Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

nye regler fra drf hvad mener i
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 17:53

fandt lige dette

www.rideforbund.dk hvad mener i om blandt andet det, at man skal have ridemærke 3 for at måtte trække heste/ponyer ind fra fold.

og hvad mener i om de nye regler.

hilsen helen

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

og Der findes kun to måder at leve livet på. Den ene er, som om ingenting er et mirakel. Den anden er, som om alting er et mirakel

0
0
Svar på denne tråd

hahahah....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 18:04

haha..hvis det er rigtigt,,,så må jeg vist hellere skille mig af med mine to heste, for hvordan kan jeg nu få trukket dem ind fra fold, nu jeg ikke har nogle ryttermærker...øvøv...

0
0
Svar på denne tråd

Det gælder vel
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 18:17

for klubbens medlemmer, og i deres omgang med klubbens heste på klubbens område?

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Nu står der jo...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 18:23

... at man skal have ridemærkerne "eller viden tilsvarende dertil" for at gøre de forskellige ting.

Så mon ikke det blot er en måde at forhindre at der er nogen der er totalt nybegyndere der bliver sat til ting de ikke er parat til?

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Fik lige tænkt
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 18:36

lidt videre over det, det sidste lille kvarter. Jeg vil godt lige sige til DRF for at tage stilling til at sikkerheden er vigtig.

Jeg bryder mig dog generelt ikke om at den slags skal påtvinges de enkelte klubber fra hovedforeningen. Jeg foretrækker at man laver nogle retningslinjer til vejledning for udarbejdelsen af regler omkring sikkerheden det pågældende sted.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

men hvorfor grad 3?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 23:01

Nu er jeg ikke lige opdateret med hvad ridemærkerne indeholder nu om dage, men jeg kan se at de har ændret navn, men altså i første grad lærer man

1. hvordan hesten vender (interiør og eksteriør)
  2. at man altid skal have hjelm på når man færdes blandt heste
  3. den praktiske prøve er at mønstre en hest - altså trække den og standse den.

Så burde man da være nogen lunde klar til at tage heste ind fra fold. Når det så er sagt, så kan netop det at tage heste ind fra fold, være temmelig farligt for små piger, og andre der ikke har meget erfaring, fordi der netop kan opstå en del interne stridigheder i hesteflokken når de skal ind. Dette kan dog kun løses ved erfaring (draget sammen med erfarne hestefolk) og retningslinjer som f.eks. at alting glider lettere hvis man tager Buller ind først og at man selvfølgelig ALDRIG tager mere end en hest ad gangen.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 23:21

Forstår ikke helt...

Så i følge DRF må en privatperson - fx. en på 40år ikke ride selv, uden underviser eller tage sin hest ind fra fold fordi damen ikke har ridemærke 3?

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 23:33

Som jeg læser det reglement, så er det primært rettet mod nybegyndere, der står flere steder at man enten skal have ridemærke .... eller have viden eller færdigheder svarende dertil.

Og iøvrigt kun mod klubberne, ikke privatstalde så vidt jeg kan læse mig frem til.

Mvh Naja

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 23:41

Når der står "For at kunne være en klub under Dansk Ride Forbund skal klubben have udformet et sæt

sikkerhedsregler, der er kendt af klubbens medlemmer og implementeret i klubbens dagligdag. "

Altså indgå i dagligdagen - kan ikke finde nybegyndere nogle steder? Der hvor jeg har part er stedet medlem af DRF. Der er vel 25 bokse i brug max. Der kommer bla. en ældre herre på over 50år som sjældent rider men troligt kommer hver dag og muger.
Skal han så også for at hente sin hest have mærke 3? Og for at ride alene?

Det er det, der for mig er absurd ;)

Hvis man så pointerede det var til nybegyndere var det anderledes, men når nu hjelmen skal bruges af alle, er det vel ikke.

Der står jo også direkte:
" Krav til alle klubbens medlemmer, som altid skal overholdes ved ophold på klubbens faciliteter: "

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

Der...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 08:06

...står jo ikke noget om, at man SKAL have prøverne, blot at man skal have viden og erfaring svarende til prøverne.

Hvordan man så vil sikre det, ved jeg ikke, men jeg synes umiddelbart, at I debatterer på et forkert grundlag, hvis I antager, at alle nu skal tage rideprøver for at omgås heste under DRF.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

DRF...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 12:58

Enig med Mette (fjolle) -det er altså ikke uvæsentligt at der står "eller viden svarende til..." for det betyder jo at vi netop ikke allesammen skal tage ridemærker for at kunne overholde reglerne.

Nej, der står ikke at det er rettet mod nybegyndere, men det giver jo sig selv at det er tilfældet, for har man stor heste-erfaring, ja så har man vel osse (eller burde have) viden svarende til ridemærker 1-3.

Hvad jeg tilgengæld undrer mig over, er at der ikke må trækkes med mere end en hest (selvom man har det nødvendige ridemærke/viden). At trække 2 heste ind kan måske være et problem hvis der går 20 heste på folden.

Men en del steder er hestene jo delt op så der kun går 2-4 heste pr fold, og så giver det jo meget god mening at nappe 2 med istedet for kun en -og reglerne gælder jo osse for privatryttere hvis bare opstaldningsstedet er medlem af DRF, så selvom elevhestene måske går 20 heste sammen, så kan det jo godt være at nogen privatheste kun går et par stykker sammen

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

trække heste
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 23:52

Kan ikke finde hvor der står man ikke må gå med 2 heste,

der står: før altid en hest i trense eller træktov.

hvis det kun er en, er det så ikke ( en`)

Hvis ikke jeg må gå med mine to, som jeg altid gør, og har gjort de sidste 6år, da de er uadskillige og er direkte farlige at lade den ene tilbage,så må jeg jo lade den ene løbe frit, det er sgu da en sindsyg regl! der er ikke altid nogen der er til at hjælpe, og jeg kan heller ikke være så afhængig af andre!!

Elsker dressur når det bliver en kunst! Rider i Spalding dressursadel :))

0
0
Svar på denne tråd

ordkløveri
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 09:04

Hvor er det bare trist at læse så meget ordkløveri og latterliggørelse af DRF´s sikkerhedsregler.

Hvorfor læser i ikke hva der står, for det er ret væsentligt i forhold til at forstå reglerne.

Ridesporten er en rigtig farlig sport da vi har med levende dyr at gøre. Det vi gør må ikke blive rutiner, for så er det der ulykkerne sker.

Det DRF prøver at få igennem er at rideklubberne bliver bedre til at passe på deres små ryttere, Rideskoleeleverne og de urutinerede ryttere og ikke mindst forældrene.

Som Ryttermærkeunderviser kan jeg godt sige jer hvor vigtigt det er at få uddannede jer/dem til at forstå hvilke situationer der er farlige og hvordan vi undgår dem.

Hvis vi er heldige minimere vi en masse unødvendige ulykker.

Hvis jeg lige i den forbindelse må bruge et skræmme eksempel, så husk på Ditte sagen, hvor en dygtig dygtig ponyrytter der red på landsplan, bandt sig selv fast til sin pony for derefter at pony løber og Ditte blev slået ihjel!

Kan i forstå nu hvorfor man har lavet reglerne??

Kh mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

0
0
Svar på denne tråd

Mette Lodberg
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 10:58

:)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 11:27

Som jeg ser det synes jeg ikke drf bør "blande sig" eller lege "politimænd" på netop det halv private område... Uanset om det er drf der sætter reglerne eller klubben eller fx forældrene til pony ryttere, så sker der jo uheld...

jeg kan se det svært for klubberne at få overholdt den regel idet mange klubber har logeret sig ind hos private steder og har nok ikke noget med den del af det at gøre..

Jeg synes drf skal holde sig lidt på afstand mht. Til mange regler vedr, sikkerhed mm. Klubberne har jo hver deres regler som sikkert også er tilpasset.

Jeg ville også blive lidt paf hvis badminton forbundet bad mig transportere mig ketcher i en firkantet taske og ikke bag på cyklen fordi den tilfældigvis KAN stikke udad og ramme en tilfældig forbipasserende...

synes drf strammer den over i de personlige ting som folk reelt selv må tage stilling til.

Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

Ridning, salg, kommision!

Hundepension på amager!

Tjek http://www.noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

Reglerne
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 12:22

Lykke>> Jamen hvis vi alle havde en holdning, kommer vi jo aldrig ulykkerne til livs. Det er jo det der er hensigten her, fordi der kommer så mange til skade hvert år. Når man nu ved hvor og i hvilken forbindelse at skaderne sker, er det så ikke helt fair at lave disse regler??

Hvorfor ikke uddanne børn og deres forældre til at forstå vigtigheden i sikkerheds adfærd?? Som sagt er man rutineret er det jo ikke noget der er tvunget. Men måske meget sundt??

Kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhed....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 12:40

Til DRF for at forholde sig til sikkerheden i de klubber, som ønsker at være med under DRF.

Hvad folk laver i deres egne private stalde må de efter min mening selv om, men at være gode forbilleder primært der hvor de unge og/eller urutinerede opholder sig, det synes jeg man som ansvarlig voksen og erfaren rytter/hesteejer bør være overfor fremtidens ryttere.

Fx gælder det samme til stævner, hvor man jo i privaten hjemme gerne må springe over pilrustne olietønder hvis man har lyst, mens det ikke er tilladt som fyld/spring i DRF's regi pga sikkerhed for heste og rytter.

Da der også er visse problemer økonomisk i klubberne, kan det jo også være fristende at lade små skolepiger lukke heste ind efter skole, for at få ridetimer e.l. Men det er altså ikke altid rideskolerne har de mest velopdragne heste, og der hvor folk kommer til skade med hestene er ved ind-/udlukning, passage på staldgang o.l.

Op til DRF.

Mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsregler
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 14:26

Lykke, DRF forlanger, at deres medlemmmer, altså klubberne, laver et sæt sikkerhedsregler. DRF har nogle minimumskrav, som skal være opfyldt. Resten er op til den enkelte klub at udforme efter lokale forhold.

Meningen er selvfølgelig, at det skal være så sikkert som muligt at ride i en klub under DRF, altså et kvalitetsstempel.

Det har vi efter min mening manglet i mange år. Man kan ikke anbefale forældre at sende deres børn til ridning i en klub under DRF, hvis man ikke samtidig stiller nogle krav til medlemsklubberne.

DRF har brugt mange ressourcer på sikkerhed (ryttermærker og klubudvalgets arbejde). Det skal selvfølgelig komme klubberne tilgode. Når alle klubber under forbundet skal leve op til forbundet sikkerhedskrav, kan de også bruge det i deres markedføring omkring sikkerheden.

Hvem vil ikke vælge en klub, hvor sikkerheden er i orden, når man sender sit barn til ridning?

Venlig hilsen

Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsregler...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 15:44

Til oplysning:

Ovennævnte krav om sikkerhedsregler er vedtaget på seneste repræsentantskabsmøde....Det vil sige, at det er klubberne selv, der har vedtaget dette.

Så ud over at jeg synes det er et rigtigt godt tiltag, så synes jeg også, at man skal huske, at DRF jo er klubberne/medlemmerne - og dermed dig selv. Hvis du altså er medlem af en klub under DRF.

Nogen vil måske synes, at de klarer sig fint uden sikkerhedsregler - og nogen har tidligere udtalt, at så vil de ikke stå opstaldet et sted der er medlem af DRF. Så må man jo prøve at finde et privat sted - hvis man kan....Her har vi fulgt disse regler altid - og også fået skæld ud af voksne, der ikke ville ride med hjelm f.eks.

Forhåbentlig vil der efterhånden blive rigtig langt mellem stederne med lav sikkerhed....

Og læs så lige, hvad der står - som Mette Lodberg så rigtigt siger...

/Rita (som også er ryttermærkedommer i DRF)

Jeg vil gerne høre fra dig, hvis du kender noget til Tannies fortid...Hun er født i 2004, er brunbroget og 152 i stg. Du kan se billeder af hende på min præsentation og på www.pilegaardens-ridehal.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 15:54

skal lige siges jeg synes det er possitivt at der bliver lavet regler,da det jo er for sikkerheden skal være i top. Og ja havde ikke fået skrevet eller tilsvarende erfaring da jeg lavede tråden i maj, men igen hvordan bedømmer man at man har den rette erfaring uden ryttermærke. Personligt er jeg fortaler for at lave regler der sikre sikkerheden, da der jo desværre er nogen som omgåes heste med hovedet under armen.

hilsen helen

stübben avalon dressur sadel 17" og 30 bom sælges

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider