Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et år "frit" fra lægestudiet?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 19:59

Hejsa

Nogen som ved om man kan tage et år uden studier på lægeuddannelsen, da jeg gerne vil have et barn som 22 årig ca. :-)

Ellers så lægger planen sådan, at jeg gerne vil have barn som 19 årig.

Men ved i noget? :P

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 20:26

Altså orlov med SU eller hvad?

0
0
Svar på denne tråd

universitet
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 20:29

mmm, havde lige skrevet lidt, men det forsvandt.

Du kan godt have orlov fra studiet, ved dog ikke hvordan det ser ud med økonomi under barsel og hvem og hvis du får det??

Flere af mine studie kammerater fik børn under studiet og holdt barsel, de fleste max 6 mdr og nogen holdt ikke rigtig barsel men gik op til eksamner. Dem jeg kender ventede med at få børn til mod slutning af studiet, da første del for mange er hård og der er rigeligt at se til.

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 20:44

Og så læste jeg lige den anden tråd du har lavet om at flytte sammen med din pigekæreste i en alder af 16 - man må sige du planlægger meget.....

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 21:05

undersøgt tilsvarende, da jeg har 3 år tilbage af uddannelsen og er 27 år og snart gerne vil have børn. Man kan få SU under barsel, og jeg fik netop at vide, at jeg ikke skal søge om orlov men tage barsel i stedet for. Man får et helt års SU. Læs meget mere her :) Jeg vil rigtig gerne tage eksamener samtidig, men da jeg læser kemi, så er børn og kemikalier ikke lige den bedste blanding (jeg tager en del organisk syntese og er prakisk i laboratoriet) - hverken under graviditet eller amning.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 21:32

Punkt 1: ja, du kan tage barsel mens du går på studie, det gælder alle uddannelser, ikke kun medicin ;) tal med din studievejleder

Punkt 2: børn kan aldrig planlægges :) du aner intet om dit liv når du er 22. Du skal få et barn når du er psykisk og fysisk klar, og når du føler, at nu skal det være nu. Du kan ikke vide hvornår du vil have det sådan :)

0
0
Svar på denne tråd

børn under studie
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 23:52

Og hvorfor i det hele taget planlægge børn under studiet!?

Det forstår jeg så slet ikke! Hvorfor ikke vente til man er færdig med sin uddannelse så man selv kan forsørge sine børn i stedet for at være afhængig af staten og andre skatteborgere!?

Dét synes jeg godt nok er at udnytte støtten på den grove måde.

Jeg forstår hvis det er en ups'er og man ikke har hjertet eller holdningen til abort, eller hvis man er overskredet abortgrænsen men helt ærligt.

Jeg kunne aldrig selv finde på at blive gravid med vilje under min uddannelse, for det første pga. min holdning overfor, men også fordi jeg tror det er svært at koncentrere sig om sin uddannelse med et yngre barn (også især hvis du skal være dyrlæge!)

Vent dog og forsørg dit barn med dine egne hårdt tjente penge og med god samvittighed!

.. Trine ..

Nu med part

Halvpart på holstener/knapstrubberblandingen Codiak
Helpart på lippizaneren Asterix

0
0
Svar på denne tråd

TrineM
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 23:57

Trådstarter har tidligere i ugen lavet en tråd om at at hun gerne vil flytte sammen med sin kæreste hjemme ved hendes forældre i en alder af 16 - så hvor seriøs denne tråd er, ved jeg ikke lige........

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider