Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kunsten at få en spiselig mango
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 22:04

Hvad gør man ved mangoer?

Lægger dem i vindueskarmen til de føles lidt bløde - og risikerer at de er blevet brune/trådede

Opbevarer dem på køl så de forbliver hårde til evig tid?

Iiiiih jeg synes det er SVÆRT

Jeg har for øvrigt det samme problem med ananas og avocado. Det er som om at der kun er få timer hvor de rent faktisk er spiselige - og der er jeg åbenbart ikke hjemme.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Mangoer
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 22:17

Uh, mango er min yndlingsfrugt. Jeg forsøger altid at købe dem der ikke er alt for grønne i skrællen, og så lægger jeg dem ved siden af nogle æbler. Æbler udsender etylengas der får anden frugt til at modne hurtigere.

Med avokado er det lidt det samme, man skal altid forsøge at finde dem der en en smule bløde ved stilkestedet, det betyder at de er klar til at blive spist.

Man kan dog være uheldig at de enten er for hårde eller nærmest rådne, det er bare surt.

Mht. ananas ved jeg ikke helt, men jeg mener at kunne huske at have hørt at de stopper modningsprocessen, når de bliver plukket, så her skal man lede efter dem der er spiseklare med det samme. Men hæng mig ikke op på det. ;-)

Lene

P.S. Off topic: Fedt at du har overvundet en hurdle på klaveret. Jeg er endnu på begynderversionen af Bach's Minuet, og allegretto'en er nærmere en pianissimo :-D Men ok, jeg har heller aldrig spillet et instrument før (bortset fra blokfløjte i 4. klasse for hundrede år siden), så jeg kæmper stadig med at huske noderne.

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har netop
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 22:54

gjort det (y)

I dag spiste jeg en mango, som jeg havde lagt til modning i sidste uge. Den var uhyre velsmagende - lige tilpas blød (y) :-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ih altså!!!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 23:25

Ok jeg har faktisk nogle æbler. Kan den ene måske ligge der weekenden over?

Ja, det er nemlig også min yndling (den og ananas), men jeg foretrækker jo egentlig frugt lige fra træet, så det er friskt og ikke rådent. Måske skal jeg flytte syd på?

Ang. ananas har jeg faktisk tricket: den skal dufte af ananas og så skal de inderste blade slippe hvis man løfter ananassen i dem.

Jeg glæder mig til et fremtidigt liv med tilpas æblemodnede mangofrugter Avocado har jeg egentlig opgivet. De feder (er skabsveganer, så får rigeligt af det sunde fedt alligevel) - eller det gør de jo ikke når jeg aldrig får dem spist

Fedt at høre Lennucia. Det er bare at klø på. Jeg har spillet klaver det meste af mit liv, uden de store fremskridt og nu rykker jeg pludselig helt vildt. Jeg spiller et par andre instrumenter som jeg normalt har brugt mere tid på, bl.a. blokfløjte, som faktisk også kan lyde hæderligt. Det (og de blæsere der følger i kølvandet) finder jeg langt nemmere. Der er kun én nodelinje. Det kan min lille hjerne bedre forstå.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Jeg spiser kun
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 08:01

mango når de er i sæson, jeg køber pakistanske/indiske mangoer, de er lidt anderledes i udseende, men er søde og saftige så man tror det er lyv.

Det er iøvrigt snart sæson... Det bliver godt :)

Det er disse mangoer jeg taler om:

Jeg gider ikke supermarked mangoer længere, de er kedelige og uden smag. Jeg køber honeydew mangoerne hos den etniske grønthandler.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Mnnn mango!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 13:23

Hvordan gør i jeres spiseklare? skræller i dem eller bakser i med at dele dem lige som jeg gør?

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

Her i huset
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 13:38

Deler vi dem, skæret kødet i tern på skrælden og vrider skralden indad så kødet står ud i små firkanter - er det forståeligt? :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Mango og avocado :o)
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 17:16

0
0
Svar på denne tråd

Lalala
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 17:51

Vi lægger vores avokadoer i vores konservesskab, hvor der er mørkt. Efter et par dage(afhængigt af hvor hård den var til at starte med) er de lækre og spiseklar!

0
0
Svar på denne tråd

Mangoer...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 19:48

... er bare mine favoritfrugter - men de er svære at få herhjemme i en tilstand hvor det er værd at spise dem.

Jeg var dog heldig i denne uge med en mango fra Føtex - den fik lige et par dage i skålen med æbler (liiiige nok til at få en brun plet der hvor den rørte ved et æble) og så var den perfekt.

Den blev skrællet og spist i dag - med største fornøjelse.

Men de skal se ret perfekte ud for at jeg gider købe dem - ellers nøjes jeg med et mangoflip når jeg er i Mexico.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 20:55

En ananas er moden, når man kan hive de inderste blade i toppen ud uden synderlig modstand, og den er en smule eftergiven når man trykker udenpå den. :)

Mangoer er lige klar til at spise, når de også er eftergivende, uden at man ligesom kan 'trykke' fordybninger i.

Og avokadoer er modne og klar til at spise, når man kan trykke på dem det tykkeste sted og det giver en lille smule fordybning.

En vandmelon skal man slå udenpå, når man har den i hånden, og så skal den lyde dump og ikke hul.

Det er fordelen ved at være ud af en gammel grønthandlerfamilie

Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

0
0
Svar på denne tråd

Pakistansk mango
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 01:53

Uuuuh det lyder godt! Høstes de to gange om året, eller kun en? Hvornår er sæsonen? Altså mere præcist end snart

Hørte også lige om et floddelta i Vietnam (som desværre efterhånden bliver hårdere ramt af oversvømmelser år for år) hvor der dyrkes mango og ananas MUMS! Der vil jeg bo!

Eller Mexico siger du Lisbeth? ØJØJØJØJ!!! Dyrker man ikke også ananas i Mellemamerika? Der er jeg måske tættere på at kunne sproget. Det skal klart overvejes.

Disturbia > det med melonen, har jeg hørt omvendt, at den skal lyde hul, men det gør de fleste egentlig også.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider