Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor meget afspadsering får I pr. time?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 16:13

Ja, jeg ville jo have skrevet ved weekend-arbejde, men det tillod overskriftlinjen ikke :(

Men altså - det drejer sig simpelthen om, at jeg for nylig er blevet ansat som ejendomsmæglertrainee i en lille forretning, hvor jeg efterhånden varetager alle lørdags vagter, hun overhovedet kan tørre af på mig. Det er til dels også okay, jeg kan jo bare sige stop, når det bliver for meget ;)

Men det jeg er i tvivl om (og i øvrigt kan mærke, at jeg langt nede i maven ikke har det godt med) er at hun kun mener hun skal give mig afspadsering på time-til-time basis!

Jeg er virkelig ikke sikker indenfor feltet, og derfor har jeg heller ikke brokket mig endnu. Men jeg synes ærligt at det er forkert at jeg arbejder 6 dage om ugen, og når jeg så endelig får en fridag er det kun med time-til-time opsparet afspadsering. Er det mig, der er galt på den eller "plejer" det ikke gerne være sådan, at hvis man arbejder i weekenden, får man 1,5 time (eller 1,25 time) afspadsering pr. arbejdet time???

Please hjælp, for føler mig lidt udnyttet :( Er der nogle steder man kan læse om retningslinjerne på nettet?

Mvh L

0
0
Svar på denne tråd

5. eller 6. ferieuge.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 16:20

Jeg er ansat i den finansielle sektor, hvor jeg kan vælge om jeg ønsker 5. eller 6. ferieuge.

Jeg har valgt 6. ferieuge og det betyder, at jeg får afspadsering 1 til 1.

Havde jeg valgt 5. ferie, så havde det (vistnok) være 1 til 1,5.

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Tak Camilla
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 16:25

Tusind tak for dit svar Camilla, det er da konstruktivt :) Kan du evt. henvise mig noget på skrift, jeg kan forholde hende til??

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 16:37

... jeg mener, at det står i vores overenskomst. Er du medlem af en fagforening? For de bør kunne hjælpe dig i så fald :-)

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Fagforening
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 16:49

Nej, jeg er desværre kun medlem af en a-kasse. Men for mit vedkommende går jeg ud fra, jeg hører under funktionærloven, og der kan jeg ikke finde noget om det forhold, jeg beskriver :(

0
0
Svar på denne tråd

afspadsering
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 17:45
Jeg sidder på lønnen i det firma hvor jeg arbejder. og her får man altså kun 1:1 i overtid. Vi er under hk overenskomst.

Hvilken overenskomst er du under.

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

lene loppe
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 17:59
Jamen gælder det også for overtid i weekenderne? jeg er ikke klar over hvilken overenskomst jeg er under:(
0
0
Svar på denne tråd

Funktionær
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 18:00
Jeg er funktionær ansat, og får 1:1,5 når det drejer sig om hverdage og lørdage udover 37 timer. Helligdage og søndage hedder 1:2.
Dette var også tilfældet, da jeg blot var praktikant og var stats ansat. Nu er jeg i privat regi.

Men se dog at blive medlem af fagforening fart. De kan hjælpe dig med dine rettigheder.;0)

Venlig hilsen

Mia F.

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg får 1:1..
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 18:24

men det passer mig fint.. Vi har rygende travlt fra januar til maj, hvorimod at sommermånederne kan være lidt træge..

0
0
Svar på denne tråd

Weekender
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 18:41

Ja det gælder også i weekender.

Dem der arbejder i vores butikker, får dog et minimalt tillæg så de arbejder efter nogle bestemte tidspunkter. Mener det er efter kl 18 og før kl 6.

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

afspasering
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 20:48

Jeg får 1 til 1 time...lige meget om aften /weekend/helligdag etc...

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 21:58

er det ikk over arbejde vi snakker ?? vi får 2,40 for en time

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

overarbejde
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 23:41

hej hej

Jeg arbejder normalt 7-15 man-fre. Hvis jeg har overarbejde i hverdagen giver det fra kl 15-18 : pr 1 time = 1,5 afsp

Efter 18 på hverdage, weekender og helligdage : pr 1 time = 2 timer afsp

0
0
Svar på denne tråd

Arbejd arbejd
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 07:10

Jeg er funktionæransat på flextid. Overarbejde skal beordres/aftales af leder og giver i weekend 1:2.

Overarbejde de første 3 timer efter en alm. arbejdsdag giver 1:1,5, derefter 1:2.

Vælger jeg selv at arbejde weekend, pga. underskud på flexkontoen så er det 1:1.

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ind i en...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 14:02

fagforening og tjek overenskomsten for dit område. Hvis I ikke har overenskomst med din arbejdsplads, kan chefen gøre lige nøjagtigt hvad hun lyster og give dig den løn det passer hende

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 19:22
Jeg arbejder i en butik som funktionær ansat og jeg får afspadsering 1:1 og det er som jeg har forstået det fordi vi ikke er i en overenskomst og jeg får heller ingen tillæg efter 18 og min løn er den mindste løn de kan slippe afsted med at give mig
og sådan er det desværre bare
mvh Natasia
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider