Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

møg tøs hjallerup marked
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 07:44

ja var jo på hjallerupmarked lørdag og satte mig til at se springkonkurrencerne med ponyerne og hold da op det var pæn ridning de små piger presterede :) og glade ponyer der tonsede rundt, ja ok der røg en bom hos mange men de gik op i det med liv og sjæl og at styre en pony rundt på en bane på en markedesplads syntes jeg er flot af ryttere på max 13 år :)

lige som jeg have sagt til min veninde at hold da op det er pæn ridning ingen slag og spark fra rytterne, ja så kommer tøsen her ind på en brun pony hun var nem at kende med hendes knaldrøde ridestøvler, hun rider på en pony som nåe ja måske ik har det største spring talent på de ca 1 meter høje spring, og man kan tydelig se konfliktadfærd og at ponyen flere gange stopper fordi den simpelthen er usikker.

dette resulterer selvfølgelig i at hun blir disset, hun forlader banen og ved siden af på opvarmningsbanen så skal jeg da sige og skrive at den pony blir revet i munden sparket og pisket den blir stoppet så pisket og sparket og så blir der ellers savet i tøjlen på kræet, dette gør hun et par min. så kommer en der nok er ungens mor hen til hende og jeg tænker ok hun beder hende nok stoppe men nej, tøsen fortsætter med og tæve på hesten, jeg siger flere gange højlydt mellem pubikum, føj for satan en møgtøs og have min veninde ik været der ja så var jeg gået ind have taget pisken og klappet hende en på låret og sagt, syntes du det her er rart ???

går i stedet hen ved siden af hende på banen og da hun rider forbi siger jeg højt til hende føj for satan en grim ridning du har håber godtnok du skammer dig, ville aldrig have en møgtøs som dig nær mine heste puha.

har det sgu godt med jeg sagde noget til hende, syntes ikke det var ok men forstår ikke at andre ikke sagde noget, men sådan er denne stille tiende verden nok

sku lige have luft

JEG ER NY TILFLYTTER TIL KARUP/DOLLERUP OMRÅDET OG SØGER RIDEVENINDER I ALDEREN 20-? ÅR JEG HAR EVT HEST TIL RÅDIGHED ( ISLÆNDER) HVIS DU IKKE HAR, ER SELV 26 ÅR

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 08:15

Puha - det er til at få helt ondt i maven af... Jeg så ikke pågældende ekvipage, men...

Hvorfor stoppede I hende ikke? Kontaktede en TD'er? Hvis det stod på i flere minutter og jeg havde set det - så havde jeg nok ikke siddet stille og "blot" kommenteret på det bagefter (omend jeg nok havde sagt nogle grime ord undervejs)...

Dog: Det kunne ikke falde mig ind at så meget som OVERVEJE at klappe hende en over låret - det er jo samme niveau som rytteren selv er på.

..Jeg bare undrer mig...

Det optimale var vel at stoppe forehavendet og ellers - bagefter - forklare med store bogstaver at den slags ikke er acceptabelt i omgang med heste og ponyer?!

Blot et par tanker herfra....

/Krissie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 08:25

Når nogen opfører sig utilladeligt overfor dyr, så synes jeg det er rigtigt godt, at nogen blander sig.

Men Bombur - den måde du gør det på, er ikke i orden. Du taler højt i et grimt sprog, og på den måde bliver der - for at bruge dine egne ord - to møg tøser på Hjallerup Marked.

Når du står og taler på den måde, siger andre ikke noget, fordi de simpelthen ikke vil slåes i hartkorn med dig.

Hvis du vil have noget ud af, at rette en helt berettiget kritik, så prøv i en ordentlig tone og til de rette folk.

Vil du gerne rette henvendelse til pigen og hendes mor, så gør det direkte og i en bestemt - men ordenlig tone. På den måde vil andre støtte op om dig - måske ikke højlydt - men med blikke og kropsprog.

Jeg synes det er godt du reagerer - men du gør det uhensigtsmæssigt - og får andre til at tage afstand til dig og dermed også dit budskab.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

tyuiopå
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 08:44

der var faktisk flere ved siden af mig der stod og sagde føj for pokker hva sker der for hende. jeg var meget i tvivl om hvem man sku kontakte derude om det evt var speakeren eller ??? for så have jeg gjordt det, men har det fint med jeg sagde noget til hende kan kun håbe hun lige tænker sig om en anden gang, bagefter snakkede vi osse om hvorfor vi ik filmede hende så ku man evt vise det til stævneleder ( som vi aldrig fandt ud af hvem var) men man blir bare så paf

JEG ER NY TILFLYTTER TIL KARUP/DOLLERUP OMRÅDET OG SØGER RIDEVENINDER I ALDEREN 20-? ÅR JEG HAR EVT HEST TIL RÅDIGHED ( ISLÆNDER) HVIS DU IKKE HAR, ER SELV 26 ÅR

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 08:49

Nu det var et barn - hvorfor så ikke SELV kontakte hende - for ponyens skyld (jeg så godt banen og ville heller ikke umiddelbart kunne finde en TD'er her og nu, tror jeg)...?

...Personligt kunne jeg ikke lade være - og jeg undrer mig hver gang over de tråde der EFTERFØLGENDE er dømmende her på HN...

Håber der er nogen, der har talt med pigen efterfølgende, så det i det mindste ALDRIG gentager sig...

0
0
Svar på denne tråd

dtfgyhujkl
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 08:52

som jeg skriver så påtalte jeg det osse overfor hende at det var utrolig grim ridning når nu de andre på sidelinien sagde det samme som mig måtte en jo vælge og konfronterer hende så det gjorde jeg så vi ikke alle bare stod og sagde møgtøs om hende men faktisk sagde det til hende.

men ellers vil jeg nu som jeg skriver i første indlæg, rose stævnet for rigtig fin ridning :) der var kun hende her der var en skamplet for stævnet

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 08:56

Bombur: Det forstod jeg godt - men tænkte, nu en TD'er ikke lige var til at se - hvorfor ikke stoppe pigen i forehavendet (på en pæn måde)?

Det tror jeg 1) ville virke bedre efterfølgende (det vil være PINLIGT at tænke over, når hun kom hjem og var kølet ned igen) og 2) være meget bedre for ponyens skyld... Især sidstnævnte...

Nu fik pigen jo godtnok en "reprimande" - men det gik jo mere ud over ponyen end godt var...

0
0
Svar på denne tråd

tyuiopåæø
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 09:04

jeg tror det er fordi man blir så gal og harm at jeg nok ikke lige var i stand til at snakke pædagogisk til hende...... og desværre venter man noget tid med at reagerer fordi man gør som alle andre, venter på at der kommer nogen og griber ind men det gjorde der ikke men selvfølgelig have den bedste måde været pænt at sige til hende at hun vist lige sku hoppe ned fra den hest og gå et sted hen og tælle til 10

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 09:16

Super Bombur til dit sidste indlæg.

Næste gang - hvis der bliver en sådan - så tæl til 10.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

ang tøs
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 10:09

ingen steder bør sådan noget finde sted men det hjælper ikke at når man observerer sådan noget at man går hen til pigen eller hendes mor og siger det på sådan en måde..

mit forslag til dig næste gang du ser sådan noget som desværre ikke er første gang..

-Tal pænt til hende eller den eventuelle mor...Det er ikke så hensigtmæssigt det du har gang i der..kunne det ikke hjælpe hvis du gjorde sådan og sådan....

eller gå til den ansvarshavende og sig det..det er faktisk det de er ansat til..

hvis jeg som mor eller barn var blevet så frustreret at jeg var kommet til at gøre noget sådan ville jeg være mere indstillet på at høre på dig hvis du havde kommet venligt hen og sagt det ikke er så hensigtsmæssigt...

det andet er på ingen måde kostruktivt...og pigen lærer på ingen måde noget af din kommentar...

0
0
Svar på denne tråd

Bombur
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 10:19

Sidst jeg overværede noget grim ridning var på opvarmningen til en lille dressurklasse. En pige på 16-18 år havde været inde og ride og det var sikkert ikke gået særligt godt, for da de kom tilbage til opvarmningen, var der liiige noget hesten skulle have lært....

Der stod en pæn stor flok og overværede seancen og jeg spurgte om der var nogen der kendte denne rytter, for så ville jeg råde dem til at gribe ind og sende hest og rytter til afkøling. Det hele sagt i en pæn tone.

Ingen svarede, men en veninde(?)som stod i flokken gik til rytteren og stoppede hende.

Der er ingen grund til at stå og hvisle "møgtøs" efter nogen. Det giver bare mere konflikt, ydmygelse og skam og hvis man er heldig, senere eftertanke.

Hellere sige "Jeg kan se, at du er rigtig skuffet og ked af det. Det var nok en god idé at holde en pause nu." (Noget i den dur.) Så slipper rytteren måske for mere konflikt og ydmygelse og vejen til eftertanke bliver måske mere farbar.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 10:26

Sidst jeg så sådan noget ridning, var jeg spring dommer, og ville have tiltalt rytteren selv, men min veninde som havde set klassen havde snakket med faderen om at det var ikke acceptabelt ridning. Stille og rolig, ja det var en anden rytter der kom ind. Pisken blev slet ikke brugt i den efterfølgene klasse, så både forældre og rytter lærte at selv uden pisk gik ponyen stadig lige stabilt, den var slet ikke nødvendig. Det var rart at se det gik op for dem, og jeg tror på det har været bedre end at råbe grimme ting efter dem på banen.

Men vi er enige om at grim ridning hører ingen steder henne

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider