Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kontrollere nervøsitet
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 16:25

Hej allesammen.

Jeg synes normalt, at jeg er ret cool til at tage eksaminer og diverse prøver, men nogle gange tager nervøsiteten alligevel over, og det er svært at flytte sig ud af den igen. I morgen skal jeg op til en vigti(!) prøve, og jeg er simpelthen allerede nu ved at gå ud af mit gode skind over den.

Hvad gør I for at kontrollere jeres nervøsitet? Har I nogle bestemte teknikker eller råd?

Piller er IKKE en option, jeg har lyst til at benytte mig af. :)

.. Sacha

Og verdens bedste DV-vallak, Charmetrold! <3

"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 17:47

Jeg synes, den bedste kur mod nervøsitet er altid at sørge for at være velforberedt :-) Det lægger virkelig en dæmper på ubehagelige tanker og følelser for mit vedkommende. Hvis man ved, at uanset hvad man trækker, kommer man til at klare sig, er det en stor hjælp.

...from Rulammet with love

0
0
Svar på denne tråd

Flere råd
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 18:07

Træk vejret helt ned i bughulen og pust laaaangsomt ud igen. Det gør automatisk den næste vejrtrækning dybere = ro.

Vær velforberedt til din eksamen.

Lav noget fysisk, så du brænder det værste af den nervøse energi af. Løb, dans eller cykl en tur.

I sin tid da jeg skulle op til en HF-eksamen, var jeg meget nervøs. Jeg følte, at jeg ikke kunne huske noget af alt det, jeg havde læst og lært. Så tog jeg en beslutning om, at nu kunne det være nok, at nervøsiteten ikke skulle styre mig!! Jeg dansede vildt rundt i stuen, så sveden drev af mig. Efter et hurtigt bad følte jeg mig fornyet med styrke og glæde ved tanken om eksamen, som jeg skulle op til få timer senere.

Noget andet jeg også gjorde var at holde mig fra de andre i klassen, da jeg kom op på skolen. Jeg ville ikke lade mig påvirke af deres stress-energier, så jeg gik rundt for mig selv og bevarede den gode følelse af styrke og forblev samlet til eksamen og havde en forrygende oplevelse i eksamenslokalet, og da jeg fik min karakter. :-)

Pøj pøj Glossi. :-) :-) :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd

eksamen
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 18:30

1) Vær velforberedt. Men stop med at læse aftenen før. Det du ikke kan da, det lærer du ikke til i morgen alligevel. Få lidt fysisk motion aftenen før, feks en gåtur. Så sover du bedre.

Når jeg læser til eksamen, så laver jeg et kort på hvert emne, hvor jeg skriver viktige stikord, sætninger eller formler. Disse kort tager jeg med til eksamen og læser igennem før jeg går ind. Jeg kommer altid i god tid, så jeg kan drikke en kopkaffe og læse mine huske-kort før jeg går ind.

2) Jeg er virkelig vanemenneske. Dvs at jeg kan bedst lide at have samme rækkefølge på tingene når jeg skal til eksamen. Er det skriftlig eksamen, så har jeg altid de samme ting med (for mig var det feks 2 små søde juice, kaffe, chokolade og evt kiks).

Mig og min mand havde også en tradition med at aftenen før eksamen, så lavede han mad mens jeg gik min tur og så drak vi et glas rødvin og snakkede om noget helt andet eller så en film før vi gik i seng. Da kunne jeg som regel klare at sove godt.

Men husk at hvis du sover dårligt, så er det faktisk ingen katastrofe - kroppen klarer fint at fungere med en enkelt nat med dårlig søvn.

0
0
Svar på denne tråd

rådet...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 22:21

Rådet jeg fik af mine lærere: Forestil dig os nøgne!

Alternativt, meeen det hjælper!!!

Det er lidt svært at køre sig selv op, når man sidder og fniser lidt indeni.

Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 11:13

TAK for alle jeres råd!

Det gik faktisk ganske strålende på trods af et reelt mentalt melt-down lige før prøvens start. Men formåede at ligge det fra mig, og var egentlig helt rolig indeni under prøven - så nu er det sgu overstået!! Hvad skulle man da stille op uden HN??

.. Sacha

Og verdens bedste DV-vallak, Charmetrold! <3

"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider