Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gelatinefri høfebermedicin?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:27

Hej.

I går kom jeg til læse på ingredienserne i nogle forskellige piller, jeg havde liggende. Det viste sig at baldrian var pakket ind i kalvegelatine og min høfebermedician - Benadryl - var pakket ind i svin.

Det er ikke så godt, fordi jeg er vegetar!

Baldrianen gav jeg væk til en ikke-vegetar, men høfebermedicinen har jeg selv brug for... Jeg kan ikke undvære den, så jeg vil gerne høre jeg andre allergikere: findes der allergimedicin uden gelatine? I så fald hvilken?

Heidi :)

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:38

Det kommer jo lidt an på, hvilket præparat du tager. Er det bare "tilfældig" antihistamin, eller er det en hel speciel type?

Jeg er ikke selv allergiker, så jeg har virkelig ikke forstand på den slags medicin; jeg ved bare, at jeg gennem maaaaange år har taget marzine mod køresyge, og det tror jeg simpelthen ikke der er gelatine i. Det er i hvert fald ganske almindelige tabletter, men derfor kan der selvfølgelig godt være gemt noget animalsk binde- eller overfladebehandlingsmiddel.

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:51

Fandt noget, der måske er interesant (og HVORFOR gør jeg dog det, når jeg skal lave eksamensopgave?! ;D)

HayMax

NatureWise

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 17:25

Her er alle tilgængelige oplysninger om medicin og en brevkasse.

http://www.apoteket.dk/

Søgning på antihistamin - www.apoteket.dk/topmenu/ sitesoegning.aspx?crit...tihistamin

Ellers gå på dit lokale apotek - de plejer at vide rigtig meget og være super søde til at hjælpe på apotekerne.

Gitte

Udstyr sælges - se mine nye annoncer :-)

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 20:31

Der er rigtig mange slags mediciner som har gelatine overflade, noget med at den så ikke klistrer eller sådan noget, men anyways. min.medicin.dk har vidst informationer om hvad der er i, og man kan søge efter sygdomme (altså høfeber/allergi) og søge efter forskellige slags og så tag til lægen med din viden.

0
0
Svar på denne tråd

Giv den
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 22:06

gas på min.medicin.dk som allerede nævnt:

min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/ 2903

Alnok indeholder fx. ikke gelatine og tager høfeber samt er ikke sløvende ...

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 22:29

Åh! Jeg vidste ikke der ikke var gelatine i Alnok, men jeg er heller ikke vegetar, men dem tager jeg, fordi at Benadryl ikke holdte for mig i mere end 2-3 timer når pollen var værst, Alnok kan jeg holde hele dagen, og de er vældig billige ift mange af de andre ting man kan få.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider