Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"Vi Lejere"
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 16:19

Jeg fik Lejernes LO's Medlemsblad her i går, hvilket jeg læste for første gang.

OG SIKKE EN SKRÆKKELIG HISTORIE om hende den unge pige, der blev smidt ud af sin lejlighed og alle hendes ting (møbler, tøj, sko, smykker, pas, pung, dåbsattest, billeder m.m.) der blev brændt AF POLITIET!

Artiklen kan læses her:

www.lejerneslo.dk/vilejere/ ViLejere22012.pdf

på side 18

Nej, jeg har det SÅ skidt over det. Tænk at sådan noget bare kan ske og at nogen kan finde på at erklære al inventar fra en lejlighed til at have ringe værdi og derfor destruere det!

Jeg synes det er virkelig synd for hende og føler at min tryghedsfølelse overfor de danske myndigheder/den danske stat er blevet noget rystet.

Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

Lige begyndt på BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Søger forsøgskaninger omkring 8660.

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 16:53

Det er bare IKKE i orden at hendes er blevet brændt, men dog synes jeg det er syndt at artiklen mere lægger vægt på at hun er udlænding og har haft det hårdt..

De burde holde sig til problemet, som er at hendes ting er blevet brændt :-(

0
0
Svar på denne tråd

Udlænding
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 17:14

Ja, det kunne du have ret i.. Der er lagt en del vægt på hvor hårdt hun har haft det, også med hendes familie osv. Og det er jo ikke relevant

Men derimod kan jeg godt se at det bliver svært for hende at fremskaffe dåbsattest og gamle billeder m.m. for igen at "få papirer", og det er jo netop fordi hun er flygtning.

Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

Lige begyndt på BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Søger forsøgskaninger omkring 8660.

0
0
Svar på denne tråd

helt enig :O)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 17:24

Jeg er helt enig, det er grotesk det overhovedet kan finde sted i vores "velfærdssamfund".

Jeg håbe rhun i det mindste for sine papirer igen, og kommer videre :)

0
0
Svar på denne tråd

Hun er udlænding
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 23:53

og det har garanteret haft betydning for hende i denne sag.. Min kæreste kom til Danmark i 1988 efter først at være flygtet fra Rumænien til Ungarn.. Hans søster mor og ham selv havde kun deres dåbsattester med (gemt i hans underbukser) fordi intet måtte tyde på at de ikke havde tænkt sig at vende tilbage - man tager jo ikke sin dåbsattest med på ferie..

Han vogter med liv og sjæl over tre Jules Verne bøger som er det eneste han har tilbage af sin barndom i Rumænien..

Så jeg tror helt sikkert at tabet for hende er om muligt endnu større fordi hendes eksistens allerede en gang har været "slettet".. Tænk f.eks på de handlede kvinder der kommer herop - de er ekstremt hjælpeløse uden deres pas.. Ligesådan med Obama der måtte fremvise sin dåbsattest fordi der blev stillet spørgsmålstegn ved hans berettigelse til at stille op som præsident.. Vi tager det som en givet ting men dåbsattest og pas er fuldstændig esentielle for utrolig mange menneskers eksistens..

Jeg fatter simpelthen ikke at det kan ske - hverken at en lejer kan gå i 6 måneder uden at betale husleje - UDEN at nogen griber ind eller at alle papirene kan blive brændt.. Det havde de slet ikke ret til at gøre men det afspejler måske deres syn på de udsatte lejere..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Uhyggeligt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 10:12

er det i hvert fald :(

Og ja, de skriver jo også at det ikke er sådan lige til at få fat i en ny dåbsattest.

Det med huslejen er selvfølgeligt ikke ok - hun burde have fået lavet en aftale med banken eller være gået til myndighederne med hendes problem eller lignende.

Men at al hendes personlige inventar er blevet brændt, og det er jo virkelig ALT de har taget fra hende og ødelagt. Hun havde kun det tøj på hun havde på da hun blev låst ude. Jeg forstår det simpelthen ikke

Julie Herold

0
0
Svar på denne tråd

Uhyggeligt...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 10:31

... at det kan gå så galt, og jeg kan godt se at det må være forfærdeligt for hende at miste alt på den måde.

Jeg er glad for at jeg har læst at der har været tale om at kommunerne kan gå ind og hjlæpe folk FØR de bliver sat ud - og så sætte dem under økonomisk administration, så situationen ikke gentager sig.

På den anden side biderjeg også mærke i at hun er blevet varslet om udsættelsen, hun VED at fogeden kommer den dag og vælger at ikke være hjemme.

Så jeg vil egentlig gerne vide hvad man så forventer der skal ske? Hvem skal pakke hendes ting sammen og sortere hvad der er skidt og hvad der er kanel? Hvem skal betale for opmagasinering af det?

Jeg synes IKKE det er i orden at det bare futtes af - specielt ikke tøj, smykker og personlige papirer. Men jeg har også svært ved at se hvad man så skal gøre ved det?

Boligselskabet skal udleje lejligheden igen - så den skal være tom.

De vil gerne have deres penge hjem - så de kan ikke være forpligtet til at ØGE hendes gæld ved at betale flyttefolk for at pakke for hende og betale opmagasinering af hendes ejendele.

Jeg har sympati med hendes situation, der er ganske forfærdelig. Men jeg har svært ved at se alternativet - og mener altså også at hun selv bærer et stort ansvar for ikke bare at gå og lade fogeden og politiet stå der.

I praksis KUNNE hun jo lige have pakket en taske med de vigtigeste ting at tage med - hvis hun nu ikke kunne holde ud at være til stede når fogeden kom.

Hvad mener i andre der skulle være gjort med alle hendes ting - og hvem skulle betale?

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Som regel så
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 10:44

kontakter boligselskabet kommunen og varsler dem om at en borger udsættes fra boligen.

Men er der ingen børn på adressen, så afventer kommunen at borgeren selv kontakter dem.

Og hvis hun var i en depression og ikke anede at hun skulle gå på kommunen, så er løbet kørt.

Derudover synes jeg godt at der burde være en lov som siger at boligselskaberne SKAL sørge for at ejendelene opbevares forsvarligt hos de firmaer som reklamere for opbevaring og at regningen skal sendes til SKAT der kan trække beløbet via skattekortet. De gør de jo allerede med Licens m.m.

Det er totalt uacceptabelt at brænde menneskers ejendele uanset hvad situationen er.

.....øv....men boligselskaberne er private, så de har magten totalt...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 13:56

For en del år siden efterhånden kørte jeg flyttebil ved et flyttefirma, og her havde vi også ind imellem "udsættelsesforretninger" som de blev kaldt..

Her mødte vi så op, 2 mand med en flyttebil, politiet, en låsesmed og en advokat, og såvidt jeg husker, var advokaten også selve "fogeden" ret ofte.

Politiet banker på, er der intet svar låser låsefyren op, og så går alle ind. Fogedfyren tager et overblik, og vurdere hvorvidt tingene har en reel handelsværdi, og skønnes de at have det, bliver alt indboet pakket ned, ganske som ved en almindelig flytning, og bliver kørt til opbevaring i x-antal måneder, indtil folk har fået ordnet deres udestående. Får de det IKKE ordnet, inden en eller anden frist, ja så blev sagerne kørt på auktion, for at få afholdt udgifterne til opmagasineringen, og var der intet held med det, ja så var det forbrændingen, og blev indboet vurderet som "skrot" af den person, der varetog den opgave fra start, ja så blev sagerne afhentet af renovationsfolk i stedet.

Vi havde dog strenge regler angående folks personlige sager, herunde papirer, fotos og andre ting i den stil, som blev pakket seperat, og som politiet så fik med...

