Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 indhegning af heste
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 21:33

 

Hej

Det er nu 3. gang jeg har et besøg af en hest, der ikke tilhører mig. Hvilket jeg er lidt træt af, især fordi det er 2 dage i træk. I dag gik jeg så selv over med hesten. ( de andre 2 gang har ejeren hentet den). Men jeg fik et chok for indhegning var lavet med blåttorv der var snoet omkring træstammer.

 

Mit spørgsmål er så, er dette lovligt.

Jeg ville jo ikke mene den er forsvarligt indhegnet.

Men jeg har ikke kunne finde noget lovgiving på dette område, andet end den skal være forsvarlig indhegnet og at den skal holdes på egen grund.

Jeg har jo ikke lyst til at hendes hest render rundt og skide i mit nyslået græs ( til hø)

 

Nogen forslag til hvad jeg skal gøre.

Min kloge 5 årige søn forslog godt nok at vi kunne indhegne mark.

Men det burde jo ikke være nødvendigt

 

Hilsen

Heidi


Mathias født 12 maj 2007 og annika født den 23 febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremlysning
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 21:39

Hej.

Du må fremlyse hesten til politiet hver gang den kommer, og gøre dem opmærksom på hvordan hesten er (eller ikke er) indhegnet.

 

Derudover kan man vel forlange erstatning at hesteejeren...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 08:55

Gå over og bank på og forlang erstatning for dit ødelagte hø, så får du ikke besøg af den hest mere

0
0
Svar på denne tråd
 
 først pænt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 12:00

Hmm ud fra det du lige skriver, lyder det ikke til at du på noget tidspunkt har gjort andet end at få hesten hentet/afleveret ?

 

Du kunne jo som det første spørge pænt og venligt om de ikke kunne lave et ordenligt hegn til deres hest, med din personlige begrundelse og at det nok ikke er helt lovligt at have dyr indhegnet som de har...

 

Det kan jo gå langt mere galt, end hestemøg i høet at hesten render løs....

 

Virker det ikke, tja.. så må man jo se på mere hårde metoder.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 indhegning
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:22

Hej

jeg skrev en sms igår til hende om at skulle sørger for hendes hest ikke kunne rende ud. Der til svar hun, at hun forsørger.

Jeg fandt så ud af, sent igår aftes at flere af Naboerne også har haft problemer med sammen hest.

Det er træls at den render løs rundt, men også yderst farligt hvis den skulle ende op på hovedvejen.

Jeg må hvis heller se om jeg kan få en snak med hende, så må vi se om det løser problemet.

Med tak for svarene.

 

Heidi

 


Mathias født 12 maj 2007 og annika født den 23 febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 god ide med en snak.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:42

Og en ide at fortælle hende noget om hestehegn og at det skal virke, ikke blot være noget man sjusser sig frem til i en længere forsøgsperoide.

 

-Er det mon fordi det er dyrt at hegne korrekt ind? - for det er jo dyrt at hegne ordentligt ind (på kort sigt).

 

Ja, mon ikke det er noget i den stil. Omend det risikere at blive dyrere på langt sigt med dårligt hegn.

 

-Hvorfor står hesten alene? (hvis den gør).

-Har den foder?

-hvad for den til at stikke af?

 



Kilden

 

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 indhegning..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 08:53

jeg syntes absolut ikke det lyder forsvarligt med blå snor/tov som eneste indhegning, men vil lige påpege at man sagtens kan hegne heste med et lag ståltråd, og undgå de spæner igennem, såfremt der bare er ordenligt knald på hegnet. jeg har haft større problemer med at holde heste inde med det hvide strømførende snor, pga, der simpelthen er for tynde strømtråde i det, og når så de knækker, så er det ikke mere bevendt end en blå halmstrik, -jovist kan de se det, men der er ikke meget respekt for en sølle snor hvis græsset på den anden side syner saftigere.

 

(af den årsag har jeg hegnet med både ståltråd og hvid hestetråd, ved samme isolatorer, for at sikre det både er strømførende og synligt.)




mvh. Gitte


..og yh-yh'erne Bine og Milkshake

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider