Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad tjener en foderforhandler?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 12:15

Nu har vi talt vidt og bredt om forskellige foderprodukter, fordele og ulemper. Men vi er nået til at spørgsmål der ikke umiddelbart lader sig opklare :-)

Hvor mange procenter får en forhandler fra fabrik/importør på hver enkelt sæk foder. Er der nogen der evt selv forhandler noget foder, og vil ud med sproget :-)

Og hvad med fragten, betaler forhandleren også selv en fragtpris pr palle?

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

0
0
Svar på denne tråd

Man skal vist
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 12:40

ikke satse på at blive fed af at sælge foder.

Havde en veninde der solgte hundefoder, og hendes udgangspunkt var, at så længe hun kunne fodre sine egne hunde "gratis" (altså at der var overskud nok til at købe foder til sine egne hunde) så var det ok. Hun forventede ikke mere, og jeg havde bestemt heller ikke indtryk af, at det gav mere overskud end det.

Hun havde to hunde.

Så hvis målet er rimeligt og at man har kapitalen at skyde i indkøb af foderet, så er jeg sikker på at det kan løbe rundt, men jeg er også sikker på, at man ikke bliver fed af det.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

ikke rig
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 13:39

Med mindre du har en forretning der kan aftage store mængder, så er det vist normalt ikke det store der kan tjenes

jeg har et eksempel, vil af indlysende årsager ikke sætte navn på men tror det er meget normalt

en sæk alm foder, der har en udsalgspris på kr. 187.50 skal du som forhandler give ca. kr. 117.- ex moms momsen er ca 29.- kr dvs. at du tjener kr. ca. 40 kr. - du skal så oveni beregne fragt hvis du ikke køber over et af firmaet fastsat beløb.

der skal altså sælges mange sække for at få en timeløn hjem.

samtidig skal du stå til rådighed både ved udlevering og ved telefonen, samt for spørgsmål og foderplaner osv.

Jeg behøver vel ikke sige at jeg ikke sælger foder!!!!!!!!!!!

jette

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 13:42

tror generelt de fleste foderfirmaer sælger med ca 10% fortjeneste. Dvs hvis du sælger en sæk foder til 200,- tjener du 20,-

Af de 20 kr skal du så betale alle udgifter, skat, løn, husleje, etc.

Også derfor de fleste der sælger foder samtidigt sælger noget andet (udstyr f.eks) som de rent faktisk kan tjene lidt på ;)

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 14:09

Det lader til at være lidt forskelligt hvad man tjener, mener at kunne huske en veninde med rideudstyrsforretning tjente max 10% på blue hors produkterne. Der skal immervæk langes mange ting over disken før man får sin løn.

Men omvendt tænker jeg at nogle firmaer tilbyder rabat hvis man køber store mængder. Og her var procenterne så vidt jeg husker 25% eller 30% hvis man købte en eller flere paller. Jeg tænker bare de vel ikke tilbyder en bedre pris, end det deres forhandlere skal betale. Mon nogen kan opklare det?

Måske der også er nogen som har forhandlet flere forskellige produkter og ved om der er forskel på hvad de enkelte firmaer kan tilbyde en forhandler.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

0
0
Svar på denne tråd

Foderstoffen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 12:48

Kan se at der er nogen der tjener mere end de 10-20 % på noget foder.

Vores lokale foderstof tager f.eks. 200 kr. for en sæk med flatazor kattemad, mens en forhandler på fyn tager 467 + fragt .

Lur mig om ikke min lokale foderstof også tjener på produktet ;-).

har så ikke tjekket priserne på hundemaden.

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider