Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sikring af mine dyr hvis jeg dør.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 22:10

Heey Hn

Tænkte på om et stykke papir som jeg har skrevet og skrevet under på. Og med de mennesker som har sagt ja til at tage sig af mine dyr selvfølgelig, er godt nok som dokument uden at man skal til en advokat??

Jeg vil gerne sikre mig at mine dyr får det godt i tilfælde af at jeg ikke skulle være her mere..

Ikke at jeg regner med at smutte, men jeg vil gerne være på den sikre side.

Hvad ved i om sådan noget?

Tredobbelt vrinsk og goodbye Ruth

fra mig :P

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

-Det tager 13 min i tog fra herlev st.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 22:37

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke sådan et stykke papir er godt nok. Mener man skal til advokat og skrive et testemente.

Men mon ikke der er nogen herinde som er inde i loven;o)

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 08:33

Det du snakker om, er så vidt jeg husker et nødtestamentet. Det er kun gyldigt op til 3 måneder efter det er skrevet, og reglen om det er indført til situationer hvor man ikke har mulighed for at få det lavet igennem en advokat. Så jeg ville bruge de penge på advokaten, og få lavet et rigtigt testamente :)

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 11:23

der er da heller ikke noget som skal være let det har jeg ik lige råd til

hmmm...

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 15:12

Men hvis man har nogle forældre, går hesten fx så ikke bare til dem? Dvs de for råderet over hesten ?

For hvis jeg nogensinde dør før dem, så skal de aflive min hest. For den skal ikke videre.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 08:00

Sandra: umiddelbart afhænger det af hvad du har af gæld. Da hestene så vidt jeg husker indgår i dødsboet på samme måde som andre "ting". Og der er det vist bare det mest letomsættelige der bliver brugt til at dække gælden, hvis man ikke har skrevet testamente :)

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 08:39

Sandra.... Hvis du har gæld indgår hesten som "penge" og vil blive brugt til at betale gælden med....

Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

Ridning, salg, kommision!

Hundepension på amager!

Tjek http://www.noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

Aftaler
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 09:03

Jeg har en livsforsikring på ca. 1 mio. Min hest vil ikke skulle risikere at blive solgt pga. gæld (Bil) hvis der skulle ske noget.

Derudover har jeg lagt retningslinier for nogen enkelte af mine ting i samråd med mine forældre (Mine arvinger) - bilen kan sælges for at dække sin gæld, hunden skal til mine forældre eller min lillebror, hesten skal til min svigerinde. Både hest og hund får bundet en pose penge i halen der forhåbentligt varer hele deres liv ud - ellers må jeg jo håbe at folk i mellemtiden er begyndt at holde af kræet! Selv ½ million kan jo sagtens bruges op på 30 år, eller hvor gammel min 3års islænder nu har tænkt sig at blive. Til gengæld har jeg jo også lovet at tage mig af hvad de måtte have af heste i tilfælde af at ulykken er ude hos dem.

Så mit råd er at tale med dine arvinger/forældre/mand/børn, og fortælle dem præcis hvordan du vil have det skal være, og sikr dig at de vil følge din vilje. Derudover, få dig en livsforsikring! Min koster 50 kr om mdr, det er lige til at overkomme. Så er mange ting meget lettere for de efterladte - lige fra begravelse (koster nemt 20-50.000) til forsørgelse af dine dyr.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

testamente
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 09:31

Jeg har faktisk skrevet den ene af mine ponyer ind i mit testamente...

Jeg købte hus med kæresten for små 2 år siden, og i den forbindelse var vi alligevel hos advokat og lave diverse papirer.

Så jeg fik skrevet ind, at hvis jeg kom af dage før ponyerne, så skulle den ældste aflives, mens den anden godt måtte sælges videre.

Min ældste (men stadig kun 12 år) pony er nemlig lidt speciel, og så er bentøjet også kun til egnet til skovtur og let dressur, så jeg vil ikke risikere, at hun ender som kastebold et eller andet sted, fordi ingen vil tage hensyn til hende.

Den yngste pony er til gengæld nem i alle henseender, så hende ville jeg ikke have bekymringer om at sende videre (selvom hun skal blive hos mig til hun dør.. jeg satser trods alt på, at jeg overlever hesten..)

Jeg var faktisk spændt på, hvad advokaten ville sige til det, for jeg synes selv, at det var en lille smule åndssvagt at skrive ind i testamentet, men han sagde faktisk, at det var helt normalt at skrive dyr ind i testamentet.

/Astrid

0
0
Svar på denne tråd

uha altså
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 11:40

altså jeg har selv forsikring, og alle dyrerne er forsikret. Hunden har dog kun en ansvar, men hesten har alt hvad der kan forsikres hos selskabet.

Men jeg har desværre ik lige de penge til at betale en advokat for at lave et testamente.

Jeg har ingen gæld what so ever, så det er nemt nok. Hesten og hunden ville derfor ikke skulle bruges som en gældsdækning, og thank god for det

Ville ønske at et stykke papir var nok, som jeg har lavet på hvad jeg ønsker, men tingene skal idag bare så omstændigt. ØV

Vil bare så gerne sikre at mine dyr ender et godt sted, hvis jeg uheldigvis skulle komme til skade og dø.

Hvad siger i at sådan et testamentet koster?

måske man kunne ønske det sig af mutti og fatti i fødselsdags -og julegave

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider