Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Anne-Grethe Bjarup i debat med rapper.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 00:12

Gad godt at høre jeres mening om denne debat.

 

Det starter med denne udtalelse fra Bjarups side i Politiken om rapteksterne, og hun henviser direkte til Kesi. Selve interviewet kan jeg ikke finde, men her er et uddrag fra BT:http://www.bt.dk/kendte/bjarup- riis-langer-ud-efter-ung-rapper- lortemusik

 

Nu har ham her, Kesi så valgt at optage og udlægge den telefonsamtale, som de havde for noget tid siden.

www.youtube.com/watch?v=kvdFuoEtjr8

 

Efter min mening er ingen af dem speciel gode debatører, men jeg synes at Anne-Grethe ikke har været helt fair mht at starte en debat, udlægge en person, men så vil hun ikke følge den til dørs, ved at lade den anden komme til - det virker lidt som om, hun ville gemme sig bag den telefonsamtale.

 

Samtidig virker det også mærkeligt at lægge samtalen ud, uden den anden parts sammentykke, men så er de vel lige kvit, eller?

 

Selve debatten synes jeg er meget relevant for, jeg bor ved siden af en børnehave, og her kan jeg dagligt, høre dem bruge ord - ofte meget grimme ord, som jeg slet, slet ikke synes hører til i deres munde, men er det generatiornes skiften?

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 børns ord
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 07:30

Har ikke lige set linket, men hvis du tænder for fjernsynet og ser et program for børn eller unge vil du høre en del ord, som jeg personligt ikke synes hører til. Tiden er en anden og børnene hører ordene i fjernsynet, hos ældre søskende og også forældrene.


Hilsen Tenna

 

 

Mor til Sarah 01.08.07

og Mikkel 30.05.10


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undres
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 06:30

Jeg undrer mig somme tider over, hvorfor kvinder skal kaldes ho, booty-@!#$ etc i snart enhver sangtekst - hvis de herrer har så meget mod kvinder, kan de da bare holde sig fra os.....

 

Jeg tænker om man ville tage godt imod en kvindelig sanger, der kastede skældsord om mænd til højre og venstre - eller om hun ville blive stemplet som mandehader.....

 

Synes under alle omstændigheder, det er en særdeles uheldig tendens - de to debattører interesserer mig ærligt talt ikke - men debatten synes jeg er både interessant og berettiget.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 grimme ord
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 09:26

Ja, jeg synes også at børn og unge i dag har et særdeles grimt sprog!

Nogle gange er det skræmmende hvilke ord mine så små søskende på 3 og 6 kan spytte ud! - Og andre børn jeg møder for den sags skyld. Især deres 11-årige nevø, han bander så det er helt vildt. Hvilket jeg synes er dybt forkert, jeg anede ikke en gang at disse ord eksisterede dengang jeg var 11 år gammel :-O

 

Og som en anden siger, så er det så træls at "vi" kvinder altid skal kaldes hoes, l*der, s-o, osv. osv. Og det er bare helt normalt og accepteret.

Kender endda nogle unge piger i teenageårerne som kalder hinaden, HINANDEN, for "eeej du er bare min l*der", "hey din s-o kom her!" osv. Ikke ifbm. mobning men blandt rigtig gode venner.

Nøøøjs jeg ville blive sur hvis min gode veninde pludselig tiltalte mig l*der offentligt :-O

 

Uha, det er også derfor jeg hører Gothic Metal og Symfonisk metal, der er ikke overfyldt med skældsord i disse sange, men nok nærmere det modsatte Rap har aldrig været mig, især pga. det kvindesyn mange rappere har (eller udgiver sig for at have for at spille hårde)


..Tanja-Victoria >>



[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

 

¤ Søger du hjælp til din problemhest, til westernridning/HMS?

Så kig forbi Solhöj Horsemanship!

  ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 12:32

Er fuldstændig ligeglad med, hvordan folk taler til hinanden, det må være deres problem - Bare de taler ordentligt til mig

 

Nu nævner Anne-Grethe Bjarup Riis selv prostitutions-debatten hun var med i, og hvorherre bevares... Den husker jeg udemærket. Magen til ophøjet, selvretfærdig, medieliderlig rødstrømpe-kost skal man lede længe efter!!!

Er der da ikke nogen der kan stoppe et eller andet i hendes alt for store mund? Hun debaterer jo ikke, hun råber bare, lige så snart hun ser et kamera



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider