Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan sparer man op?!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 15:11

Hej alle søde mennesker :-)

Jeg ved godt at det er et lidt dumt spørgsmål, for ja, det er jo bare at sætte nogle penge til side hver måned..

Jeg bor hjemme endnu og jeg vil rigtig gerne spare en hel masse penge sammen, fordi der er så mange ting jeg gerne vil.

Jeg tjener mellem 3400 og op til 4800 om måneden, jeg fylder snart 18 hvor jeg så får mere i løn og SU,

MEN er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man sætter penge af om måneden, uden bare at bruge dem?

Vil jo gerne engang have min egen hest, selvom det nok bliver om lang tid, det er jo dyrt! Kunne godt bruge et par gode tips!

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 15:18

jeg overfører bare et bestemt antal kr, hver med til en konto uden kort til. så hvis jeg skal til dem, skal jeg bruge netbank, og der er jeg meget lidt inde. Sådan sparer jeg lidt op

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

spare op
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 16:11

Få lavet en opsparingskonto i din bank og få lavet en automatisk overførsel dertil, på et bestemt beløb om måneden :-)

Kærlighed = ærlighed

0
0
Svar på denne tråd

Man bruger...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 17:43

... konsekvent mindre end man tjener - så ender man med en opsparing ;-)

For nemheds skyld har jeg også min opsparing på en separat konto, som jeg IKKE bare "må" hæve fra til alt muligt.

Alt det daglige jeg køber holder jeg inden for mit budget, så det er kun f.eks. nu da jeg lige har købt sadel OG skal have lavet krone på en tand at jeg tager af opsparingen.

UD over opsparingen kan jeg godt lide at have lidt luft i det daglige budget - det betyder f.eks. at jeg for 2 måneder siden kunne købe nyt fjernsyn med penge ud af dagligvarebudgettet

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 17:50

Beslut dig for et rådighedsbeløb, som du ved, du kan leve for om måneden - Alt hvad du tjener derudover, smider du over på en opsparingskonto.

Derudover kan du lave en "sparegris", hvor du hver aften tømmer alle mønter, du har fået samlet sammen i løbet af dagen, over i. Når den så er fyldt, tager du mønterne med i banken og får sat dem ind på din opsparing. På den måde er det lykkedes mig at spare en hel del sammen!

Rose - og Kongejordens Cardiff

Cardiff søger part nord for Aalborg: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/242168

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 19:30

Som andre siger, så få en konto mere. Jeg har en konto hvorpå min SU kommer ind, og det er den jeg bruget af hver måned. Bliver der noget til overs ved udgangen af måneden, smækker jeg den over på min opsparing.

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

penge...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 20:04

Når jeg skal spare op til noget, så finder jeg en eller anden form for inspiration. Nu sparer jeg mest op til store rejser og så er det noget med at hænge billeder op af destinationen, laver små billedesammensætninger og hænge op (dette kan springes over, hvis man ikke er kreativ) skaffe rejsemagasiner og sætte lidt tid af engang imellem til at gå på nettet og læse om andres oplevelser, så man husker på, hvorfor man sparer op. Altså find noget, der minder dig om, hvorfor du skal spare og ikke bare bruge pengene her og nu.

Stephanie...

Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene :-)
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 20:35

Mange tak for hjælpen og alle svarene, det er virkelig en god idé med en opsparingskonto, jeg vil da bare igang nu! Der er jo så mange ting jeg gerne vil, så mange tak for alle jeres gode råd og inspirationen! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Qwerty
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 21:30

Vores søn havde også brug for lidt hjæ med at styre sin økonomi, da han blev 18.

Han har sin almindelige konto hvor SU går ind. Så har han en budgetkonto hvor et fast beløb bliver ført over hver måned. Den dækker husleje for at bo hjemme og buskort hver 3. måned. Så har han en opsparingskonto, hvor der. Bliver flyttet et fast beløb over hver måned. Det er til store/uventede udgifter.

Det der er tilbage på den almindelige konto kan han bruge til fornøjelser, tøj osv. Han kan selv styre det hele på sin netbank. Der har været lidtsmåproblemer undervejs, men vi har hjulpet ham med at fange dem FØR det går helt galt ;)

Held og lykke

Mvh. Sanne

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Tak igen :-)
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 22:24

Jeg fandt ud af at jeg faktisk fra lang tid siden har lavet en opsparingskonto og har nu sat 2000 kr. over, så jeg er allerede startet og sådan skal det blive ved!

Jeg kender det selv godt det, du kender med din søn Sanne, jeg kan også styre det over min netbank og har da også engang taget lidt fra min opsparing hvis jeg var i nød, men har bestemt mig for at sætte et rimelig godt beløb over hver måned nu! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Økonomi x(
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 22:55

Jeg har 4 kontoer:

Min egen personlige forbrugskonto - her bliver der overført et bestemt beløb hver måned, som jeg har fundet ud af er ca. det jeg bruger. Faste udgifter (mobil m.m.) og opstalding bliver også trukket fra denne. Denne er der kort til.

Min egen opsparingskonto/lønkonto - her kommer alle mine penge ind (løn og SU). Derfra deler jeg dem så ud til de andre, og det er jo så her at, der automatisk vil være opsparing, når ikke alle pengene er brugt. At jeg så lige har købt sadel m.m. betyder at den faktisk er ret tom efterhånden :( Jeg må arbejde noget mere...

Husholdningens forbrugskontoen - det lyder jo nok lidt fancy, men det er bare mig og min kærestes fælles forbrugskonto. Hertil overfører vi hver 1250 om måneden og de går hovedsageligt til mad og somme tider benzin. Denne er der også kort til (vi har et hver).

Husholdningens budgetkonto - her bliver alle faste udgifter (husleje, varme, el, licens, forsikringer, antenne, transport + 500 til uforudsete udgifter) - her overfører vi begge 3150 til hver måned. Det er virkelig lækkert at have den!

Så der er lidt at rode rundt i, men det giver dejlig god overskuelighed.

Derudover har vi lavet et budget for at finde præcist ud af hvor mange penge vi skal overføre til hver konto. Vi har, i et excel-ark, lavet en kolonne for hver måned og en række for hver udgift. Der har vi så skrevet alle vores udgifter ned i diverse måneder. El betales for eksempel kun hver anden måned, licens og forsikringer halvårigt. Derefter er alle månedens udgifter lagt sammen og gennemsnittet fundet. Så har man et meget godt overblik over hvad man har af faste udgifter og hvad man selv synes sig man kan tillade at spendere på sjovere ting.

Og efter skat og de faste overførsler til husholdningens forbrug- og budgetkonto er SU'en desværre brugt op :(

Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

Lige begyndt på BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Søger forsøgskaninger omkring 8660.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 23:04

Du har da lidt at holde styr på med fire kontoer! Men, det lyder som en helt vildt smart idé og det lyder faktisk som om at det gør hele hverdagen lidt mere overskuelig, så skal man heller ikke tænke på penge problemer, det er det værste!
Men, ja man har vel også en opsparingskonto for nogle gange at købe det man ønsker sig og hvis du har ønsket dig/haft brug for ny sadel, så er det vel en god ting du har brugt pengene på :-)
Tror da helt klart at jeg vil bruge det med flere kontoer som du har, når jeg flytter hjemme fra med min kæreste!

God idé! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Opsparing
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 11:14

Vi har en opsparings konto som er lukket, dvs vi skal ind i banken og bede om pengene hvis vi skal bruge nogle, det gør også at vi ikke bare bruger af den hele tiden. Derud

over har vi en konto hvor der bliver indbetalt til forsikringer, Falck vægtafgifter mm. Den er også lukket

*Winnie & Falcon*

Købes: Easyboot Glove str. 1,5

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 12:41

Hvis man vil starte ud i det små, kan jeg virkelig anbefale at sætte ALLE småmønter til side. På få måneder havde jeg sparet 500 kr. op (og jeg går ikke på dagligvareindkøb, det er udelukkende resterende småpenge for shopping), som eksempelvis sagtens kunne gå til en ridehjelm e.a.

Småpenge bemærker man aldrig rigtig, man har. De er tilgengæld nemme at sætte til side, og det løber hurtigt op i mange penge

Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider