Uh, mango er min yndlingsfrugt. Jeg forsøger altid at købe dem der ikke er alt for grønne i skrællen, og så lægger jeg dem ved siden af nogle æbler. Æbler udsender etylengas der får anden frugt til at modne hurtigere.
Med avokado er det lidt det samme, man skal altid forsøge at finde dem der en en smule bløde ved stilkestedet, det betyder at de er klar til at blive spist.
Man kan dog være uheldig at de enten er for hårde eller nærmest rådne, det er bare surt. 
Mht. ananas ved jeg ikke helt, men jeg mener at kunne huske at have hørt at de stopper modningsprocessen, når de bliver plukket, så her skal man lede efter dem der er spiseklare med det samme. Men hæng mig ikke op på det. 
Lene
P.S. Off topic: Fedt at du har overvundet en hurdle på klaveret. Jeg er endnu på begynderversionen af Bach's Minuet, og allegretto'en er nærmere en pianissimo
Men ok, jeg har heller aldrig spillet et instrument før (bortset fra blokfløjte i 4. klasse for hundrede år siden), så jeg kæmper stadig med at huske noderne.