Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

fraflytte ungdomsbolig
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:46

boligselvskabet svare ikke mere for i dag, men hvis jeg nu sider i en ungdomsbolig og ønsker at flytte, får jeg så noget depositum tilbage, eller hvordan kan jeg få råd til depositum på den nye bolig? jeg er under uddandels og på elevløn

Alice

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:51

Jeg fik mit depositum ca. 1 måned efter jeg var flyttet ud og lejligheden var synet..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:56

Depositummet får du først efter du er fraflyttet. Depositummet er boligforeningens "sikkerhed" får at de får penge, hvis du har lavet skade på lejligheden :)

Enten må du søge ved kommunen, hvis du kan det eller låne i banken, eller spare penge op .. Sådan gør (de fleste) andre, går jeg ud fra :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

Fraflytning
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 18:36

Ungdomsbolig eller anden form for lejebolig, så er det lidt det sure ved at flytte for man står og skal skaffe depositum og nogle gange dobbelt husleje i en periode og du får kun dit depositum tilbage hvis lejligheden er i god stand, men ofte vil de jo male og ordne gulv osv. og der trækker de noget fra depositummet.

- Lejligheden skal jo være i samme stand som da du overtog den.

Det kommer også an på hvor længe du har boet der, for man sparer noget op hvert år man bor der.

Men du får det ikke før efter du er fraflyttet, der har været syn og du får et overslag på prisen af hvad det koster at sætte lejligheden i stand, håndværkerne har været der osv.

- Der går 1-2 mdr. somregel tror jeg.

Min første ungdomsbolig fik jeg næsten hele depositummet tilbage fra.

- Ingen problemer der.

Den næste, der kom en gigantisk regning og alt i alt mente de at lejligheden skulle sættes i stand for 25.000kr! Som så skulle deles, mener vores del var 12.000kr.

Fuldkommen sindssygt, sikke en forskel - og det var jo ikke ligefrem fordi vi havde smadret stedet.

Men der er forskel på hvor man bor, åbenbart ;-)

Man må jo spare op, til depositum / indskud, husleje til det nye sted, for ofte har man 1-2 mdr med dobbelt husleje.

www.ROLLOs.dk

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 18:41

Der hvor noget af min familie er viccevært, får man ikke depositum retur (1.500 kr)

Det er klubværelser, og der bliver altid lagt nyt gulvtæppe på og malet.

0
0
Svar på denne tråd

Indskud
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 18:50

Min papdatter lånte sidste sommer hos kommunen til indskud og 3 mdr. forudbetalt leje. Hun var/er også på elevløn og flyttede i almennyttig bolig fra et privat lejemål. Hun skal først begynde at afdrage på lånet når hun er udlært til sommer.

! ! !

0
0
Svar på denne tråd

tak for alle jers svar
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 19:05

jeg har før fået at vide de gør alt hvad de kan får at udleje en ungdomsbolig igen hurtig, så ikke man står med 2huslejer og rammer jo snart sommerferien, hvor mange skal starte uddandelse lige efter og derfor skal bruge en billig bolig, så håber det går hurtig

Alice

jeg skal kun betale første periode husleje og et indskud

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 20:11

På mange ungdomsboliger er der jo også kun 6 ugers opsigelse til forskel fra almindelig lejligheder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider