Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gad vide hvor det lille føl blev af..?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 20:56

Min staldejer fortalte mig forleden dag, at deres nabo havde kaldt på dem i torsdags, da de gik forbi og sagde, at de lige skulle komme ind på folden og se... Naboerne er ejer af 2 små shettere - en hoppe og en hingst.

Inde i folden stod et lille bitte shetlænderføl... Naboerne har ikke meget hesteforstand og de vidste det var en hingst og en hoppe de havde, og at hoppen godt nok var blevet noget rund - men meget mere ved de vist ikke...

Hvornår føllet var født, vidste de ikke - det var tørt og stod op, men havde stadig små trevler ved hovene, så rimeligt nyt var det da. Min staldejer opdagede hurtigt, at føllet overhovedet ikke måtte have lov at die hos hoppen og fortalte dem, at det var bydende nødvendigt, at de holdt hoppen, så følse kunne få noget mad og at dette skulle gøres hver anden time.

Hun tilbød dem, at hun kunne rydde en boks og tage føl og hoppe over til sig selv, så hun kunne holde øje med dem og hjælpe føllet, da hun selv har avlet en del gennem årene. Dette afslog de og sagde, at de selv havde et skur de kunnet tage dem ind i.

I lørdags og søndags stod de to "gamle" shettere igen på deres sædvanlige fold - intet føl at se :-(

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

Pff...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 21:01

Jeg kan bare blive så harm når jeg hører om sådan noget! Hvorfor anskaffe sig heste (ja, eller dyr i det hele taget) uden overhovedet at sætte sig ind i hvad man har med at gøre... ÆHJ!

- Cecilie

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

0
0
Svar på denne tråd

Føllet er
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 21:03

nok gravet ned i baghaven.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Følse...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 21:35

Ja, jeg tvivler også stærkt på den lille fyr stadig er i live...

Særlig smart at have føl og hoppe gående sammen med en hingst er det måske nok heller ikke - men tror vist ikke de behøver bekymre sig om det længere. Håber selvfølgelig jeg bliver positivt overrasket i morgen, når jeg kører forbi...

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

det er bar ikk rigtigt...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:14

Nej nej det er da alt for galt! Hvis følle er død som følge af deres uvidenhed og manglende forståelse af situationens alvor, skal det da anmeldes til dyreværnet så der forhåbentlig er nogen der skrider ind med skrappere midler/metoder så historien ikke gentager sig -hvilket der er stor risiko for når hoppe og hingst går sammen igen.

Det er jo en skrækkelig tanke hvis følle simpelthen er død af sult og sagtens kunne være reddet (når nu kompetente folk tilbød deres hjælp...

Hilsen JP

Ejer af 2 fantastiske Welsh Cobs:

Hros Hector og Højsgårds Medina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 07:22

Hvad så du så da du kørte forbi i går..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 09:02

Ja jeg er også nysgerrig ?

0
0
Svar på denne tråd

Uvidenhed?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 09:22

Der dør mange føl pga uvidenhed, desværre også uvidenhed hos dyrlæger.

Jeg har oplevet nogen der ringede til dyrlægen for at få hjælp, de mente ikke deres nyfødte føl pattede. Dyrlægen kom og kiggede og meddelte at eftersom føllet løb rundt og var frisk, så pattede det selvfølgelig selvom de ikke havde set det. Det gjorde det så IKKE, dagen efter lå føllet ned og det var for sent at redde det.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

En lille tanke.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 10:16

Det her er ikke for at lyde ond og kynisk, da det selvfølgelig er virkelig virkelig synd og det er forfærdeligt, at situationen er skabt af dumhed, men hvad er forskellen på at tage livet at et papirløst shetføl end 5 staldkillinger?

..Jeg er ikke bange for at ride, jeg er bange for at falde af..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 10:43

Der er ingen forskel.

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

123444
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:10

Det sidste er bare langt mere acceptabelt.

0
0
Svar på denne tråd

Susie Monica
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:14

hvorfor blander du dette ind i denne debat?

.

0
0
Svar på denne tråd

Susie »Monica«
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:14

Accepteret eller acceptabelt?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:19

At føllet ikke er der længere, kan jo have mange årsager. Det betyder ikke nødvendigvis, at det er selvdødt - og hvis så, ikke at det er død af sult.

#Manly

Jeg tror, det rette ord må være accepteret ;-)

0
0
Svar på denne tråd

123455
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 19:44

*accepteret

0
0
Svar på denne tråd

det kan jo
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 22:14

... være blevet aflivet af en dyrlæge som den bedste udvej. Men der er vel ikke andet at gøre end at spørge.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 23:17

de sidste to dage er det stadig kun hingsten og hoppen, der har gået sammen på folden - intet spor af følle. Men hvis den ikke har fået noget at spise de første par dage og de ikke tog imod tilbuddet om hjælp fra naboen, så er der jo ikke noget at sige til, hvis den er gået til.

Så vidt jeg forstod på staldejer, ville naboen lukke hoppe og føl fra hingsten, ind i det lille skur, men dagen efter stod hoppe og hingst sammen igen.

Susie "Monica": Jeg synes bestemt der er stor forskel på at tage livet af 5 staldkillinger og så på at lade et føl dø af mangel på mælk fra mor!

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 06:06

du da vide at den er død pga mangel på mælk, når du ikke har spurgt?

Den kunne jo være blevet aflivet af dyrlægen...

Den kunne måske også være så heldig at være kommet til en ammehoppe der faktisk vil den.

Under alle omstændigheder håber jeg dog at ejerne har overvejet det, at stille hingsten og hoppen sammen igen. De kan jo risikere samme situation igen næste år.

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning tilbydes tæt ved Hadsund.

0
0
Svar på denne tråd

At brokke sig
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 10:40

Det er rigtig nemt at brokke sig, hvis man ikke har tænkt sig at gøre noget. Beklager, men jeg synes det er usselt at pive i cyberspace, for så ikke at tage affære IRL. Man har alle muligheder for at kontakte DB, Hestens Værn eller sin lokale dyrlæge, hvis man mener, der er noget galt. Man kunne også prøve med at banke på folks dør og spørge dem, om de vil have hjælp.

Al det brok på HN er ikke til at holde ud; folk der snakker om mishandling, om dårlige dyrlæger og alt muligt andet - så grib dog knoglen og gør noget ved sagen eller få en forklaring, i stedet for at pladre gisninger ud på nettet.

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Rasmus-modsat...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2012 13:48

Nu skrev jeg jo netop, at min staldejer, som har set føllet og som bor nabo til dem, tilbød at tage hoppe og føl over i sin stald og holde øje med dem og hjælpe føllet til at die, da hun hurtigt kunne se, at føllet intet fik fra hoppen - men det mente de ikke var nødvendigt. Og hestene er jo deres!

Jeg har ikke selv set føllet, men kan kun se nu, at hingst og hoppe igen går sammen - og det kan DB, Hestens værn eller andre jo ikke gøre meget ved - heller ikke uanset årsagen til, at føllet er væk.

Hvis du læser mit indlæg, så hverken piver eller brokker jeg mig. Jeg synes bare det er synd, at de fik tilbudt hjælp, som de ikke tog imod - og nu er føllet tilsyneladende væk...

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider