Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Allergi symptomer
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 16:01

Hej HN folk

Gode råd kan man jo altid finde herinde, eller måske blot et par artsfæller...

Jeg har ind imellem nogle allergiske symptomer såsom nysen, løbende næse og manglende smags - og lugtesans.

Det kan opstå fuldstændig pludseligt, jeg kan vågne om natten og så skal jeg have et stykke papir inden for rækkevidde, for min næse løber simpelthen over med helt klart snot. Jeg vil næsten ikke engang kalde det snot, det er mere som vand.

Jeg kan også midt på dagen pludselig få nyseanfald og blive forkølet, men altså bare med nysen og snotnæse.

Det kan opstå morgen og aften, vinter og sommer, ude og inde.

Der er ingen sammenhæng med noget som helst, jeg kan færdes på et høloft uden et eneste nys, jeg kan ligge på en nyslået græsplæne, være omgivet af dyr, støv eller andet, og der er intet.

Jeg kan også sagtens gå flere dage herhjemme uden noget som helst.

Det eneste jeg kan sige jeg har opdaget kan fremprovokere det, er temperaturskift. Jeg skal helst ikke komme til at småfryse pga gennemtræk el. lign, så kommer det.

Jeg er allergitestet på alverdens måder og slår ikke ud på noget som helst.

Det har stået på i årevis on-off, jeg har fået binyrebarkhormon både som næsespray og indsprøjtninger, det virker, men er ikke just sundt. Det er mange år siden jeg sidst fik medicin mod det, og jeg har det som om det er ved at tiltage - har ikke haft min smagssans i flere uger.

Jeg bliver samtidig også nemt rigtig forkølet og tre gange indenfor de sidste to år er det blevet efterfulgt af en lungebetændelse.

Jeg spiser almindeligt sundt og er aktiv hver dag.

Jeg ryger ikke og drikker kun sjældent, pyyh, det er vist så længe siden at jeg ville blive fuld af en enkelt øl...

Er der nogen der kan genkende det jeg beskriver og i så fald - har I fundet en mirakelkur?

ALLE kommentarer, erfaringer, råd osv modtages med kyshånd.

mvh

Winnie

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 16:28

måske har du følsomme slimhinder? de kan reagere ved kulde :) eller frost allergi?

små hjerner små fornøjelser ;)

siger hende den unge, udvidne, dårlige hesteejer og kommende mor :D

0
0
Svar på denne tråd

polypper
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 20:33

jeg har lidt det samme. Dog ik løbenæsen, men stoppet næse. Her er det polypperne der er problemet. Jeg får osse næsespray med binyrebarkhormon (rhinokort, når den er i handelen da erstatningen for den når den ik er ikke virker på mig!!)

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider