Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Opstaldnings priser??
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 12:02

Hejsa alle derude (-:

 

Er ved at regne gennemsnittet ud af, hvad det koster at have hest opstaldet :-)

 

Så vil i ikke lige skrive hvilken facaliteter det sted hvor jeres kræ står og hvad det koster? Og hvor i landet det er? (-:

 

Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 12:38

Først stod min hest i en by nær Holstebro

- Stor lys boks med dybstrøelse, gode kuperede folde med løsdrift tilknyttet om sommeren og om vinteren en anden god stor fold = ingen mudderfolde. Grovfoder på folden. Okay ridehal, gode turmuligheder. Man sørgede selv for at medbringe foder og de fodrede og ordnede boks, - dog måtte man godt strø boksene når man var der.

Der var vel en 10 bokse, en del heste i løsdrift og islændere i en anden løsdrift.

Pris: 1.500,- pr. mdr.

 

Nu står hun hos en privat med 6 bokse, hvor de står på halm i en meget normal-størrelse boks. Der er nogle folde af en rimelig størrelse, dog ikke så meget sommergræs og nogle dage kunne jeg ønske lidt mere ude-tid.

- De ordner boks, fodrer, muger osv.

Medbringer selv foder.

Der er en ridehal, men da den bliver oversvømmet meget hurtigt så fryser den til om vinteren (N) Og turmulighederne er primært langs en masse vej.

Pris: 1.000,- pr. mdr.

 

Min hest bliver så snart flyttet, til en anden stald også her i nærheden af Vestervig = udkantsdanmark i Vestjylland.

Fin boks i en halv-stor stald.

Kæmpe lækker ridehal, masser af skøn natur at ride i.

Lækre kuperede folde, med gode læ-muligheder, god stor sommerfold med gode læ-muligheder også.

Masser af udetid, hvis vejret er helt skidt så i ridehallen.

Medbringer selv strøelse (efter eget ønske) og ordner derfor selv boks.

- De fodrer, men jeg medbringer selv foder som jeg stiller klar.

Pris: 1.240,- pr. mdr.


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE TIL SALG !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige nu
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 12:47

Altså lige nu koster det mig 125 kr. om måneden i opstaldning. Men det betaler jeg så egentlig ikke, men i stedet 1500 kr. en gang årligt - det er lettere


Venlig hilsen


M

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning i odense
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 13:26

Hej

 

Jeg betaler 800 kr. for boks med fri halm, fordring morgen og nat, ordning med ud og indlukning(+middagsfodring), dvs. jeg lukker ind en gang ugentligt. Man muger selv, og indkøber foder + wrap, blander foder og stiller klar.

Der er gode drænede vinterfolde, små efter jyske standarder ;) men fine efter odensanske, samt gode sommerfolde, ridebane 20x60 med lys. Kun turmulighed langs veje medmindre man skridter meget langt.

 


Mvh Anja


Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg




0
0
Svar på denne tråd
 
 11111111
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 14:22

Vi hverken har, eller ønsker at have andre i opstaldning.

 

Men:

Vi har 2 store nøjsomme ponyer hjemme.

Halm og roepiller er gratis. det bliver leveret.

Vi har en 20X40 sand fold som aldrig er muddret. mulig for hyggegræs hjemme, men ikke i mængder der skal indregnes i foderberegningen.

jeg har også en stor fold tilrådighed, 1 km væk med pt. knæhøjt græs. den er passet og gødet Den har jeg kvit og frit.

Så jeg bruger penge på Wrap, frøgræs, fuldfoder, og det bliver til godt 1000.- pr månede, for begge heste. der er der så ikke indberegnet hvad der bruges af strøm, hegn, gødning, vand og velligeholdelse af stald, bortanskaffelse af mødning.

 

Vi har ok ridebane, men bruger den ikke meget, gode turmuligheder, og trailer så vi kan køre der hen vil vil ride. inde for en radius på 12 km har vi 5 ridehuse. så vi klager ikke.

Opstaldningsprisen ligger på 2000 til 2500.- pr månede, i det område vi bor.

 

Så hvis man skal indregne, den tid udlejeren bruger på at tilbyde opstaldning (regnskab, indkøb, beregninger og bekymringer ), købe halm hjem, bortskaffe mødning, gøde folde, velligeholde baner evt ridehus, lys, vand, hegn, strøm, velligeholdelse af faceliteter mmm.

 

 

så syntes jeg egenligt at en opstaldningspris på 1500.- eller 2000.- er ganske rimlige. for 2500.- forventer jeg beder service eller ekstra goder. for alle stederne kan tilbyde det sammen ang ridehus, baner, turmuligheder mm)

 

Nogle af jer har alt dette for 800.- pr månede. det er billigt.

Dem på Matteson betaler de 4437,25 hver månede for næsten det sammen.

Men her spiller postnummeret også ind.

 

 


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordjylland - Nørresundby
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:47

Vi tager 1700,- kr i opstaldning om måneden for hest i boks på spaghnumstrøelse, med 3 x fodring vinter, hø, ind og udlukning samt udmugning.
Der er kun tvungen døgnfold i 7 måned, hvor prisen er 900,- kr på døgnfold om måneden, men man kan selv vælge hvor længe hesten skal gå ude.

Hov skal måske skrive lidt om faciliteter også.
Vi har udendørs ridebane på 24x46 og lille hal på ca. 15x32
Vi er beliggende lige imellem hammerbakker og Øvelses området i Hvorup.

 

Så har du lidt at sammenligne med

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusinde tak!
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 22:06

Årh det hjalp rigtig meget! Tusinde tak(:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 22:59

Vi står i Århus S, privat stald.

Det koster 2700, med 20x40 ridehal, udendørsbane og skov ved siden af ridebanen.

Tæt på ligger der STOR skov med strand.

Så har naboen svømning og 20x60 hal.

På stedet, blir der muget, lukket ud og ind alle dage.

Man ska bare lave høposer og ride sin hest.

 

Så det ka vel godt kaldes, med det hele.


Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave



Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live


0
0
Svar på denne tråd
 
 2900 kr.
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 23:30

Jeg giver 2900 kr. pr. måned i opstaldning. Dette er med fuldpas.

 

Fuldpas inkluderer: Foder 3 gange dagligt samt hø i rigelige mængder 2 gange dagligt, udmugning (spåner), ud og ind fra fold på kæmpe græsfold året rundt samt brug af alle faciliteter.

 

Der er ridehus (20x50), stor udendørs bane (gætter på 30x70), springmateriale, solarie, vandspiltov med varmt vand (begge dele gratis), skridtbånd, vaskemaskine, tørretumbler (mod betaling), opvarmet sadelrum med skab til hver opstalder, tørreskabe til nyvaskede dækkener, toilet osv. Boksene er store, lyse og med oplukkeligt vindue til gården. Stalden er særdeles velholdt, pæn og ren - og isoleret! Der undervises i spring og dressur. OK turmuligheder.

 

Området er Aarhus Syd.



Lenny Langben - hellere stor og vågen end lille og doven!

 


***

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfghjkl
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 23:52

jeg giver 550 kr mdr for fuldpas incl vitaminer/mineraler, wrap, græs, læskure :) kunne ikke have fundet et bedre sted



JEG ER NY TILFLYTTER TIL KARUP/DOLLERUP OMRÅDET OG SØGER RIDEVENINDER I ALDEREN 20-? ÅR JEG HAR EVT HEST TIL RÅDIGHED ( ISLÆNDER) HVIS DU IKKE HAR, ER SELV 26 ÅR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man skal have
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 11:19

en realistisk gennemsnitspris der skal bruges til at udregne økonomi på hest skal man inkludere område.

 

Hvis det er for at se de regionelle forskelle er det fint med en skønsom blanding.

 

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen hos os!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 12:09

Vi tager 1000 kr om måneden for en boks med halm og wrap.

Vi lukker ud og ind, fodre to gange om dagen og ser til dem inden sengetid.

Der er en god bane, som altid er tør og vi har et rigtig dejligt område at ride i. Der er 5 min kørsel til ridehus.

Vi bor mellem Randers og Hammel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemadn
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 12:31

Storkøbenhavn, Albertslund, 3400 kr om måneden. Fuldpas på ridecenter.

 

I stor boks, 6 baller spåner om måneden. Saracen foder efter behov og op til 10 kg hø/wrap om dagen. Ud og indluk (lukker selv ind i weekend og på helligdage). Muger selv. Fodring 3 gange om dagen, hø/wrap 2 gange. Fri frøgræs på fold.

 

2 ridehuse (20x60), ridebane (20x60), stor springbane, skoven i baghaven, solarie, vandspiltov med koldt og varmt vand. Vaskemaskiner og skridtbånd mod betaling.

 

Mulighed for at medbringe egen underviser.



Hilsen Rikke
*Stoubæks Kenzo*

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er der to muligheder
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 13:08

Der er boks og løsdrift hvor jeg står. (Allerød/Hillerød)

 

Boks:

2050 inkl. musli, en masse wrap (i stald og på fold), 4xhampstrøelse om måneden. Udluk + fodring. En vagt om ugen hvor man fjerner klatter i seks bokse, ligger wrap ind, fodre og lukker ind, det tager maks 45 min.

 

Løsdrift:

1550 inkl. musli, wrap ad libitum i slowfeeder, stort løsdriftskur med halmstøelse, de muger med maskine. Man fodre selv eller laver aftaler med andre, det fungerer fint. Intet arbejde ellers.

 

Jeg bruger dog andet foder, Simple Balance, som jeg skal bruge en 3-400 kr på om måneden.

 

Der er rytterstue med toilet, plads til alle ens ting. 20x60 ridebane, 20x20 ridehus, rotunde. Skov lige ved siden af. Derudover bare et rigtig hyggeligt og uformelt miljø. Vi er alle sammen lidt alternative i vores ridning.

 

Andre steder jeg har stået i boks med fuldpas her nær københavn er prisen på mellem 2600kr og 3400kr.


Laura&Safir


"Ret dig selv før du retter hesten"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Riisengården
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 19:38

Jeg har min hest stående på Riisengården i Soderup/Hedehusene.

Jeg giver 3000 pr mdr for flg:

3 x fodring med St. Hippolyt

3 x wrap (efter behov, men der er nok af det)

vi muger selv, og der er halm ad libitum.

1 stk. 20 x 70 bane (spring)

1 stk. nyanlagt 20 x 80 dressurbane

1 stk. 20 x 40 ridehus med vandingsanlæg og spejlvæg

Store dejlige sommer- og vinterfolde (sidstnævnte med minimalt af mudder) Og hestene bliver trukket til og fra fold.

Snarlig rotunde

Skridtbånd mod betaling.

Dejligt sted med hestevelfærd i højsæde.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha.. Alt for meget åbenbart!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 21:11

Jeg har min hest stående på Vallensbæk ridecenter ( Storkøbenhavn)

Her koster det 4250 kr. om måneded...
I prisen er der så:

- 3 x foder dagligt

- 10 kg. Wrap/hø, som gives 2 gange dagligt

- Halm

- Udmugning

- 3 baller spåner ugenligt

På stedet er der så:

- 2 store ridehuse 20x60 - Det ene med plads til over 400 tilskuere

- 6 store udendørs grusbaner

- En af Europas største springbaner

- 3 longerings-rotunder

- Et utal af store folde

- 6 stalde, hver stald med tilhørende vaskeplads

- 6 store sadelrum

- Et solarium

- Et stort caféterie

- 1 dygtig dressur berider samt 2 beriderelever.

 


- Det var så, hvad jeg havde at sige (:


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vestsjælland
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 21:27

Der giver jeg 1600 kr, Følgende er med;

Ud -indlukning

Halm

Ridebane 20x40

Ridehus 20x40

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vestsjælland
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 21:30

Der giver jeg 1600 kr, Følgende er med;

Ud -indlukning

Halm

Ridebane 20x40

Ridehus 20x40

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 *overskrift*
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 21:32

 

 

Jeg tager 1800 for en stooor boks, ind og udluk, 20x60 ridebane, masser af foldtid, wrap ad lib både ude og inde, foder, ingen skov men ok turmuligheder, tæt på ridehus.

 

Det er ved Roskilde

 

 

 


MVH Laila

Sælges:

Holstenere: Vallak 2010, hingst 2011.

Pinto: Hingst 2011 Dagens føl med 9 i helhed!

Opstaldning ved Roskilde tilbydes

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 22:24

jeg giver 800 kr pr boks. for halm, 5 kg wrap, morgenfodring, folde, bane, vandspiltov, et skab, plads til sadel og trense og plads til grimer... super gode turmuligheder...

 

foder køber jeg selv og og ekstra wrap koster 1 kr. kg

 

jeg står i skærbæk ved frederica


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


klip tilbydes, lydsvag klipper ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 700 kr.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 23:50

Jeg tager 700 kr. for en islænder i løsdrift, med lavfruktan-wrap ad. lib i slow-feederkasser. Fold i døgndrift. Vitaminer, roepiller og YSY samt halm ad lib. Vandresti. Oktober til april adgang til 3 hk. folde (der kan de nøjsomme nemlig tåle alt græsset). Begrænset efter huld, fruktan osv. april - september.

 

Opvarmet sadelrum, mulighed for at lave kaffe/cacao efter ridetur. Derudover er det hestene der har de gode forhold, altså ingen rytterstue eller lign, men det er også bare en privat stald med en opstalder. Gode turmuligheder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Postnummer 7830
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 08:36

Hvor min hest bor er der store lyse bokse, stor udendørs bane, ridehal, turmuligheder og græs på foldene. De er 16 heste i alt.

 

Prisen er inkl. alt (fuldpasning): 1400 kr. om måneden i vinterperioden for en stor varmblodshest (tillæg på 100 kr i måneden, hvis der skal skiftes dækken dagligt) og 400 kr. om sommeren (døgnfold med daglig vitamingodbid)

 

 



Jane





Med Futte-hesten og en Blyb :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 08:57

Jeg er opstaldet i en privat stald i Esbjerg området og vi giver 1800,- i vinter halvåret og 800,- om sommeren.

 

Med i prisen (vinter) er:

-Strøelse (træpillesmuld)

-udmugning

-foder

-fodring morgen og aften

-hø/wrap

-udlukning

-masser af foldtid

-facilitetsbrug

 

Vores stald er stor og lys, store bokse, vandspiltiv, sprit ny ridehal (20*40), 2 udendørs baner, gode folde med masser af græs. Der er gode turmuligheder i området, skoven ligger ca 5 min skridt fra gården samt der er masser af små veje at ride på.

 

 

VH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vestjylland
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 11:46

1000 kr. i måneden

 

Stor boks, store tørre folde med masser af græs, opvarmet isloret sadelrum, garanteret frostfrit om vinteren i stalden og rimelig gode tur muligheder på markveje og ved fjord.

 

Fri wrap/hø, som bliver udfodret 5 gange om vinteren og 2-3 gange om sommeren. Tror Monark får 10-15 kg. pr dag.

 

(Der er så ingen faciliteter ud over, men naboen (150m derfra) har 20x60 udendørs bane, samt 16x40 m. ridehus, som jeg har til fri afbenyttelse mod at hjælpe med at passe deres dyr, når de ikke er hjemme)

 

 


Med venlig hilsen

Zooropa - Anne




*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordjylland...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 19:50

Vi tager 1200,-

det er incl;

 

Fuld forplejning, med 3 daglige fodringer. Ud og indlukning, wrap, opstaldning på raps og udmugning.

Vi har fine åbne bokse, gode folde og pt. en græsbane.







www.dphorses.com



ÅRETS SPRINGHINGST DSP

2011


RM CAISER

SPH 194


***Ridning/salg/kommison***

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 09:17

er jo også bestemt af de generelle grundpriser, som varierer utrolig meget fra sted til sted - så vil I (for os andre, der også synes det er interessant) ikke skrive, hvor stalden er henne i Danmark?

 

Jeg står opstaldet i Skævinge, nordsjælland. Vi betaler 1400 (det er lige steget 100 kr.) for brug af boks, folde, ridebane (både dressur og spring, ca. 70*70), ridehus (54*20), opvarmet sadelrum, vandspiltorv, mødding, fodring 3 gange dagligt og udlukning. Vi betaler dog selv for foderet, wrappen og bund, samt muger og tager ind.

 

Min samlede pris ligger på ca. 2000 kr/måneden - og det er ekstremt billigt i forhold til området og faciliteterne. Så er jeg så heldig, at min træner kører til mig, så der sparer jeg også benzin og ridehuskort andre steder.

 

 


Aim for the moon - and if you miss it,

grab a star!
Rhododendron (Royal Diamond - Argentinus) - et nyt stjerneskud

R.I.P. DeCaprio-E (feb. 2003-aug. 2009)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 12:44

Der hvor Kasar står, er der følgende:

 

- Et mindre sted med plads til 12 heste,

- En dejlig stald med to lækre vandspiltove.

- Udendørs

- Et stort, aflåst foderrum med god plads til sit foder. (foder skal selv medbringes)

- 15 kg. træpiller pr. uge

- Fri Wrap (med måde, naturligvis)

- En stor 20x60 udendørs oplyst ridebane

- En lækker, opvarmet rytterstue med køkken og toilet samt et lækkert, opvarmet sadelrum tilknyttet (begge dele af aflåst)

- Et mindre men fint ridehus med spejle (og snak om at udvide det)

- Folde der er lange og tørre, men der er desværre ikke græs nok til sommergræs.

- Foldtid på ca. 12 timer dagligt.

 

Det er 100 % selvpas, da der slet ikke bor nogen på ejendommen. Dog er der en staldordning mellem opstalderne, som fungerer fint.

 

Pris: 950 kr. om måneden.


Med venlig hilsen

Line Madsen

/Kasars ydmyge tjener

 

Fotografering:

www.Line-Madsen.dk

 

"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints, kill nothing but time"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyngby taarbæk rideklub
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 21:48

Hej

 

Min oldenborger Milton står på Lyngby taarbæk rideklub (Stenrødgård). Der er følgende:

 

- Store bokse med vinduer

- Fodring fire gange dagligt bla. med greenpower

- Stort ridehus

- Lille ridehus

- Udendørs dressur bane

- Udendørs spring bane

- Direkte adgang til dyrehaven (det tager cirka et kvarter at skridte derhen)

- Rotunde til longering

- Store græs og jordfolde

- Skridt maskine

- Hyggelig rytterstue:)

 

Kr. for hest 3.890

Kr. for pony 3.375

 

Med fold eller skridt maskine dagligt +500 kr.

 

Der er kun mulighed for græs fold om sommeren.

 


Caroline og Milton - verdens bedste hest:)

 

Rolig skov hest (gerne islænder) søges to uger i sommerferien!

 

Tlf: 29702911/29700151

0
0
Svar på denne tråd
 
 privat
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 08:39
Nu har jeg godt nok mine 2 stående hjemme men kan da fortælle hvad det koster mig .. Det er på vestfyn og jeg bruger 1200 i foder strøelse og wrap pr hest om måneden.. Og så står de i helt ny stald samt helt nye folde og ridebane .. Og læskur på folden ..

Men ved mange steder at er man villig til at hjælpe til i stalden kan det reguleres i prisen :)

Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider