|
|
| Slagtepris på hest |
|
|
Håber en venlig HN sjæl vil hjælpe. Der var for nylig en tråd om, at købe hest til slagtepris og jeg kan så ikke finde den tråd. . En alm. varmblodshest på ca. 160 cm i stg. hvad tror i den kan den koste til slagt? Heste som er taget ud af konsum i passet. Har det betydning for prisen når man handler? Nogen der har erfaring eller en brugbar mening? Modtages med tak! 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Mangler en ridehest! Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
en alm. varmblodshest på ca. 160 i stg. i normal foderstand kan vel koste rundt regnet ca. 2000 kr til slagtning i Danmark. Er den udtaget fra konsum er den jo værdiløs i den forbindelse, da den så ikke kan slagtes. Så koster det jo ca. 2000-2500 at få aflivet og afhentet af Daka i stedet for. Mvh
Tina www.linnerup-skovgaard.dk Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012. Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Man vil ca få 1500 kr. For en stor hest gives der typisk 1700 kr.
Irish cob hingst på 2 år sælges. Er med rødt pas fra holland. Far: Rocky mountian Mor: Chanel Mormor: Mable Morfar: Thunder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.. |
|
|
Takker for begge svar. Der må så være forskel på, hvor i landet i bor. . Er ved at få abstinenser af at være rideheste-løs så derfor overvejer jeg at købe en slagtehest, da jeg regner med at kunne gå i gang med plagen næste år. Der kan vel ikke ske noget ved at finde en som "alligevel" skal slagtes... Jeg stiller jo ikke de store krav.. 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Mangler en ridehest! Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagtehest.... |
|
|
Du har ridehest-abstinenser, og vil derfor købe en slagtehest ??? Hvor er logikken i det ? Slagteheste slagtes af en grund, enten er de fysisk eller psykisk uegnede til ridebrug = ikke ridehest. Du kunne måske være "heldig" at få en trav eller galophest som er færdig som løbshest til slagteprisen - men i så fald ligger der et stort arbejde i at redressere sådanne løbstrænede heste til at være gode rideheste. Og med din udtalelse om, at det bare erind til du skal i gang med din plag.......tjaaaaa så når du ikke langt på et års tid med en som skal redresseres. Spar pengene, få evt en part i et års tid, og brug pengene på noget god tilridning og undervisning til næste år, når du skal i gang med din unghest. Slagteheste er slagteheste, og hvis man ikke en gang kan finde de små 10-12.000 kr man kan få enudemærket skovturshest til, så bør man efter min mening ikke købe, men spare op. Mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, der tabte |
|
|
jeg sgu' også lige sutten et øjeblik - er det en joke, eller mangler der bare en eller anden detalje, der får konceptet til at gi' mening...?  Mht. det faktuelle spørgsmål: Mellem 1500 og 2000 kr. som der hidtil er nævnt ligger på niveau med hvad jeg har fået for mine slagteheste - og at have solgt dem til ridebrug ville ubetinget have været i strid med dyreværnsloven. Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stop lige en ½ |
|
|
Kender ikke trådstarter og ej heller jer andre, men at skulle ha tabt sutten fordi man vil købe en hest som alligevel skal slagtes kan jeg bestemt ikke se noget galt i. Det er altså ikke kun afdankede trav/galop heste og skadede heste der ryger til slagt, der er faktisk udemærkede rideheste som må samme vej - af den simple årsag at folk ikke kan få dem solgt og ikke vil forære dem væk. Yderlig så er der jo en del hopper som har været redet tidligere, som har gået som avlhopper, og som avler ikke længere ønsker at bruge til avl og ikke selv bruger som ridehest, og da de jo æder og fylder op ja så kan det jo være at flere vælger "den nemme løsning" - nemlig slagtning. Om folk kan li det eller ej. Så go4it - find en ridehest, og lad din plag gå til den er klar - udemærket løsning i min verden, kunne nemt finde på det samme selv. (hvis vi selv havde en stald her hjemme)
R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009 3 års halvblodshoppe sælges til godt hjem - skriv for mere info. Evt. bytte med OLH Hoppe 4 år+ Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps...... |
|
|
Der sælges avlshopper og ungheste med divs fejl til slagt, fordi avlerne ikke vil forærer deres afkom/avlshopper væk til en ukendt og mulig kummerlig skæbne. Jeg tror næppe mange slagtere vidresælger disse heste - og som evt ejer af en sådan, så ville slagteren aldrig få mig som kunde igen, hvis jeg havde vurderet, at hesten har bedst af at blive slagtet. Så de slagteheste man ville kunne få fat i, som var solgt til hestehandlerhest/ slagtehesteopkøbere, tjaaa gæt selv hvor megen kvalitet og uskadede heste der er tilbage blandt dem ? Men hvis man gerne vil støtte Låsbysvendsen o.l typer...... Og ikke mindst så ryger slagteheste opkøbt af handlere jo ikke til det lokale slagteri, men får en tur til italien o.l, og her koster de mere, så her er slagteprisen hen ad 5000 kr - og så kunne man lige så godt købe en sund og rask redresseret ridetravhest for de penge. Men det er da en smuk drøm, at tulle ned forbi den lokale slagter og få en fin ridehest til slagteprisen........ Mvh Charlotte Ps atter en grund til at sørge for at følge sin slagteheste hele vejen, så ens gode ven får fred, og ikke risikerer at blive handlet til piger med drømme om gode rideheste til slagteprisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mega opbakning |
|
|
herfra! altså til charlotte - og alle andre ansvarlige hesteejere, som synes det er bedre at lade en skadet/udslidt/psykisk ustabil hest få fred hos en erfaren hesteslagter, end at gå med den naive tanke,at man skal ud og frelse en stakkels "slagtehest" der er en grund til at heste bliver slagtet, og da der produceres en stor mængde heste i danmark af tvivlsom kvalitet, synes jeg bestemt ikke man kan klandre avlere for hellere at ville slagte, end at bombadere markendet med heste som hverken fysiks eller psykisk har anlæg for at være rideheste. Plus: slagtere har faktisk også brug for et godt omdømme, og som nævnt, hvilken slagter med sin samvittighed i orden, kunne drømme om at videresælge en hest? En billig hest, med indbyggede fejl og manger, koster jo det samme - hvis ikke mere - i dyrlæge, forsikring, smed, foder og strøelse - så hvorfor dog ikke spare op og købe en hest, man rent faktisk kan få noget ud af?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AV for den! |
|
|
Den så jeg ikke lige komme, men herligt at der kikkes fra flere vinkler.  Lad mig så forklare. Heste som sælges til slagt, skal selvfølgelig slagtes! Kunne aldrig drømme om at gå imellem en slagter og ejeren! Der jeg er henne, er at finde en, som Arina nævner, en OK hest som måske slet ikke burde være slagtet! Jeg har nogle helbredsmæssige udfordringer og er blevet rådet til at ride noget mere af min sygeplejerske som jeg bliver "holdt i ørene af". Her taler vi ikke om GP dressur eller noget som helst der ligner! Vi er på skovtursniveau, nogle gange om ugen. . Min dejlige hoppe runder 22 år om mindre end en måned. Hun KAN ikke holde til ret meget mere . Har jeg smerter så kan selv en skridt tur på 10 - 20 minutter betyde, at jeg ikke behøver at tage smertestillende piller. Dét betyder noget i min verden! Sidst jeg red på hende gik hun ret hurtigt ud og lagde sig på folden, hvilket jeg så aldrig har set før i de 18½ år jeg har haft hende.. Jeg kan ikke byde at ride på hesten, hvis den ikke har det godt med det! Alligevel er hun SUPER glad for at komme afsted. Hun er lige så "vild" som hun plejer at være, er ikke og har aldrig været en begynder hest, men når vi kommer hjem og jeg kravler af så bliver det virkelighed igen og vi ligner et par som er på udflugt fra det lokale ældrecenter.. , men vi har haft det sjovt!  Afløseren blev så købt for 3 år siden og selvom tiden har været hyggelig så er islænderridning bare ikke mig! (Learning by doing!) . Jeg véd hvor svært det kan være at finde det rigtige match, hvor lang tid det kan tage og har da ønsker i forhold til højde, køn, alder osv. osv. men at søge en slagtehest udsprang så af at "så har jeg da en at ride på imens" projekt drømmehest stod på, (med en lille bitte riciko for at drømmehesten kunne være den der så ikke blev skudt!) Håber det gav mening, uden at træde nogen over tæerne. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oooooooo |
|
|
Hold da op hvor man da får nogle på frakken fordi man stiller et spørgsmål om noget der ikke lige passer andre... Puhaaa. Når man kigger på HG, dba og mange andre steder, ser man jo faktisk ret ofte at folk skriver "skal sælges nu - ellers skal den slagtes". Der er folk der er blevet skilt, er blevet arbejdsløse eller syge eller andet, som bare ikke har tid, råd og overskud til at beholde deres hest. Måske har hesten spat, måske er den over 20 år, måske har den ikke været redet i noget tid... Og når man så som smådesperat sælger står der og bare skal af med sin hest og ser på det nærmest uendelige marked af salgsheste, ja så mister man måske modet. Jeg har haft en låneannonce opslået, søgte en pony til min søn. Jeg fik enormt mange henvendelser, en af dem fra en sød dame på Sjælland, som skulle skære ned på sit hestehold. Hun havde den her skønne hest, 149 cm, nogle og tyve år gammel men frisk som en fisk og var aldrig syg. Hvis jeg ville, måtte jeg få den kvit og frit. Det der betød noget for hende var, at den fik det godt. Hun var blevet fejlopereret og skulle skære ned på sit hestehold. Hesten lød rigtig dejlig, men det endte med at vi købte den pony vi havde lånt til ham, da vi blev enige med udlåner om prisen. Her i stalden står også en fantastisk sund og rask rød DV vallak på 18 år, som har gået på landsplan i springning. Ham fik min datter foræret lige før nytår og han er pragtfuld og dejlig dejlig. SÅ jeg vil råde dig til at lave en annonce, hvor du skriver hvem du er og hvad du kan tilbyde en hest hos dig. Tror du vil blive overrasket over hvor mange henvendelser du får. Held og lykke med det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny ide! |
|
|
kaffebønnensejer/ Tak for dit bidrag! Har faktisk slet ikke overvejet at lave en annonce... Hvorfor ved jeg faktisk ikke, men måske for længe siden jeg har været derinde og kikke... Dengang lød det som om, der var bunker af annoncer, hvor den ene lød mere tåbelig og useriøs end den anden.. . Måske jeg skulle undersøge det. Det kan da ikke gå helt galt at prøve og der er måske også folk som gerne vil have redet deres salgshest i form. At en avler måske ser skævt til mig er der så ingen grund til! Jeg kommer ALDRIG til at købe en stor, dyr og smart ridehest hos en avler! Det har jeg simpelthen ikke brug for til mit behov.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx. |
|
|
Jeg fik slagtet en stor hoppe, i december da fik jeg 8,5 ,- kg. jo der findes mange fine heste til billige penge. Jeg er en af dem der heller slagter end sælger til slagteprisen, men det er også fordi man skal passe på med hvem man sælger til idag. men jeg har jo lige hesten til dig  Du får den bare ikke til slagte prisen  Anja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ooooooo |
|
|
Selv tak Jeg kiggede selv et stykke tid på siden over låneheste, men der var ikke ret mange og de passede ikke til vores behov. men da jeg slog annoncen op fik jeg et hav af henvendelser - og ikke én af dem havde selv lagt en udlånsannonce ud! Så der sidder måske mange derude og venter på en annonce som din. Du får helt sikkert også nogle annoncer som ikke passer på dine søgekriterier, men sådan er det. Dem har jeg høfligt svaret tilbage at det desværre ikke lige var det jeg søgte, men jeg takkede for deres henvendelse. Det er et svært marked lige nu og nogle bliver lidt desperate...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagteren |
|
|
Her på mors ved slagter Thøgersen er kg. prisen pt. i 6 kr, kg, for rent kød. Ringede og spurgte i dag, står selv med en hest der ikke skal videre, selvom den sagtens kunne gå som avlshoppe  men skadede hopper der kan bruges til avl, er der dælme mange af, og jeg stoler ikke på at folk ikke kravler på nakken af dyret, selvom der bliver skrevet kontrakt og hvad ved jeg. Så væk det kommer hun, og min samvittighed er i orden, selvom det nok er den hårdeste beslutnign jeg nogensinde har taget... Men hold da op hvor blev du misforstået TS!! Og hvor kan folk dog være stride herinde.. Man er godt nok hurtig til at drage konklusioner på HN 
Som jeg læser dit første indlæg, er det da forståeligt du netop søger en hest, hvor alternativet for salget, er slagt. Altså IKKE en hest der allerede ER blevet sendt til slagteren. Folk der køber heste af upålidelige slagtere skulle efter min mening også have sådan en endefuld!!  Men god idé med annoncen der som der blev nævnt, giver ret i folk forære mange dyr væk pt.
Hilsen Karina -Nu med Willie McLeod, for evigt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Misforståe..... |
|
|
Ja det her er indlæg, hvor det er tydeligt, at man kan blive nemt misforstået. Det du ønsker er jo IKKE at købe en slagtehest, selvom det er det du skriver. Du ønsker at købe en billig hest, og vil ikke give mere end slagteprisen - fair nok, men så skal man jo beskrive hvad det reelt er man ønsker at købe. Jeg tror fint du kan lave en annonce herinde med hvad du søger, skriv helt konkret ned hvad du vil bruge den til. Er det til at ride i skoven på 2 gange om måneden, eller til at træne lidt dressur og spring. Hvad alder vil du have den i, og er der nogle skader og/handelsfejl du ikke kan leve med. Og så må du jo skrive, at du ikke ønsker at betale mere end 1500-2000 kr for den, og at det er fast. Jeg køber selv kun billige heste i 8-15.000 kr's klassen, og er blevet tilbudt flere avlshopper gratis, samt ungheste til mellem slagteprisen og 5000 kr - dem jeg har sagt nej til er enten blevet foræret videre til andre avler, for jeg er rytter, ønsker ikke at avle og vil ikke spilde kræfter på at tilride en 12-14 årig avlshoppe. Den ene unghest til slagteprisen røg afsted til slagt dagen efter jeg sagde nej - avler ønskede at det var mig eller ingen andre der fik den. Den anden blev tilredet og solgt til 15.000 kr, fin lille ridehest. Når du først kender avlere og ryttere, så er det du kan få det ry at du behandler dine heste godt, er god ved dem, og en god rytter på hyggeplan. På den konto har jeg såmænd også fået tilbudt en GP-hest der skulle pensioneres ganske gratis, men endte igen med at sige nej tak, da den skulle et sted hen hvor den bare skulle skovtursrides, og jeg altid rider både skovtur og dressur. Så det ville ikke være fair overfor hverken hesten eller ejeren som forærede den væk. Det jeg prøver på at sige, er at generelt så ønsker avlere/sælgere det bedste for deres dyr, og de er bange for at forære en hest væk, som måske har en gammel skade, er slidt og træt af konkurrencer o.l. Til vildtfremmede mennesker, fordi de risikerer at se deres gode hoppe/ridehest blive vidresolgt som ridehest m.m. så betyder tabet af lidt penge ikke noget, hellere sikkerheden for at dyret ikke ender med t blive solgt hver halve år fra den ene til den anden - og så ryger de til slagt. Så mit bedste råd er, lav en annonce og beskriv hvad du vil have, og hvad du kan tilbyde - og fx også hvad du regner med skal ske med hesten, når nu du går i gang med din egen unghest. Mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at købe hest til slagtepris |
|
|
Takker for alle bidrag, som jeg sætter pris på! Uanset! Jeg skriver "at købe hest til slagtepris"! Det er ikke det samme som at møde op hos en slagter og byde på en af de heste han har købt... . Det er fint at i skriver en kg pris, men er det slagtet vægt eller levende vægt der tales om? Med mit behov, så kan jeg da lige så godt futte rundt på en "brugt" hest, end endnu en gang at købe en rå hest og så træne og tilride. Det tager jo flere år fra man går i gang til der er et resultat som er både godt og brugbart. En god skovturshest er i mine øjne mindst lige så svær at finde som en god konkurrencehest. Den skarpsindige har også undret sig over at jeg kalder mig "RIDE hesteløs" og har 7 heste på profilen. Jep! Har 2 heste, (1 på 2 år og en på 22 år = ingen der kan rides! og 5 ponyer... som overvejende er børnenes! , og 2 profiler på afdøde og meget savnede heste. ) Godt nok har jeg tabt 10 kg i denne omgang, men det gør mig da ikke egnet til at tøffe rundt på en shetlænder. . 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagtepris. |
|
|
Som andre har nævnt. Dem der VIRKELIG skal slagtes på grudn af alderdom, sygedom, skader osv. skal selvfølig det. Og det er heller ikke det TS søger/spørger efter. Der er faktisk RIGTIG mange der slagter sunde og raske heste idag fordi de ikke kan få dem solgt. Så IDAG er der absolut ikke noget i vejen med at købe til slagtepris. Selvfølig skal man være ekstra påpasselig som sælger at undersøge at det ikke er en eller anden ung pige e.l. som køber m.m. Men hvis forholdene ellers er i orden, så er der da absolut ikke noget i vejen for at tilbyde et godt hjem til en sød, dejlig og god hest for slagteprisen, så den ikke bliver slagtet. 
R.I.P. Elegant Spotlight xx R.I.P. Evidence xx Gratis hel/halvpart tilbydes. Sød og rutineret rytter søges til sød hoppe. Erfaring med tilridning/ungheste er en nødvendighed. Ridehus på stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Håber ikke jeg træder dig over fødderne, hvis du allerede har truffet beslutningen om at købe, for det er absolut ikke min hensigt, men hvad med en lånehest? Tænker at det kan være meget smart, hvis jeg har forstået dig ret er det særligt en hest du kan ride lidt rundt på indtil din plag er klar, og en lånehest kan man jo lave kontrakt på i X antal måneder  Så står du heller ikke med "en ekstra hest", når plagen er klar til at skulle rides (igen beklager jeg hvis jeg misforstår dig, det kan jo være, du har tænkt dig at fortsætte med at have en "hyggehest" ved siden af tilridningen, i så fald kan du bare glemme alt om mit indlæg )
Med venlig hilsen Cecilie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| off topic |
| Forfatter:  |
heste (x2) |
| Dato:  |
27-05-2012 22:15 |
|
stutteri kronlykke hvorfor skulle en ung pige dog ikke kunne være en sød og ansvarlig hesteejer? med god opbakning kan jeg virkelig ikke se problemet 
Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak, tak, tak |
|
|
Hvis den unge pige i omtaler er mig så er jeg dybt taknemmelig. ... Har ikke noget imod at søge en lånehest, men jeg er ikke interesseret i at låne en hest som først skal tilrides, er hingst eller en som har "skavanker" som gør den besværlig eller nærmest ubruglig. En sød og brugbar hest jo tak, men selvom jeg holder meget af at træne, især unge eller problem heste så er det ikke dér jeg er lige nu. Er skam blevet tilbudt en rå pony til låns... . Min gamle stjerne er som nævnt 22 år og hvor meget jeg end ønsker det så lever hun ikke evigt, tror jeg... . Troede jeg havde hendes afløser i min smukke islænder, men må erkende at islændere ikke passer til min bag! (Det var super da jeg var gravid!) Det er jo smadder hyggeligt at kunne invitere en med på ridetur og det kræver jo at der er min. 2 heste der kan rides.  Hilsen årg. 1967
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alder. |
|
|
Her tænker jeg på unge piger med en hestedrøm, som kun er 10-13år el. der omkring. Og selvom det er en lit ældre pige så kræver det godt nok en hel del af forældrene. Der er altså grænser hvad helt unge piger kan, ved osv. Og det gælder jo ikke kun om heste, men også økonomi osv. Og ja jeg ved godt der er tæmmelige gode rytter i blandt i en meget ung alder. Men det er langt fra alle tros alt. Jeg vil til en hver tid aller helst sælge og udlåne til en over 18år. Men det kommer helt sikkert an på modenhed, opdragelse og ansvarlighed lige meget alder.
R.I.P. Elegant Spotlight xx R.I.P. Evidence xx Gratis hel/halvpart tilbydes. Sød og rutineret rytter søges til sød hoppe. Erfaring med tilridning/ungheste er en nødvendighed. Ridehus på stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
| Forfatter:  |
heste (x2) |
| Dato:  |
28-05-2012 15:42 |
|
jeg vil vove postå at sige, der findes lige så mange dårlige rytter blandt voksne som børn, og uanset hvad skal forældre altid være indeover når børn og unge under 18 skal have et dyr, syntes det er en meget negativ tendens der er kommet, med at unge rytter og børn er dovne og dårlige, det er trist, og skal jeg vælge vil jeg hellere have en yngre pige til min hest der er klar på at lærer og har baglandet iorden, end en voksen selvfed rytter der mener de kan alt og at andre altid er dårlige hesteejere.. 
Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|