Og jeg tror at når det går så galt, som at alt bliver futtet af "til at starte med", så må det være fordi vurderingen ikke har været grundig nok, eller at der simpelt ikke har været noget af værdi, set fra vurderingsmandens synspunkt. (Sentimental værdi gælder ikke i gensalgssammenhænge). Man skal huske på at alle de instanser, der møder op i sådan en sammenhæng skal have løn, og den løn skal komme et sted fra..

Da jeg kørte flyttebil lå timeprisen for en bil + 2 mand på en 800-1000 kr i timen, + moms, og jeg vil tro en magasincontainer i 20 fods størrelse koster en 2-3000 om måneden, så indboet skal virkelig have en reel værdi, for at det kan løbe rundt.. Flyttefirmaet er jo en privat virksomhed, og skal have penge ind, for at kunne aflønne sine ansatte, og HAR det afhentede indbo ingen gensalgsværdi, ja så er der kun statskassen til at betale for hele flytningen og opmagasineringen, og denne skal jo nok i forvejen betale lønnen til både advokaten, låsesmeden og politifolkene, og der er nok heller ingen af disse, der er specielt billige i drift..

Så selvom det kan virke hårdt, så er det kroner og øre, det kommer an på, og en sådan udsættelse kommer ikke som et lyn fra en klar himmel, og reagerer man ikke på varslinger, så er man "selv ude om det".. Der kan jo så være mange grunde til at man ikke får gjort noget ved sagen, før det er for sent, og det er jo trist, men hvis man ikke henvender sig ved feks. kommunen, så er det ret svært for dem at regne ud, hvem der har brug for speciel hjælp og hensyn, og i hvilke tilfælde dette skal ydes..

Der er jo et sæt regler af en art for sådanne ting, og nærmest ligegyldigt, hvor præcist og specifikt man laver alle de her regler vil der jo nok altid være nogle, der "falder udenfor", og det er ret sørgeligt, men nok desværre "bare" sådan det er. :(

Og nej, det er på INGEN måde sjovt at gå og pakke folks liv i kasser, uden at de selv ønsker det.. Og det blev bestemt ikke sjovere når man stod og tømte flyttekasserne ud på forbrændingen efter nogle måneder uden reaktion fra de, der var blevet sat ud, men det var en del af det arbejde.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Hov - mystisk
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 22:50

Jeg troede at hun STADIG var dybt deprimeret mens udsættelsesforretningen stod på - men der var hun faktisk på arbejde..

Så må jeg indrømme at jeg synes det er meget mærkeligt at hun i hvert fald ikke selv har taget smykker, billeder og papirer til sig.. Hun er jo tilsyneladende i stand til at arbejde.. Nu lyder det mere mærkeligt for man kan vel nærmest helt op til dagen få en aftale om afdrag på huslejen for at undgå at blive sat ud - dte skulle da have været muligt for hende at få sådan en aftale i stand..

Kendte for år tilbage en der bare boede i sin lejlighed uden at betale en krone.. Han vidste udmærket at det var på lånt tid men så længe den gik så gik den..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Det er absolut ikke okay.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 20:40

På nogle måde overhovedet. Hvordan FANDEN kan det ske i vores land. Er efterhånden meget meget flov over at være dansker.

R.I.P. Elegant Spotlight xx

R.I.P. Evidence xx

Gratis hel/halvpart tilbydes.

Sød og rutineret rytter søges til sød hoppe. Erfaring med tilridning/ungheste er en nødvendighed. Ridehus på stedet.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 13:34

Øhm.. Hvad er det, der er flovt ved at være dansk i det her tilfælde??

Er det fordi det kan have en ubehagelig konsekvens at lade som ingenting mht. feks. regninger??

Det er da forholdsvis logisk for mig at se at den slags vil få (og skal have) konsekvenser, men jeg ved ikke om det lige præcist er den del, eller selve udsættelsen, du mener?? :)

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider