Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gråt hår. Hvornår?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 14:04

Man kan få grå hår af mange ting, siges det.

Er der nogle herinde som har grå hår?

Hvor gamle var i da i fik dem?

Så forleden et billede af Kronprinsen og kors, hvor jeg syntes han godt "brugt" ud.. www.bt.dk/sundhed/tuptunet- kronprins-afsloerer-saadan-holder- jeg-mig-i-form og han er endda yngre end jeg.. .

Det skal så ikke dreje sig om vores udemærkede Kronprins! Kun dine (og mine) grå hår... .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Mangler en ridehest!

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

jamen altså
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 14:10

- jeg var vist 25-27 da mine studiekammerater, til stor moro fandt et par grå hår på mig ...

Og jeg kan se mine unger fik grå hår da de var sidst i 20'erne.

Vi er/var alle rødblonde - aner ikke om det har nogen betydning.

Efter en farvning for pænt lang tid siden er jeg nu 'tofarvet' - solidarisk matchende min lille brunskimlede hest ;o)

Vh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Som hund, så herre!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 14:19

Meget sympatisk at matche hesten. .

Jeg elsker når ting matcher.. !

~ Anette

Mangler en ridehest!

0
0
Svar på denne tråd

Siden jeg...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 14:22

... var i begyndelsen af 30'erne har det været nødvendigt indimellem at supplere min naturlige hårfave med lidt fra flaske.

Nu er jeg 45, og det er nok til at en af mine kollegaer (lidt uhøfligt) gør mig opmærksom på når det er på tide - så det er ret synligt.

Jeg har mørkt hår - så det ses tydeligt at der nu er mere lyst end mørkt hvis jeg ikke "vedligeholder den naturlige farve"

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 14:26

Jeg var 18 år da mine første grå hår kom i mit mørke hår! Er 46 nu og helt gråhåret, kaldes af nogen, for SILVERBACK

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Gråtonet
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 14:29

Jeg har haft en hvid tot siden jeg var 13 år. Den startede som ca 1 cm i diameter.

Nu er den ligesom vokset sig temmelig stor, og er spredt jævnt over hele håret..

Og jeg kunne ikke drømme om at forsøge at skjule det.

0
0
Svar på denne tråd

Gråskimmel :)
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 15:31

Jeg syntes bestemt ikke at man ser "brugt" ud som TS skriver, fordi man er gråhåret.

Selv begyndte jeg at få de første grå hår for et par år siden, nu har jeg flere. Det er OK syntes jeg og jeg er glad for mit hår og har ikke lyst til at farve det - ihverttilfælde ikke på nuværende tidspunkt, men det kommer an på hvordan det kommer til at se ud på mig

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

18 årig...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 15:33

Som 18 årig begyndte det hos mig...

Nu har jeg som 40-årig, hvis jeg selv skal sige det et smukt farvespil af grå nuancer i mit korte smarte hår :-)

Mange tror det er farvet sådan...

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

Gråhåret
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 15:38

Hos mig begyndte det da jeg var 19 - men eftersom jeg er lyshåret, så var der nok ikke ret mange der opdagede det de første år. Nu er det dog ret synligt for enhver ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Underligt nok ikke
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 16:24

Er 40 og næsten et halvt, men har ikke et eneste gråt hår.

Tror næsten jeg er den eneste på min alder der ikke farver håret.

Min mor startede ellers midt-sidst i 30'erne så det er vel bare et spørgsmål om tid.

Er almindelig dansker-mellemblond.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 16:39

Ingen grå hår her; jeg er 21.

Min mor har haft grå hår siden jeg kan huske. Hun er nu 54.

Hendes forklaring er: "Det er fordi jeg har den mand og de børn, jeg har" ;D

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

Det grå guld...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 17:28

Til stor forundring er det kommet snigende her sidst i 20érne

0
0
Svar på denne tråd

Ikke et eneste
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 17:40

Jeg er 56 år og har til min store irritation ikke et eneste gråt hår. Hårfarven er bare sådan jævnt leverpostejfarvet.

Så jeg må supplere med et par kunstige lyse striber en gang imellem. Min mor døde tidligt - som 60-årig - men hun havde heller ikke et eneste gråt hår.

Lotte K.

0
0
Svar på denne tråd

Misforstået
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 19:09

Guldhår / Du misforstår mig. . Det er mest hans hud og "udtryk" jeg mener når jeg siger han ser brugt ud. At han også er gråhåret gør det ikke alene! Grå hår kan skam godt være 6'set. .

Især Charn Connery tager sig jo altid godt ud på mit TV, men tilgengæld så syntes jeg Mads Mikkelsen burde være på vej til frisør for at få trimmet tjavserne, mere end for at blive farvet. .

Jeg er 44 år og har indtil nu ikke et eneste gråt hår. Er rød-brun og har aldrig været farvet..

Gad vide hvorfor nogle får dem tidligt og andre måske aldrig? Obarma havde dem ikke (så det ud til) da han blev præsident...

Har bare spekuleret på om det hænger sammen med tobak, kemi (i dagligvarer), stress og lign.?

~ Anette

Mangler en ridehest!

0
0
Svar på denne tråd

Grå hår
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 19:22

Jeg tror nu osse det handler meget om gener og ikke bare livsstil -ligesom hvorvidt mænd bliver skaldede eller ej.

Mændende på min fars side af familien har alle en kraftig manke og beholder det hele livet. De bliver bare grå med årene. Min far på omkring de 57 får stadig tyndet ud i manken når han går til frisør.

Min mor begymdte at blive gråhåret da hun fik min bror (hendes første barn) da hun var 21.

Min bedstemor på morsiden, fik osse de første grå hår sammen med det første barn.

-så det kunne jo godt tyde på at det kunne have lidt med hormoner at gøre osse.

Min farmor blev stort set gråhåret over nat i forbindelse med at min gar kørte galt og brækkede ryggen.

Min bror fik de første grå hår meget tidligt -vidst omkring da han var 18. Nu som knapt 3o-årig har han snart ligeså mange grå hår som sorte.

Jeg selv er 27 og har endnu det første grå hår til gode (og heller ingen børn -så måske der ER noget om snakken når forældre siger at børnene giver dem grå hår )

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Når man bliver voksen he he
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 20:30

Nå, jeg fik de første grå får da jeg var midt i 20-erne, min mor fandt dem og syntes det var så morsomt :-) Men jeg var lyshåret så det var kun fordi hun klippede hårspidser på mig at hun opdagede dem.

For 2-3 år siden stoppede jeg med at 'friske håret' og da foråret kom var jeg rimeligt 'skimlet' og er det stadig. Jeg har så lige opdaget en tot i sideskilningen der er i gang med at blive meget lys grå (hvid?) måske svarer det til at jeg nu får en lille blis?????

Jeg synes selv den største forkel er hvordan folks hud der ud, er den frisk og spændstig (selv med rynker) eller er den grå og træt?

Mvh. Sanne

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd

tam tam tam
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 20:59

Min mor begyndte at få gråhår i slut 40¨erne, der kom det snigende, hun har ikke vildt meget nu, hun er 53 men det kommer lige så stille, lige ledes min far, han har da også men ikke sindsygt meget

Min svigermor som vi kalder silverfox har det smukkeste sølvfarvet hår, men svigerfar som er over 60 har ingen grå hår, det er vildt.

min egen veninde begyndte for år og vi er 33 nu, jeg selv har ingen ... men da mine forældre er mørke og jeg er lys kan jeg vist ikke helt gå efter dem

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Gråt hår
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 23:51

Jeg opdagede de første hvide hår da jeg var omkring de 30. Nu er der kommet nogle flere (jeg er 41), men da mit hår er rødt i mange nuancer (fra helt blondt til meget mørkt) og tilmed bølget, så er det ikke noget man lægger mærke til medmindre man kigger grundigt (jeg ser dem selv, men jeg stikker også hovedet helt ind i spejlet). :-D

Min far som også var rødhåret som ung er bare blevet lysere og lysere i hele håret, sådan jævnt fordelt. Det er faktisk en ok måde at blive grå/hvidhåret på. Min mor har mere tendens til hvide tindinger, men det fikser frisøren. Jeg håber jeg slægter min far i denne henseende.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Næsten 42
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 00:03

Og jeg har ikke opdaget nogle grå hår endnu. Min Kæreste begyndte at blive gråhåret som 16 årig, så det er jo vidt forskelligt.

Angående det at matche blev jeg ret upopulær for ca 5 år siden. Min Far havde lige hentet mine forældres nye bil og de kom på besøg for at vise "vidunderet" frem. Så er det, at jeg får sagt: Jamen far, det er da en rigtig pensionistbil, I der har fået. Hvortil min ellers godmodige far svarer, ret så surt: Hvad mener du med det? Jo, den matcher da håret!!!!!! (sølvfarvet)Der blev jeg vist gjort arveløs

0
0
Svar på denne tråd

Hårfarve
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 09:38

Jeg er nok som Lenuccias far gylden, som bliver langsomt lysere og lysere med årene, krydret med helt hvide striber fra naturen. Jeg syntes at jeg er heldig at blive gråhåret på denne måde.

En dag når "Guldhåret" er blevet til "Sølvhår" må jeg hellere ændre mit ryttersnaknavn

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

Shagya....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 10:12

... de grå hår er til en vis grad genetisk betinget :)

I min mors familie har de alle (bedsteforældre, mostre, morbrødre, samt de fleste fætre og kusiner) fået de første grå hår inden de blev 20 - og er blevet helt sølvfarvede/hvidhårede i en temmelig ung alder.

Til gengæld har de allesammen beholdt den ret kraftige hårpragt, som også er kendetegnende for os - selv mine morbrødre på 91 og 85 har den mest pragtfulde, tykke, snehvide manke uden så meget som høje tindinger :)

Jeg tror dog også at levevis/sygdomme/bekymringer og den slags har noget at sige. Det siges om en af mine formødre, at hun blev "hvidhåret på en nat", da hun havde en slem gigtfeber, der efterlod hende med adskillige stive led. Om det passer ved jeg ikke - det er mange år siden.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Arveligt??
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 12:02

Håååh nej. Min far er ikke bare grå, men også næsten skaldet.. Det gider jeg ærligtalt ikke arve! Det er så slemt at han betaler FINDELØN til frisøren!!

Dog er hans forklaring, at da han var lille var pengene små og hans seng for kort så... håret blev slidt af og selv da han fik en størrere seng så stod håret ikke til at redde!

Hans søster var, siges det, født gråhåret.

Har også hørt, at hår kan blive gråt på én nat.

Bemærkelsesværdigt at der er så stor forskel, men lidt heldigt for dem der oplever at det kommer snigende stille og roligt.

~ Anette

Mangler en ridehest!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 14:42

Ja, som 26-årig (nu) fandt min mor det første grå hår på mig. Der gik ca 48 timer, så var det farvet.. Min far begyndte tidligt (i 30'erne mener jeg) men min mor har stadig ikke et. Hun er nu 53, tror jeg nok

Kan ikke huske med min mormor, for jeg kan kun huske hende som skaldet (kræft) men min onkel er da begyndt... Farmor og farfar har jeg altid husket som gråhårede, så da mor fandt mit skældte jeg farmor ud Det siges at være arveligt, ligesom hårtab

Belinda

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd

De gratis striber
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 18:12

Jeg fik de første som 18-19 årig. Farvede hår jævnligt indtil for knap 2 år siden, så blev kampen for ulige. Jeg er normalt helt mørkebrun i hårpragten.

Det seneste foto med de lyse striber (taget en meget tidlig søndag morgen efter 4 timers søvn):

Billede

! ! !

0
0
Svar på denne tråd

43 og ikke
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 19:38

et gråt hår endnu. Er rødblond af natur. Mit genetiske ophav er ukendt da jeg er adopteret.

Om forældre får det af deres børn ved jeg ikke, jag har 2 skønne unger som giver meget fåbekymringer, så måske.

Min mand er 57 og har kun lige fået de første stænk.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Gråt hår
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 11:15

Det er meget meget forskelligt hvordan og hvornår folk gråner - tvivler på at det har så meget med livsstil at gøre.

Min mor har sydlandsk rødt hår, nærmest hmørk henna, hun er ikke grånet i en alder af 57, men hendes røde er falmet så hun er mere kastaniebrun.

Min far blev aldrig grå men mere og mere blond til det var helt hvidt.

Mit barns far var totalt grå i en alder af 35.

Det er lidt ligesom hårtab, nogle taber håret tidligt, andre sent, nogle aldrig.

I vores familie er vi hårfagre og gråner/bleger sent.

Jeg er 39, har stadig ikke set et eneste grå hår, mange af mine mere mørkhårede veninder har mange grå hår allerede.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 22:15

Jeg fandt det første grå hår som 32-årig. Nu er jeg 38, og der er faktisk ikke kommet så mange flere til. Så længe det går i det her tempo, har jeg det helt fint med det.

Gråt hår kan skam være ganske pænt og klædeligt - det er Marabou (Pia) da et ganske godt eksempel på.

Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det lige som
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 00:23

charlotte..

jeg var vel 23 da de første dukkede op .. men nu er jeg halv gråhåret i en alder af 37.. det er rigtig mange år siden jeg hold op med at farve mit hår da jeg bare ikke ville have pensionist mortorvejen (den skildning hvor man kan se folks virkelige hårfarve)..

ja og når jeg fylder 45 så er jeg gråhåret, men der er vel en charme ved hver alder ..

Tina

At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd

ts......
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 13:51

Den smukkeste kvinde med silver-hair... Gun-Britt...

Jeg fik for et par år siden, en tot "lyst" hår, som desværre er silver, kan endnu ikke forlige mig med det, så "lysner" stadig...

0
0
Svar på denne tråd

Sølvhår
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 17:53

Jeg er 57år og helt hvidhåret som Gunn-Britt.Mange tror jeg farver håret men det er helt naturlig platinblondt Min far var helt hvidhåret som 45 årig så det er nok arvelig

Jeg ville ikke drømme om at farve det,det ville være et alt for stort arb.det skulle nok farves hver uge.Dessuden kan jeg godt lide mit hvide hår,det ser fantastikt ud når jeg er brun

Billig opstaldning tilbydes nær Høng med masser af foldtid, godt sammenhold og fine faciliteter!

0
0
Svar på denne tråd

Flødeleverpostej
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 18:44

Min søster (!!!) fandt til sin store fryd mit første grå hår, da jeg var 25. Siden er de ganske langsomt kommet snigende.

I en årrække kunne de lyse striber dække, så var der en lang periode, hvor min alm. leverpostejsfarve efterhånden langsomt gik over i en smuk flødeleverpostej (når bare folk ikke kom for tæt på ), men nu er det ikke til at skjule.

Det værste er ikke, at hårene er hvide. Det værste er, at de er stride og strittende, og derfor er ekstra svære at skjule, selv når de er farvede

Det er helt klart arvet fra min far, som jeg aldrig har kendt med hans naturlige hårfarve. Heldigvis beholdt han en flot, tyk sølvmanke til sin dødsdag

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider