deres toiletter er specielle og er noget man er nødt til at prøve en gang i livet  Generelt synes jeg personligt at Prag, Rom, Venedig og de baltiske lande er hyggelige steder, ingen tvivl om det, men det er ikke steder hvor jeg bruger mange dage før jeg har set det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis I har lidt |
|
|
penge på lommen, så er Vancouver det skønneste sted at besøge. Superlækker by med natur lige ved hånden.
Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go. Udlandsdansker siden 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og i samme |
|
|
åndedrag vil jeg nævne Seattle - også et fed by.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov og da |
|
|
også mit elskede Edinburgh Hvis det skal være i Europa, så er det min number one destination. Det er en by med en god, overskuelig størrelse, masser af museer, historiske bygninger og en helt særlig stemning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Storbyferie |
| Forfatter:  |
Hiraeth |
| Dato:  |
06-06-2012 18:18 |
|
Kan også anbefale Prag Man kan bo billigt men godt, maden er billig og der er rigtig meget at se! Derudover er Paris også en fantastisk by. Var selv på busrejse dertil hvor der var arrangeret ture til disney land, normandiet og en masse andre steder, det var super.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Jeg holder selvfølgelig på London..... Min yndlingsby... Jeg syntes ikke overnatning er så dyrt igen. Især omkring Bayswater ligger der mange mindre hoteler til overkomlig pris, og det er kun et stop eller 2 væk med undergrunden, og 3-4 stop med bus til det mere centrale. I Bayswater er der pænt udvalg af restauranter, hoteler og indkøbs muligheder.
VH Pernille "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher) I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures! Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prag er |
|
|
fantastisk  Og ligeså Stockholm, London, Paris, Berlin og Istanbul...  Men i efteråret var vi i Strasbourg, hvilket helt klart var en god og spændende oplevelse  Vi har også været i Dresden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh ja, ikke |
|
|
at forglemme Stockholm - lækker by!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
London!! Det er helt klart min yndlingsby, og tager gerne dertil mindst en gang om året! Vi plejer at bo i bayswater, det er lidt billigere end inde i det helt centrale london. Vi har købt oistercards til undergrundsbanen, det er den nemmeste måde at komme rundt på der er så meget at se i London!!
SigneKryger Quando omni flunkus moritati ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
New York: Fantastisk by, hvor der er det hele. Masser af shopping i alle prisklasser (generelt meget billigere end i DK), kultur, berømte steder og pladser. Der er simpelthen det hele. Dog er det meget dyrt at bo på hotel på Manhattan. Mht. visum, som en anden nævner, så er det kun et problem, hvis du skal være der i mere end 3 måneder. Hvis man bare skal på ferie i New York er det helt enkelt.  Ellers kan jeg anbefale Berlin, Malmö (som har et fedt cafémiljø) og Paris, hvis man er til museer, kultur, osv. 
Livet er, hvad du gør det til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| London... |
|
|
Uh ja, vi vil gerne til NY, men det må vente lidt- det er jo en dyr tur. Så det skal være i Europa  London er et super godt bud. Nogen, der har erfaringer med gode hoteller eller et bureau der arrangerer ture dertil inkl. fly, hotel og måske en guided tur?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wien skal I til |
|
|
Jeg er da ked af at ingen nævner Wien i Østrig. super dejlig by
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Storbyferie |
|
|
Er jeg faktisk overhovedet ikke til. Men har da været i både London, Berlin, Paris og Istanbul alligevel. Og jeg vil også gerne anbefale Istanbul. Virkelig en spændende og anderledes storby. London og Paris er ikke mig, Berlin er ganske udmærket.
/Tina Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ... /Mark Twain http://www.kamphest.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bangkok eller London |
|
|
jeg ville jo klart anbefale Bangkok(man kan blive stærkt afhængig af Thailand), men når det nu skal være i europa, så skal du da tage til London, helt fantastisk shoppe, hygge, kultur, spise mekka. det er dog lidt dyrt. Jeg mener at DSB har nogle fornuftige tilbud på storbyferier i europa.
Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi Bioanalytiker B.M.L.T Den smukkeste himmelhest *R.I.P* 7/6 1992 - 28/4 2011 Subito´s Chablis, elsket og savnet for altid. www.La-bresse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|