Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har brug for hjælp - Hvad skal jeg give?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 14:28

Hej HN!

Da jeg har fået tilbuddet om at købe min gamle hest tilbage for hende der har ham vil slagte ham. Vil jeg meget gerne høre hvad jeg skal forlange af pris på ham.

Jeg solgte ham for 4 år siden, som hygge hest hvor han blev solgt videre efter et halv år. Hvor hende der ejer ham nu købte ham.

Det sidste jeg hørte var at han havde stået stille meget længe. Jeg har slet ingen idé om hvordan han er den dag i dag. Af personlig grunde vil hende der ejer ham ikke havde kontakten med mig og derfor blev jeg også vild overraske da jeg fik en mail fra hende at jeg kunne købe ham tilbage.

Så mit spørgsmål og hjælp er hvor mange skal jeg forlange for ham???

Han er lige blev 10 og jeg tvivler på at han kan alt det jeg lærte ham, da jeg havde ham. Naturligvis ved jeg det ikke med sikkerhed.

Jeg synes det er fortidelig at salgte ham, når han kun er 10 år og han fejler ingenting overhovedet.

Håber at der er nogle søde og venlig hestefolk der vil hjælpe mig

På forhånd tak for hjælpen.

MVH: Miley (Berit)

Livet er ikke en dans på røde roser, når man har et usynligt handicap, som ADHD er. Læs om mit handicap på min hjemmeside

http://www.sakham.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 14:31

Jeg ville sige 500,- over slagteprisen eller sådan noget. Så er det stadig en bedre deal for hende end at slagte den.

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 14:36

Jeg har ingen idé om hvad slagteprisen er. Jeg har fået at vide at nogle travfolk at en slagtepris er 3000 kr. Som sagt har jeg ingen idé om det.

Jeg glæder mig bare til at få ham hjem igen og give ham et dejlig hestliv.

Livet er ikke en dans på røde roser, når man har et usynligt handicap, som ADHD er. Læs om mit handicap på min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Slagtepris.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 15:36

Jeg tror ikke man får 3000 på et dansk slagteri. Du kan give 2500 for ham og så er jeg sikker på hun får mere end slagteprisen.

0
0
Svar på denne tråd

:-) :-) :-) :-)
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 15:53

Katrinen: Tusind gange tak for dit svar:-) Jeg vil prøve at se om jeg kan få ham for 5000 ellers må jeg jo prøve at snakke med hende:-)

Tusind gange tak for rådet:-)

De den salgtpris jeg skrev er som sagt kun noget jeg har fået at vide og ikke andet:-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Slagteprisen
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:14

For 6 år siden fik jeg slagtet en stor dv'er på 169cm, - det gav 700,-

Så undrer mig noget når folk snakker om slagtepriser på et par tusinde?!

Men synes da du skal give hende et fair bud, hvis du kan tilbyde at hente den hurtigt kan det måske lokke lidt også?!

www.ROLLOs.dk

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

!!! HVALPE TIL SALG !!!

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak:-)
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:58

Rollo: Rigtig mange gange tak for dit svar Jeg vil naturligvis gerne give hende et fair bud og jeg har også mine planer om at hente den så hurtig som mulig

Jeg har ikke godt med at vide at mit opdræt skal slagtes fordi den person der har den nu ikke kan se andre muligheder. Og hesten ved jeg fejler ingenting. Hvorfor den skal slagts vil jeg af personlige grunde ikke komme ind på her og slet ikke på nettet.

Jeg glæder mig meget til at lave en god handle med hende og en handle som både hende og jeg er glad for.

Jeg glemte endelig at høre jer hestemennesker skal jeg lave en købekontrakt??? Har kun brug for råd til det

0
0
Svar på denne tråd

Den sidste
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 00:20

hest jeg kender til der blev slagtet var en 170 cm stor rideheste type hoppe - den indbragte mener jeg mellem 3000 - 3500 kr.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 00:28

Prøv at ringe til en tilfældig slagter eller 2 og hør hvad prisen er. Der er åbenbart meget forskel, men selvf. er det også 6 år siden med Rollo´s, så meget kan være sket siden.

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...

0
0
Svar på denne tråd

Slagtepris
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 07:04

Nu skal Milys hest jo ikke slagtes . men købe hjem i levene live

Men sådan lige til orintering så er slagteprisen på heste i Danmarkl ret okayu ca. 7 kr. pr. kg.

Så en fjordhest indringer ca. 2500 kr. i slagtet tilstand lige pt.

Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

www.stutteri-moldrup.dk

GØR HVERDAGEN TIL EN FEST

KØB EN FJORDHEST

0
0
Svar på denne tråd

Slagtepriser
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 08:15

Vi slagtede 2 middelstore varmblodshopper i efteråret, de indbragte 4200 samlet. Vi slagtede en meget stor varmblodshoppe for 5-6 år siden, den indbragte 4000.

Men vi bruger så et slagteri der sælger kødet til export, det gør at prisen er noget højere. De almindelige slagterier giver nogle få kroner pr kg.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 09:22

Som Karina skriver skal han ikke slagtes, da jeg har valgt at købe ham tilbage og give ham et godt liv For det fortjener ham

Han er en fjordhestblanding på ca. 135 (Ved det ikke med sikkerhed, da jeg af personlige grunde ikke har fuld ham) Det eneste jeg er meget glad og taknemmelig for er at jeg efter 4 år, hvor jeg ikke har ejet ham fået lov til at få (købe) ham tilbage Det betyder så meget for mig

Jeg kan forstå at der er mange priser på at få en hest slagte - Jeg må høre hende der ejer ham nu hvad hun vil havde for ham Jeg tror helt sikker at vi finder en fair pris som vi begge to er glad for

Jeg håber ikke at jeg gentager mig selv alt for mange gange, jeg har et handicap og andre problemer som gør at det er lidt svært at holde styr på hvad man har skrevet og hvad man ikke har skrevet - det er ikke medvilje hvis jeg skriver tingen de samme ting mange gange

Jeg kan ikke gøre andre en at snakke med hende der har ham nu hvad hun vil havde for ham

Jeg glæder mig bare til at få ham hjem, hvor han har levet sit liv i 7 år før jeg solgte ham af personlige grunde.

I skal havde tak for alt jeres hjælp og jeres tid med at skrive i mit indlæg

Jeg er stadigvæk åben over for råd omkring hvad jeg skal give for ham

0
0
Svar på denne tråd

en god handel...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 09:51

En god handel kan være mange ting. For nogle år siden havde jeg en hoppe, som havde nogle fysiske og psykiske issues, som var uafklarede, men som jeg skulle af med. Jeg havde bestilt tid på slagteriet, men så dukkede der af omveje en pige op, som gerne ville have hesten, hvis hun ikke skulle give noget for den. Jeg kendte noget til hende og hvis der var et sted, jeg gerne ville sende min søde hest hen, så var det til hende, så hun fik den.

Økonomisk var det jo ikke ligefrem den smarteste løsning for mig, men det er nok en af de bedste "handler", jeg nogensinde har gjort. Jeg slap for at se min hest blive skudt, og den fik den ekstra chance, som den virkelig havde fortjent :-)

Det synes jeg også, at man skal have i baghovedet, når man forhandler pris på en hest, hvor alternativet er slagt - de fleste ejere vil da langt langt langt foretrække, at hesten kommer det perfekte sted hen frem for slagteriet.

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Takker mange gange:-) :-) :-)
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:26

taina: Tusind gange tak for dit indlæg

Jeg er helt enig i det du skriver at de fleres ønsker at deres heste kommer et godt sted hen. Desværre ved jeg ikke så meget om hende der ejer min gamle hest nu, da hun ikke vil havde kontakten med mig, derfor var det også et stor chok af glæde at hun skrev at jeg kunne kontakte hende, hvis jeg ønsker at købe ham tilbage og det har jeg gjort

Jeg håber at hende og jeg (med hjælp fra en af mine kontaktpersoner) kan få lavet en rigtig dejlig aftale omkring købe af hesten

Jeg kan slet ikke vente til vi skal snakke med hende her i weekenden Glæder mig så meget som et lille barn gør til jul

Som trådstarter vil jeg gerne sige tusind gange tak til alle I søde mennesker, som der både har skrevet og læs mit indlæg. Tak for jeres gode råd og jeres venlige kommentar til mig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider