Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Naboens hund skider i vores haver...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:19

Jeg bor i et sammenbygget byhus, hvor vi alle har forholdsvis små haver. Bagerst i haven er der udgang til et stisystem, som vi deler med vejen ved siden af. Der, hvor stien munder ud i vejen, bor der et ældre par, som har to store labrador-lignende hunde, og de hunde bliver luftet på stien og i de haver, der ligger op til, altså herunder også min.

Min have kommer hundene ind i, når skraldemændene har tømt og ikke lukker lågen efter sig. Hos naboen springer de over lågen - de er pænt hårdt ramt og er godt trætte af at samle hundelorte op. Hos en anden krøb hundene under hegnet, efter brok fra beboeren har hundeejeren lappet det på ret grim vis. Når vi brokker os, får vi at vide, at "De går jo kun ind i haverne, når lågerne ikke er lukket". Flere af os har små børn og er selvfølgelig overhovedet ikke interesserede i at have @!#$ i haven.

Ud over hundelortene i haven, kan det være lidt af et slalomløb imellem lortene at komme ud ad stien med klapvogn og barnevogn. Ejeren samler op engang imellem, men efter min mening ikke ofte nok. Vi er flere, der har prøvet at få vogne smurt ind i @!#$, fordi der var en, vi overså.

Hundene render på stien uden opsyn og gerne i mange timer. En gang havde jeg lukket lågen efter skraldemændene, kom ind i min lejlighed på 1. sal og så, at jeg havde overset den hund, der allerede var i haven. Da jeg havde et par ret nye tvillinger, ville jeg ikke gå ned og fikse det, og da børn var lagt til at sove et par timer senere, var jeg godt nok blevet nysgerrig efter at se, hvor lang tid der mon gik, før ejerne begyndte at savne hunden. Den blev hentet efter fire timer!

Hundene virker som et par ældre godmodige fyre, de kan godt finde på at komme med et lille vuf, men ikke noget, som jeg synes virker skræmmende eller aggressivt. Men min mor bryder sig ikke om at gå den vej, og det er det heller ikke alle naboernes familie og bekendte, der gør.

Jeg oplever det også som et problem, når jeg kommer trillende med tvillingeklapvogn og en unge, der holder fast i hver side. Vi kan sagtens være der, men min datter, som er to år, synes, at det er alt for voldsomt med de her store hunde, som løber hende i møde og snuser hende ned (!) i håret. Da der ikke er opsyn med hundene, er der ingen hjælp at hente, og det bliver lidt uoverskueligt at få klapvogn og børn afsted samtidig med at jeg skal holde to hunde væk fra datteren. Mine børn er meget begejstrede for hunde generelt, og jeg synes, det ville være rigtig ærgerligt at få det ødelagt på grund af en hund, der går for tæt på.

Nå men... hvad kan man gøre ved det her? Min hårdt ramte nabo har ringet til politiet og har fået at vide, at der ikke er så meget at gøre. Jeg har overvejet at indfange en løstgående hund og aflevere den (hvor??), men selv om jeg ikke er bange for hundene, har jeg ikke den store forstand på hunde og ville nok være ret utryg ved at tage fat i en stor hund, som jeg ikke kender, på den måde. Naboen og jeg har talt om en underskrift-indsamling, men min umiddelbare tanke er, at det vil ejerne være helt kolde over for. Andre bud på, hvordan vi får det her til at stoppe?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:23

jeg har ikke lige det store bud, men for pokker hvor er det klamt! nej jeg var blevet tosset!!

kan i ikke snakke med viceværten (hvis i bor til leje) og ellers må du gerne fange hunden og aflvere den på internat, den må ikke gå ind i din have og skide! ellers ring til politiet når den løber løs rundt den må hunde vist heller ikke uden opsyn..

Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd

Køb en
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:27

billig hundesnor, så du ikke skal have fat i halsbåndet. Ind i bilen med kræet og af sted til polisen med den. Måske vil de bede dig om at køre den på et internat, og så gør du det. Ejerne vil få en pæn regning, og det bliver de nok træt af, når det er sket et par gange.

Det er mit bedste bud, når flere nu allerede har forsøgt at få ejerne til at forstå, at deres måde at holde hund(e) på, er et problem for omgivelserne. Så må man ramme dem på pengepungen.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til 3 vidunderlige børn

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:32

Jeg kommer sådan til at tænke på den snak vi havde om hunden, der var gået ind på naboens grund efter adskillige advarsler, med det resultat, at den blev skudt.

Hvis den går ind på DIN jord, og du HAR gjort opmærksom på din utilfredshed, er du i din ret til at gøre noget aktivt. Nu siger du, du ikke er så glad for at tage fat i hunden, men måske du kan få en anden til det, og så aflevere den på nærmeste internat? I don't know.

Det lyder i hvert fald sk*deirriterende.

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:35

Hold da op hvor træls...

Saml alle hundel*orte op og "aflever dem tilbage" foran ejers dør

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hehe.. Jeg tror jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:40

starte med Jannies forslag..

Alle samler @!#$ op, også aflevere i det hele på fortrappen, uden poser Måske et udklip om "stakkels" Balders skæbne..

Dette kan evt. gøres en uges tid..

Hvis dette ikke hjælper, ville jeg simpelthen kontakte politiet og aflevere kræene hver gang de er udenfor egen grund..

0
0
Svar på denne tråd

Ej altså...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:41

Jeg kunne da ikke drømme om at aflive andres hunde, når det eneste de gør, er at gøre det, som hunde nu engang gør, når de får mad engang imellem :-) I øvrigt er det promært et eje-område, så ingen vicevært til lige at løse problemerne...

Marcipangris, det var netop også min tanke. Næste tanke var: ok, og når hunden så er i bilen, så propper jeg også tvillingerne og deres klapvogn ind i bilen - piller lige hund ud igen, for nu er der ikke plads til den - måske på forsædet? - tømmer forsæde for legetøj, solbriller og andet skrammel, der har hobet sig op her igennem tiden - kører afsted med ukendt stor hund på forsædet - ankommer på politistation, piller klapvogn, børn, hund ud af bilen - håber at klapvognen kan komme ind, er nok lidt svært at styre 1 baryler, der gerne vil klappe hund, 1 baryler der er rædselsslagen for hund, og en hund, der sandsynligvis ikke lystrer mig.

Kan man ikke tage et billede eller noget i stedet for, som også udløser bøden?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:46

Ring til politiet i din kreds og forhør dig om hvad du skal gøre ved problemet med disse hunde i stedet for at "gøre gengæld". Det er sku for barnligt.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:47

En genbo til mine forældre gjorde nøjagtig det samme i lang tid - læs år! De lukkede "lillebror" (som hunden hed) ud af fordøren og så tumlede den rundt der indtil den selv kom hjem efter mange timer. Den sked også i vores have + indkørsel samt naboernes.

Det var en meget flink hund, der absolut ikke gjorde en kat fortræd, men ikke desto mindre er det jo ret træls at rydde op efter andres efterladenskaber.

Vi fangede hunden 2 gange. Begge gange afleverede vi den til et dyreinternat (6 km væk). De skulle betale for opholdet i internatet og fik første gang en advarsel af politiet, da den havde ´hundetegn på.

Anden gang afleverede vi den uden hundetegn og de skulle igennem det samme igen + fik en bøde af politiet da hunden ikke havde hundetegn på. Efter det, gik de tur med den i snor og deres have blev hegnet ind, så den blev hjemme.

Ikke særlig flinkt gjort af os, men når man taler for døve øre må andre midler i brug.

Nu har de en ny hund og den bliver holdt hjemme i haven

Mission completed

Anyway, hvis jeg var jer, ville jeg finde ud af hvor der er et internat / kennel der tager "hunde ind uden ejer / bortløbne dyr" og så aflever dem der. Du kan jo bare sige at du ikke aner hvor de kommer fra, men at de rendte rundt i din have og ejerene var ikke i nærheden. Så går der ikke lang tid inden de holder dem hjemme.

Om ikke andet kan i lave en turnusordning, naboerne imellem, således at det ikke altid er den samme der aflevere hundene. Til sidst må politier handle.

Held og lykke

Lisette

Føl til salg!!!

Dejligt FHF hingsteføl, efter prima forældre, sælges.

Se mere om Cu'zqu her:

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=128540

Henvend for pris!

Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:47

Jeg tænkte det samme som Jannie. Aflever dem tilbage, helst i så lidt tillukkede poser som muligt.

Evt. i varianten: Læg l*rten i en papirpose og sæt ild til den foran deres dør...

Reaktionen er stort set altid at man prøver at "trampe ilden ud"

Og ellers aflever den til politiet. Har du ikke lyst til det, har du så en nabo der ikke er bange for dem?

For går det helt galt må en af jer prøve at tage hunden ind, og holde den der nogle timer. Altså også et godt stykke tid efter de begynder at lede efter den. Måske en svedetur kan hjælpe en lille smule.

(Ved godt det er hundenapning, men man er jo bare en bekymret borger der ser en stakkels hund løbe fri, så passer man jo på den indtil mor og far kommer)

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...

0
0
Svar på denne tråd

tilbagelevering...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:48

Jeg ved at en nabo for et stykke tid siden har forsøgt sig med tilbagelevering af "godset", uden at hundene er kommet mere under opsyn af den årsag. Hende, som er hårdest ramt, er nu også begyndt at levere tilbage.

Jeg har selv ringet til dem et par gange og forlangt, at de per omgående kommer og fjerner det fra min have. Hvilket de overraskende nok har gjort. Jeg kan rigtig godt lide hunde, men en af de ting, der afholder mig fra at få en, er faktisk @!#$-opsamlingen. At stå der med en pose og sådan en blød sag der - yyyhaaaadwr, det er bare for klammer!!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Politi og internat
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:50

Jeg ville melde dem, tal evt. med de andre "ramte" naboer om det. Jeg mener loven kræver, at man har sin hund bag forsvarligt hegn.

Men som andre foreslår, så kør da hundene på internat, det koster en pæn sum at få dem hjem, har jeg hørt...

Jeg har selv to beagler, som fandt ud af at bryde ud gennem havehegnet og gå på harejagt, så vi har trukket to strømtråde langs med hegnet og nu holder de sig pænt en halv meter fra hegnet.

Nogle vil sige det er synd, at de får stød, hvis de rammer hegnet, men jeg vil ikke op på landevejen og skrabe min hund op fra asfalten,fordi den er blevet kørt ihjel.

Desuden vil jeg ikke have på samvittigheden, at en billist evt. bliver ked af det og evt nervøs længe efter, fordi vedkommende har kørt en hund ihjel.

Vh Hanne

Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg.
Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position
til, at de kan kysse din røv ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:51

Sandra - barnligt? Maybe - men se lige hvad trådstarter skriver:

Når vi brokker os, får vi at vide, at "De går jo kun ind i haverne, når lågerne ikke er lukket"...

De skal jo holde deres hunde i snor, ingen hunde skal/må bare rende rundt hvor det passer dem - uanset som de er søde eller ej.

Tror nok jeg var blevet pænt negativ, hvis jeg havde fremmede hunde, der ske* i min have...

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 11:59

godt, at når man ikke selv har hund, er bilen måske ikke lige indrettet til at transportere en større vovse. Jeg er bare overbevist om, at du kun skal gøre det en enkelt gang eller to, før ejerne har fattet pointen.

Du må sørge for at få fat i bæstet, mens Frederik og Kathrine er i DP/vuggestue.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til 3 vidunderlige børn

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 12:10

Du kan jo overveje at skyde hunden. Det er bare ikke lige sådan at komme til i et rækkehuskvarter. Problemet er, at de så nok bare anskaffer sig nye hunde, og så er problemet der igen.

Anyway, det bedste at gøre, er at du indkalder til et møde med vejens beboere, hvor i fælles bliver enige om at hver gang i opdager en hund i haven, så skal den afsted på internatet. 4000- 5000 krs tid senere bliver hundeejerne vel trætte af den leg. Men inden i gør det, bør i for god ordens skyld fortælle ejerne til dyrene, at der faktisk er et alternativ: nemlig at de holder deres løse hunde inde i deres egen have og fjerne deres @!#$ fra andres.

der er ikke noger værre end hjernedøde dyreejere, som selv synes at deres dyr er de sødeste og mest fredelige og da må gå hvor det passer dem. Børn og andre kan være meget bange for løse hunde, med rette i øvrigt. Selv en glad hun som bare vil "hilse på" kan vælte et lille barn og forskrække det voldsomt.

Jeg har selv små børn og hvis jeg gentagende gange havde fundet en fremed hund i haven, havde jeg nok de første 8-10 gange kørt den på internatet og den 11 gang fanget kræet, givet den 50 ml pentobarbital og begravet kadaveret. Men ikke uden at have advaret ejerne først.

0
0
Svar på denne tråd

Her...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 12:38

Jeg har også engang indfanget en - i øvrigt smadder sød hund - men som jeg forklarede politimanden i Tlf, så havde den ikke halsbånd på, og vi i øvrigt havde 3 hanhunde selv som ikke brød sig om en ekstra hund i hjemmet.

Intet problem, internatet/hundepensionen som politiet havde en aftale med, indtil ejeren blev fundet kom og hentede hunden uden problemer - og ejer fik en fin bøde selvom de selv efterlyste den blot et par timer efter, og afhentet den hvor den nu var endt

KH Christina :)

Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

0
0
Svar på denne tråd

vi har lige
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 12:40

haft problemer med en nabos løse hunde. Efter de 4 hunde havde været på besøg hos os nogle gange og naboen åbenbart var blevet træt af at hente dem, hun synes ihvertfald det var os der var noget galt med, når jeg ikke ville have hendes hunde rendende rundt og jagte mine heste i folden. Så ringede vi til politiet og indirekte sagde til politiet at hvis ikke de ville gøre noget, kunne enden på det blive at vi blev nødt til at skyde hundene og det ville vi helst undgå. Vi modtog et par uger efter et brev fra politiet, en slags kvittering for vores anmeldelse. Yderligere en uge efter ringede landbetjenten og fortalte at han havde været på besøg hos naboen og havde givet hende nogle kæmpe bøder. Han sagde så også, at der var flere der havde meldt hende og at hendes hunde havde bidt nogle høns et sted. Han spurgte til mine heste og om de var kommet til skade. Jeg blev helt overrasket over hvor alvorligt det blev taget og at de gjorde så meget ud af det.

Naboen flyttede så en uge efter besøget fra politiet, det er jeg ikke ked af

Så jeg ville absolut blive enige med de andre der er generet af hundene, om at i skiftes til at ringe til politiet og melde det. Ærgeligt at vores så hårdt trængte politi, skal bruge tid på at folk ikke gider holde styr på deres hunde

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 15:10

Der findes simpelthen intet mere klamt end at skulle samle efterladenskaber op fra noget man ikke selv har inviteret!!

Har oplevet noget lignende.

Da min kæreste flyttede, og jeg et år senere ca. flyttede med, havde vi et katte problem.

Vi bad naboen om ikke at fodre de vilde katte, da kattene generede os. Han stoppede - flink gjort af ham.

Dog fortsatte kattene med at komme, endda talstærkt.!

Det endte med min kæreste blev så træt af katte poter på sin bil (som han iøvrigt værner om da den var dyr), katte @!#$ i vores blomsterbede, og at de forsøgte at komme i skraldespanden.

Enden kom da kattene blev hilst på med en gaspistol - ladt med små gule plastikkugler. Kattene holder sig væk nu

Lidt små ond løsning - til forsvar skal det dog sige vi ikke sigtede efter kattene - KUN ved siden af dem for at skræmme!

Mit råd er, få et møde med alle omkring jer, inkl hundenes ejere og gør dem opmærksomme på at dyrene vil blive leveret til en kennel. Lav en aftale med en flok beboere (uden ejeres tildstedeværelse) og aftal hvem der er villig til at tage fat i kræene og køre dem væk.

Bøder hjælper som regel. Hvor mange bliver ved med at have 3-4000 kr til at få kræet udleveret..?

Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 15:11

haft ringet til politiet pga løsgående hund uden halsbånd og skilt. Svaret var der går tre timer før falck kan komme. Hva kan du gøre i mellemtiden? Blive hos hunden? Binde den med ingenting oppe PÅ SKOLEN?? Ellers kunne de intet gøre!!! Jeg fatter det ikke.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 16:04

Hvad med bare at sætte en fjeder på lågen, så den klapper i efter skraldemanden?

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 16:24

Og den her til hundenes rumper

Billede

Mvh. Sanne

Kom til hestekaffe

søndag d. 13. maj kl. 15.00

6740 mellem Esbjerg og Ribe

Læs mere: www.heste-nettet.dk/forum/9/221696/ 221696/

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 18:05

Eller en meget stor blyant...

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 19:08

Hvis i nu alle laver en indsamling af @!#$ i en uge, smider det i en fælles spand og leverer den personligt til ejeren, mon det så ikke går op for dem, at i er mange der er trætte af det.

Ellers må i bare tømme spanden ind over deres hæk hver uge, så bliver de nok selv trætte af svineriet.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3560kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Synes.........
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 19:23

Jeg synes simpelthen du skal aftale med dine naboer at I alle ringer og melder ejerne til politiet - meld dem evt. for at hundende færdes uden snor.

Hvis I alle ringer, så skal politiet tage det alvorligt.

Jeg kan huske som barn at der var en mand der konsekvent luftede sin hund i vores indkørsel, så hver morgen når mine forældre skulle på arbejde lå der en ordentligt bunke hundelort lige midt i indkørslen.

Den ene morgen stod min mor ekstra tidligt op og tog manden på fersk gerning og hun løb ned til ham med en hundepose og sagde at han skulle samle op.

Han stillede sig selvf. på bagbenen men da hun så sagde at så blev det en politi sag så tog han høm hømmen med og fandt en anden indkørsel hvor hans hund kunne skide.

Jeg synes ikke man skal gøre noget der straffer hundende for de kan jo ikke gøre for at deres ejere er uansvarlige.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Låner lige
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 19:27

Vores "kære" nabo har 5 voksene kamp agtige hunde, og dertil hvalpe.

Det er jeg sådan ski'de ligeglad med, og at de gør meget og meget længe om aften, for det meste,, men det sker da osse det er om dagen de gør det. Skid værd med det, vi har selv hund(osse kamp hunds bla.)

Men mit/vores(naboere)s problemer er at det sker altså at en af hundene løber ud, der er ingen af os der er trygge ved de hunde da de er utrolig agrasive, og de kan finde på at angribe.

Vi er altså flere børnefamilier med små børn(vores eget er 9 mdr, og sover altså i sin barnevogn uden for) og flere ældre mennesker.

Vi har oplevet på de snart 3 mdr vi har boet her, har de været ude 4-5 gange, en gang oppe i gården! Nå de ellers er ude, jagter de naboens fulge, og det er da sket nogle af dem er døde af skrak.

Vi har haft ringet til politiet flere gange, En gang har de været her ude og kigge efter hunden, men altså først 3 timer efter den var kommet ind....

Vi overvejer nu, om man skulle køre den ned bevist når de var ude og løbe sig en tur, self skal ejer have det af vide først. Eller få jagerne til og skyde den...

Blev ejer af Dasiy - 28/01 2009

Blev ejer af Rastell - 07/05 2010

Mor til Sean - 23/07 2011

I er elsket mine drenge og tøs.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 21:43

Det er ik hundens skyld, at dens ejer er en idiot.

Har selv haft et par l*rte liggende i haven.

Min have ligger ud til en gangsti, hvor folk bla. lufter hund.

Nu var jeg så bare blevet så træt, af at kigge på l*rtene, så jeg har sat hegn op.

Men stod jeg i TS sted, havde jeg som andre skriver, kørte hunden på internat.

For der blir hunden ik straffet, men det gør idiot-ejeren, det koster jo lidt.

Omvendt, var det min hund (har dog ingen), jeg sku ud og hente, ville jeg blive gnaven (og det ville jeg jo slet ik ha ret til:)

Så bare få kørt hundedyret afsted, tror det er meget efiktivt!

Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

0
0
Svar på denne tråd

Du skriver
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 22:55

at det er ældre mennesker, kan det måske tænkes, at de ikke har helbredet til at gå med de to ældre drenge mere? De er sikkert glade for deres hunde og det selskab de giver, så at slå dem ihel, som der foreslås synes jeg sgu er en smule ondt.

I stedet for at ringe og "plage" politiet dagligt som det også foreslås, så kunne du måske i stedet foreslå ejerne at finde én hundelufter der kan komme og give dem en god tur dagligt? Det kan jo være en af ungerne i området vil tjene lidt ekstra lommepenge?

Det er da i hvert fald et forsøg værd. Hvis du har tid og lyst, kunne du jo evt. tilbyde at tage én af dem med, når du er ude og trille tur med barnevognen. Gåturene bliver meget hyggeligere når man har en vovse ved siden og så gør man både et andet menneske og en hund glad

Nå, men jeg forstår dig godt. Selv om jeg er hundemenneske, ville jeg også blive noget stram i fjæset, hvis folk mente det var helt ok at lade deres hund besørge på min grund.

0
0
Svar på denne tråd

til TS
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 08:08

Hej TS! :-)

Jeg vil lige høre dig om du tilfædligvis bor i Kolding. I så fald bor jeg også op til hundene og vores have er fyldt med deres efterladenskaber..

Det er rigtig træls at være afhængig af at skulle lukke lågen, hvis man vil undgå kæmpe hunde***** i sin egen have!

//

0
0
Svar på denne tråd

Hundelorter
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 08:38

Tja, nu er jeg ikke pivet med sådan noget, har jo også hest og der er jo virkelig tale om l*rt der vil noget..

Min nabo har to grand danois som er rigtige gårdhunde - har aldrig været i snor, har altid boet i hundegårde, og skal de luftes så løber de frit. Da vi bor på samme ejendom lægger de self. deres hømhømmer overalt, også i min have (Det havde naboen ikke helt regnet med), men det sagde jeg lige så stille til dem, og nu kommer de en gang i mellem og fjerner dem. Ikke fordi jeg ikke kan leve med en enkelt hundelort eller to - herregud, min skider jo også - men der er forskel på en @!#$ fra 4½-5 kg hund (min) og en grand danois på 80 kg ;)

Jeg forslår at i i fælleskab finder ud af hvem der kan køre hundene på internat når de løber løst omkring, det med at aflevere lorter bryder jeg mig ikke om. Det koster vist 5000 at hente sin hund på internat, det gør man ikke mange gange.

En tidligere staldejer lod altid sine hunde løbe frit, en gang blev en af beboerne i den nærliggende bo (1½ km) så træt af det at hun kørte 80 km med den til det nærmeste inernat, hæhæ.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 09:59

man kunne også bruge den løsning, vi oplevede herhjemme:

genboen til min tidligere stald havde en kæmpe rottveiler-blanding, som altid gik løs. Det var ikke en agressiv hund, men den kunne sagtens vælte en barn eller voksen.

En dag begyndte den at løbe ind på vores folde...Vi ringede til ejeren, som ikke mente, at det var noget problem, hestene gik jo også fri?

Anyway, min to-års, ny-kastrede, 175 cm plag fandt ud af, at det var vældigt sjov at bide sig fast i denne her hunds halsbånd og så trække den hyldende hen af jorden, som var den en lege-bold. Det stod på i flere timer, hvor hunden hver gang den rejste sig, blev fanget og kastet rundt igen.Det var så voldsomt, at ingen af os, skulle nyde noget af at sætte os imellem.

Da hunden til sidst var helt livløs, mistede plagen interessen og vi kunne komme hen og få fat i den.

Ejeren af hunden blev rasende og sendte os en kæmpe dyrlægeregning( som vi sjovt nok ikke betalte) og politien kom også forbi, og ende med at give "dræberhesten" gulerødder på folden. Men siden da, så vi ingen løse hunde på grunden....

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 10:24

Hvorfor koster det egentlig 4-5000 kr. for at hente sin hund på Internat?

Hvad dækker det beløb?

Det er da en ret pebret kost/logi-pris for et par timer/en overnatning?

Uheld sker jo, at ens hund slipper fri/stikker af, hvis den så ellers er "i orden" med hundetegn og chip/øretattoo, koster det så stadig så meget?

blot en tanke.

Ville da blive rigtig ked af sådan en regning hvis min hund en dag måtte stikke af/blive væk eller andet...

Selvfølgelig skal der være regler og det skal også koste for logerende og en bøde hvis der mangler mærkning - men hvis det er en stakkels hund som er blevet borte ved et "lovligt" uheld og nu strejfer om - hvad så?

...........

Dernæst så er det da et voldsomt træls problem af være havnet i (n)

0
0
Svar på denne tråd

en af vores
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 10:32

venner har en hund der ind imellem stikker af. Han har indenfor det sidste halve år fået 2 regninger fra at den har været indleveret på internat. Den første regning lød på 2.500 kr. da hunden ikke havde hundeskilt på. Den anden havde hunden fået hundeskilt på og der lød regningen på 1.200 kr. Begge gange har han hentet hunden med det samme han fik at vide hvor den opholdt sig.

Om der er forskellige priser rundt om i landet ved jeg ikke.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

@!#$ på sin grund
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 10:47

Det kan da UMULIGT være TS? problem, at naboens hund skider på HENDES grund når lågen til haven står åben.

TS kan vel have en helt "bar" grund, uden hegn/låger eller hæk.

Det er da HUNDEEJER som skal holde hunden på SIN grund, hunden har da ike ret til at rende ind på TS grund, fordi HUN ikke har hegnet sin have for at UNDGÅ uønskede "gæster".

Jeg ville da også samle l0rtene og smide et meget uhændsigtmæssigt sted inde hos naboen.

Samt fange hunden (eller få nogen til det) og aflevere den til politi/internat.

Håber i får løst problemet.

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 12:01

Assisi, det var da en superkonstruktiv tanke, du fik der :-) Men så gamle er de ikke, så det er desværre ikke lige det, der er problematikken.

Lykkegård, what are the odds??? Ja, jeg bor i Kolding, tæt på banen :-) Utroligt, hvis det er samme hunde, du har problemer med, og vi begge er på hn!!

Jens og LP-mor: HAHAHA, I er for underholdende :-D Jeg har faktisk overvejet fjederen. Godt nok vender min låge indad, så hundene vil kunne komme ind og ikke ud igen, men det vil da betyde, at ejerne skal ud og hente hundene hver gang de har været på vildveje.

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

leonidas
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 13:34

leonidas: Har du seriøst overværet et dyr blive mishandlet i flere timer uden at gribe ind/gøre noget??????

Så fortjener du fandme godt nok også en politianmeldese. Ærgerligt at politiet (eller rettere lovgivningen) er ligeglad med sådan noget. I min verden burde du retsforfølges og straffes - også selv om dyret befandt sig på din grund. Dyr er dyr, de aner sgu ikke at der er nogle der har betalt penge for at have eneret på deres græsplæne.

Har selv oplevet det samme, bare hvor det var en hare der havde forvildet sig ind på en fold det gik ud over. Der mente en hest også, at den skulle bruges som en fodbold. Jeg var 12 år da det skete, men havde åbenbart så meget omløb i hovedet at jeg kunne få krikken stoppet. Den fik en i røven med en pisk og nogle råb og så var den væk og den stakkels hare kunne flygte ud af folden.

0
0
Svar på denne tråd

leonidas.....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 16:43

betragter dig normalt som en seriøs skribent - men det her? Føj for satan.

Kære TS - jeg ville også - som flere foreslår - alliere mig med andre naboer, og så samle @!#$ op konsekvent i en uge 14 dage, og så aflevere det UDEN indpakning på trappestenen hos ejerne.

.

0
0
Svar på denne tråd

leonidas
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 08:39

Anyway, min to-års, ny-kastrede, 175 cm plag fandt ud af, at det var vældigt sjov at bide sig fast i denne her hunds halsbånd og så trække den hyldende hen af jorden, som var den en lege-bold. Det stod på i flere timer, hvor hunden hver gang den rejste sig, blev fanget og kastet rundt igen.Det var så voldsomt, at ingen af os, skulle nyde noget af at sætte os imellem.

Da hunden til sidst var helt livløs, mistede plagen interessen og vi kunne komme hen og få fat i den.

Og det var du vidne til "i flere timer" !!

Føj for sa..., siger jeg bare. At den render løs, er ingen unskyldning for at acceptere at den blev udsat for den behandling. Det er ikke hunden der er problemet her, men ejeren.

Håber du har en rigtig grim smag i munden. Ærgeligt at politianmeldelsen mod dig, ikke førte til noget.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Leonidas
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 09:17

"

Og det var du vidne til "i flere timer" !!

Føj for sa..., siger jeg bare. At den render løs, er ingen unskyldning for at acceptere at den blev udsat for den behandling. Det er ikke hunden der er problemet her, men ejeren.

Håber du har en rigtig grim smag i munden. Ærgeligt at politianmeldelsen mod dig, ikke førte til noget."

x2

Fatter ikke, man kan se til, mens sådan noget foregå. Uanset hvor irriterende hunden så ellers er.

Skam dig.

/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd

klamt!!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 09:55

Og opfordrer kvindemennesket endda til, at man jo kunne lade det gå ud over en anden hund.

Hvor afstumpet en holdning til et andet levende væsen er det ikke lige?

Du burde ikke have lov til at holde dyr, med den indstilling!!

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 09:56

af genboens hunde, som gentagne gange er rendt ind på vores store hestefold (som udover et forsvarligt to-tråds hegn også er indrammet af et stort højt stengærde, dvs. MEGET forsvarligt indhegnet). Sommetider jagter den vores heste (og spørgsmålet er om det var derfor, at vores ene hoppe smed kun kort tid efter inseminering) og andre gange er den bare derinde.

Jeg vil ikke have en hund derinde som jagter vores heste og koster os penge i form af flere insemineringer end nødvendigt - derfor kontaktede vi politiet. Vi blev sendt videre til en dyreværnsafdelings som tog det meget seriøst. Allerede efter 1. kontakt blev der sendt en bøde på Kr. 2000,00 - og det bliver der så sendt hver gang den går på vores grund. Efter et vist antal bøder bliver hunden hentet.

Ejer kunne ikke selv se problemet og mente ikke 'at han kunne gøre for hvad hunden gjorde, når den stak af fra hans matrikel' - Nej, men så må han jo holde den på sin matrikel, så er der ikke noget problem !

TS: Jeg håber I finder en løsning, det er da yderst ulækkert for beboere og ikke mindst enormt flabet af ejerne at være så ligeglade. Føj !

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.
Desuden bedækning v/ Shaklan Ibn Saskatoon & Perseus.
Kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider