Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ikke egen underviser?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 17:38

Hej alle,

ved ikke helt om mit indlæg hører til i dette forum, men nu prøver jeg :)

Jeg har efterhånden været på udkig efter noget opstaldning (Løsdrift) nær vestegnen, for jeg skal muligvis låne en hest et års tid.
Jeg ved godt det er svært at finde noget til rimelige priser, men så fandt jeg Stevnsbogaard i Hvidovre. Det ligger tæt på mig, og er ret billigt.

Men så skrev de, at jeg ikke kan tage min egen underviser med.

Problemet er bare at deres undervisere slet ikke underviser i min 'stil'. Mens de underviser i dressur og spring holder jeg af Akademisk, Western, Parelli og bidløst.

Men jeg har bare så svært ved at finde andre gode steder.

Har i prøvet noget af det samme? Og hvad gjorde i?

Hvordan kan det være at man ikke må tage sin egen underviser med?

Og kan man godt blive undervist af sin ejen underviser så længe det ikke foregår på gården?

Der findes ingen dumme spørgsmål - Kun dumme svar (:

0
0
Svar på denne tråd

Hvis...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 17:43

.... du har mulighed for det, så kør til underviser istedet.

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Underviser
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 18:28

Det er de færreste steder, der tillader opstalderne at bruge undervisere udefra på stedets matrikel. Nu snakker jeg ikke små selvpasserstalde, men steder, hvor der i forvejen udbydes undervisning (både i form af beridere, beriderelever eller alm. "uautoriserede" undervisere).

Men selvfølgelig kan man frit sætte traileren bag på bilen og køre til undervisning andetsteds.

Alle de steder, jeg kender, hvor der tilbydes undervisning, som nogle opstaldere ikke kan bruge, der tager opstalderne selv hen og rider hos deres undervisere.

Og til det med, hvorfor man ikke må tage egen underviser med - Det synes jeg nu er meget forståeligt, når stedet nu selv tilbyder undervisning. Det ville være træls at stå et sted, hvor der kom op til flere undervisere udefra og "fyldte" på banerne på forskellige tidspunkter samtidig med, at stedets egne undervisere også skulle bruge banerne. I stedet for, at der ender med at være 10 forskellige undervisere er det bare meget nemmere at styre ved kun at tillade undervisning ved stedets egne undervisere.

Og det med undervisning er svært, og jeg forstår dig godt - det er sjældent, at man lige klikker med den underviser, der er, hvor man nu står. Man er heldig, hvis det er tilfældet, men hvis man vælger stedet efter staldforholdene osv., så bør man være forberedt på at skulle køre efter undervisning, hvis man ikke kan bruge det, der tilbydes på stedet.

0
0
Svar på denne tråd

Dit sidste spg
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 18:30

Glemte lige at svare på dit sidste spørgsmål: Ja, selvfølgelig må du bruge din egen underviser andetsteds. Det kan opstaldningsstedet ikke bestemme over.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider