Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

job uden uddannelse??
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 11:21

nå piger

jeg leder og leder jo efter et job, og er bare kørt fast, jeg har søgt en del uden at være sikker på det egentligt er noget..

jeg har nu søgt som piccoline/kontormedhjælper

jeg har søgt som kundeservicemedarbejder i føtex

jeg har søgt mange mange lærepladser uopfordret

jeg har søgt som handicaphjælper

men piger, kom med gode forslag til havd jeg kan søge efter mere..

jeg har nogle krav, men er villig til at prøve og finde alternative løsninger..

- jeg skal gerne kunne aflevere børn tidligst 6.15 og meget gerne kunne hente dem de fleste dage senest 16

- jeg skal helst have en løn på 20.000+ Brutto

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 11:36

Jamen det kommer da an på hvad du kan og om du har erfaring. Har du kørekort, truck og eks kransertifikat, så var transportbranchen en mulighed.

Fabrik og lager giver ofte en rimelig løn over de 20,000kr.

Forretning, kontor, piccoline, handicaphjælper og kundeservicemedarbejder giver nok ikke den løn du efterlyser, når du ikke er uddannet.

Landbruget var også en mulighed, rengøring, ufaglært tjæner og servetrice, kunne være en mulighed.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 11:49

Det er meget, meget, meget få jobs der giver 20.000+ brutto når man ikke er uddannet. Ufaglærte jobs giver max omkring de 12-16.000 for fuldtid.

Der udover gælder det også tit om hvor gammel du er mht jobs.

Har du søgt i Netto? De søger som regl altid seriøse medarbejdere der gider og vagterne er som regl fair og ret gode. (arbejder selv deltid i netto pt og har gjort 5 år snart - har også arbejdet fultid der)

Hvorfor ikke starte på en uddannelse ? Så har du nemmere ved at få jobbet i den længere ende. Der er mange forskellige uudannelser jo :D

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

uddannelse
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 12:06

det er lige netop det jeg gerne vil, jeg leder også efter læreplads som jeg også har skrevet søger jeg en del uopfordret, men jeg er nødt til at skulle have noget job nu her, jeg har job, men det hænger slet ikke sammen tidsmæssigt nu hvor jeg skal starte efter endt barsel, og det er noget rigtigt møg...

det jeg har nu er som postbud, og det er bestemt ikke en af de bedst betalte brancher, men jeg ligger nu altså på 20+ det er jo før skat jeg snakker ;O) udbetalt er det jo en helt anden snak ;o) kommer jeg under 16.000 brutto kan det bedre betale sig at komme på dagpenge via A-kassen ;O)

så ja jeg ved godt at det smarteste er at få en uddannelse, men det er nemmere sagt end gjort når lærepladserne ikke hænger på træerne, og jeg tager jo altså ikke bare en uddannelse bare for at have en uddannelse, så jeg skal også kunne lide hvad jeg laver når det er det vi snakker om, derfor vil jeg have den læreplads jeg ønsker og venter gerne på den, men jeg skal jo lave noget i ventetiden...

jeg er 26, og nej jeg har ikke truckcertifikat osv. jeg har kørekort, og havde da også overvejet at blive "pakketrans" men arbejdstiderne er bare fucked up når man har familie og allerede en af os i den branche ;O)

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

erfaring
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 12:10

nå ja ;o)

jeg har været 5 år hos postdanmark

har arbejdet deltid hos: Bauhaus(kasseassistent), superbest (butiksassistent), DHL (pakketrans), på en pub (bartender), bagerbutik

jeg har en HG2 og et grundforløb som vognmaler på teknisk skole

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 12:36

Hvorfor tog du ikke de 2år i lære med efter HG2'en ? :)

Det ville ihvertfald give en uddannelse som kan bruges.
Men ved slf. ikke om man ikke kan gå i lære efter x antal år/måneder.

Så vidt jeg har forstået skulle det være til at få en læreplads, skolen hjælper også gerne med det.

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

jamen....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 13:02

Udnyt at du er i arbejde hos Post DK. Prøv at få skrabet kurser sammen eller kom i administrationen. Udnyt dine kontakter hvor du er og prøv om du kan få en flytning til et andet område.

Evt. prøv om du kan få en læreplads på kontor eller bag skranke eller hvad der nu byder sig at muligheder. Tag en snak med din chef og prøv at holde ved indtil en ny mulighed åbner sig.

Poppelhuset.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 13:02

Fabriksarbejde har som regel de arbejdstider du efterlyser hvis det er daghold. Jeg har arbejdet som ufaglært på fabrik i 10 år. Først hos Velfac hvor jeg fik ca 25.000 brutto og nu hos Danish Crown hvor jeg får ca 28.000. Så bare fordi man er ufaglært behøver man ikke at være dårligt lønnet

Hedevang

Nu med en guldklump på skødet, født den 18.12.11

0
0
Svar på denne tråd

læreplads
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 15:51

he he, jeg gik på handelsskolen af den simple årsag at jeg ikke anede hvad jeg ville, så tog jeg 2 år der, men fandt imens ud af at butik og kontor ikke er vejen frem for mig, så derfor tog jeg på teknisk skole og fik et grundforløb, så det er den jeg leder efter læreplads til, som vognmaler, og det er nemmere sagt end gjort som pige ;o/ det skal så siges at jeg ikke har ledt siden jeg færdiggjore grundforløbet, for da det ikke lykkedes efter 6 mdr, besluttede min dengang kæreste og jeg os for at vi skulle have nogle børn sat i verden, så det er der jo gået lang tid med ;O)

jeg har aldrig haft ret travlt med det uddannelse, da jeg altid har haft svært ved at bestemme mig til hvad jeg ville, men nu leder jeg jo så igen efter den læreplads, jeg skal starte arbejde om 2 mdr efter planen, men det kan på ingen måder hænge sammen med børnene om morgenen, så jeg er nødt til at sige jobbet op, det betyder jo selvsagt også at jeg ikke kan arbejde mig op der, og helt ærligt har jeg heller ikke lyst til at få uddannelse osv gennem postdk...

skulle det give lidt mendre end 20.000 går det nok også, men ikke meget mindre, så kan det ikke betale sig frem for dagpenge...

men jeg er helt enig, det er uddannelse det handler om nu, men ikke hvad som helst..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 17:10

Hmm - hvis jeg må blande mig, så har jeg et forslag..:

Det er ikke alle ufaglærte jobs, der giver 20.000+ brutto, så langt er vi enige...

Men:

Hvis du kan spænde livremmen ind og klare dig for mindre, så tag hvilket job du kan få (der passer ind i dine børne-aflevere-og-afhentnings-tider) ...

Hvorom alting er, så giver det dig noget på CV'et - og det er altid en fordel. Jeg VED det er svært at finde job her og nu - jeg står sikkert selv i situationen efter endt kontoruddannelse her i efteråret - men jeg tager hvad jeg kan, udfører jobbet så godt om muligt... Om ikke jeg finder drømmejobbet, så tror jeg på, det er godt at vise initiativ og arbejdsglæde/lyst, når man igen søger videre...

Blot et par tanker herfra - jeg er lidt imod tanken "så kan dagpenge bedre betale sig"... Noget helt andet er, hvis man ikke KAN finde et job...

Eftertænksom tanke fra Krissie

0
0
Svar på denne tråd

misforstået
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 18:59

jeg tror jeg bliver misforstået lidt ;o)

emnet handlede bare om hvad mine muligheder var, da jeg selv er løbet tør for ideer..

der er kommet lidt hjælp og mange tak for det ;o)

hvorvidt jeg skal have en uddannelse, havde jo ikke så meget med sagen at gøre, da jeg arbejder på det, men det åbenbart tager tid, og jeg lige pt står i en dum situation mht job, og får jeg ikke et job meget snart ender jeg på dagpenge..

jeg vil da selvfølgeligt langt hellere have et job at stå op til hver dag end at være på dagpenge, det var bare pointen i det, men jeg kan nu heller ikke forestille mig der er ret mange jobs med dårligere løn end en dagpenge sats ;o)

jeg gør hvad jeg kan for at finde noget, og håber bare sådan at det snart dukker op...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider