Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvilke bilag til en ansøgning???
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 22:28

Hej,

Der er så mange der søger job efter job for tiden - og man hører mange meninger om det ene og det andet - og ikke mindst at der er mange arbejdsgivere/jobansøgnings-læsere, der ikke gider arbejde sig igennem alle ansøgningerne.

Men i dag kom jeg til at tale med en bekendt om hvad der egentlig skal sendes med en ansøgning...

Da jeg selv for 1½ år siden søgte nyt job (var blevet fyret og fritstillet sammen med 3 andre pga. faldende aktivitet), der sendte jeg følgende:

- ansøgningen (selvfølgelig)

- CV (selvfølgelig)

- udtalelse fra seneste arbejdsgiver (jeg fik en flot udtalelse fra den arbejdsgiver der havde fyret mig)

Og jeg fik mit gode (nuværende) job efter at have gået hjemme i min fritstillelses-periode 2½ mdr. ca. Så ingen klager herfra - jeg sagde endda "nej tak" til et job meget kort efter jeg blev fyret/fritstillet

Min bekendte siger at udtalelse ikke bør sendes med - kun ansøgning og CV.

Men hvad vil arbejdsgiverne egentlig helst se at der sendes med?

Jeg skal nu ikke selv på job-jagt pt. men er spændt på hvad der kommer af synspunkter.

Mvh. Ditte

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

Mor til dejlige Villads

0
0
Svar på denne tråd

læg ved
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 04:32

Jeg vil til hver en tid lægge udtalelser ved. plus diverse relavante kursusbeviser og eksamensbeviser ved min ansøgning.

Det er jo med til at beskrive dine kompetancer :o)

mvh Jannie

www.haandlavedesmykker.dk

Anderledes smykker til hende, ham og børn

0
0
Svar på denne tråd

Kun ansøgning..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 08:08

og cv med..

Udtalelser er misvisende, i det at der ikke må skrives noget negativt.. Så selvom man har været en idiot, der har pjækket, dovnent den på arbejde osv.. Så kommer det ikke til at stå nogen steder..

Eksamenspapir og kurser, beder arbejdsgiver om hvis man bliver udtaget til samtale eller hvis de vil se dem..

Kæresten søgte job i vinters og sendte kun ansøgning og cv, han blev kaldt til 4 samtaler.. Her ville arbejdsgiver blot se eksamenspapir til samtalen..

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange meninger
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 08:20

Nogen mener man skal sende udtalelser med, andre ikke.

Jeg ville medsende en udtalelse primært hvis den er relevant (altså den er fra samme branche eller samme funktion) og den er god.

Eksamenspapirer er kun relevante hvis man er nyuddannet og derfor ikke kan skrive så meget på sit CV eller hvis der efterspørges noget helt specielt, feks et specielt sjældent og dyrt svejsekursus, så ville jeg medsende beviset. De vil sikkert få mange ansøgninger fra håbefulde der bare lige mangler....

Generelt er CV og et kort ansøgningsbrev nok hvis man deri kan vise at man er velegnet. Resten finder de ud af til samtalen.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider