Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ååååhhh den ventetid!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 12:12

Er der flere der venter på føl? :-)

Min hoppe har termin den 7. maj, og jeg er ved at gå til! Hun har sat yver, og det er meget spændt om morgenen... Hun er blød bagtil og TYK :D

Jeg læser stolpe op og stolpe ned omkring folinger før, under og efter, hvad man skal være opmærksom på og hvad der ikke må ske og så videre. Er sååå bange for at noget skal gå galt

Men mon ikke det hele forløber efter bogen :-)

Det er hende her:

Og ham her:

Der har hygget :D

Flere der venter i spænding??

- Cecilie

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

0
0
Svar på denne tråd

Vi er også med....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 12:29

Vi er for første gang med på føl standby

Hoppen er sat til den 15 Juni og tyk, som en elefant. Følle hygger sig hver aften med at ommøbler hendes hendes mave, til stor gene for hende...

Vi/jeg har ikke fået føl før og regner heller ikke med, at vil begynde at avle.

Jeg var faktisk på udkig efter en plag, af samme afstamning som det kommende føl, men fandt ikke nogen, som havde interessen.

Men så blev jeg gjort opmærksom på denne hoppe og hende kunne jeg godt lidt, så jeg købte føllet. Første gang jeg har købt en "ubeset hest". Er noget spændt på hvad hun leverer og om det er det føl jeg søger

Så nu håber vi på en god foling og efterfølgende en god sommer til føllet og hoppen...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 12:49

EJ hvor spændende! Hold da op, du må være så spændt på at se hvad der er derinde :-) håber at der kommer en lille drømmehest ud til dig. Og ja, VARME tak :D Vi vil ikke have nogle syge føl.

- Cecilie

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

0
0
Svar på denne tråd

Føller
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 12:52

Jeg har ingen heste, så jeg venter ikke på føl.

Men ventetiden til den 7. maj er laaang. Der fylder jeg nemlig 18
Jeg håber at i viser føllene herinde når de engang kommer

- Pernille

Jeg er landmenneske, kommer fra fri- og efterskole, og er fortaler for disse og 10. klasse.

Jeg har min egen mening, men spørger for at blive klogere.

| Twitter | Blog |

0
0
Svar på denne tråd

det er mega spændende
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 13:23

Nej, der skal bare komme sommer og varme, så de kan komme ud og hygge sig på folden

Jeg har bestilt en hingst med 4 hvide sokker og en bred blis... Men tror der kommer en alm. brun hoppe ud med en enkelt sok. Men så tager vi den derfra - det kan jo være den vinder mit hjerte alligevel.. Den skal bruges til dressur, så bare den kan flytte stængerne og er god i roen, så er jeg godt tilfreds he he

Jeg har det som dig - den foling skal bare gå godt og uden noget slinger i valsen!

Nu er jeg ikke så meget inde i farver, men bliver din med sandsynlighed palomino eller hvad forventer du?

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 13:45

Vi har allerede fået alle vores i min stald, så jeg er ovre nerverne nu, men hold faaaaaast jeg var nervøs, da min hoppe skulle fole. Havde også læst stolpe op og stolpe ned om, hvad der kunne gå galt og hvad man skulle og ikke skulle gøre, været til foredrag og plaget min stakkels dyrlæge med spørgsmål.

Og hvad gør dyret, foler så hurtigt, at vi ikke engang når i stalden og hoppen ikke når ned at ligge, det mest kernesunde føl nogensinde. Ikke så meget som skyggen af føldiarre eller lign., som man ellers kunne forvente.

Aaaaaaaal den bekymring... og så absolut intet drama

0
0
Svar på denne tråd

Haha...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 16:32

Stald Lauenborg: ÅH du vil gerne ha en hingst? Jeg vil jo helst have en hoppe :-) og en brun hoppe ville være kærkommen hos mig! Der kommer sikkert et rødskimlet hingsteføl, haha.

Kan ikke helt huske hvad sandsynligheden er for de forskellige farver, noget med 25% for rød 25% brun 25% palomino 25% skimmel hvoraf så de 50% af dem senere hen vil skimle - hvis du forstår. Vil dog ikke hænges op på det :-) Både hingstens og hoppens fædre er røde, og hoppen har før fået et rødt føl med en rød hingst. HÅBER HÅBER HÅBER... Selvom en skimmel bliver mindste ligeså elsket, så har man vel lov at håbe :-)

Katja: Hahaha, det er jo så typisk - har på fornemmelsen at noget af det samme sker med min hoppe, når tiden er. Hun har heldigvis haft føl før, og der gik alt efter bogen, så håber det går som det skal. Man hører jo bare desværre om alt det der kan gå galt, så puuuha jeg er så nervøs!

Dejligt at høre med dit sunde og velskabte føl. Det er jo drømmen :-)

- Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

føller
Forfatter: 
Dato:  28-04-2012 08:31

Ja, vi hepper på en hingst. Men skulle der komme en hoppe og den er en smart, så er den også velkommen

Smider du ikke er par billeder ind her, når følle kommer? Så vi kan se hvilken farvelade den fik?

0
0
Svar på denne tråd

venter også
Forfatter: 
Dato:  28-04-2012 09:43

Jeg venter også, på et meget specielt lille føl -

Hoppen er mit hjertebarn, kom her for 4 år siden og var ved at dø af sult, så vi hoppen og jeg har udviklet et helt specielt bånd.

Det er samtidig med en vis spænding for hingsten er uprøvet, devils drink er japansk avlet fuldblod med et stamtræ fuld af fantastiske løbs resultater

så jo det bliver helt specielt

jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg lover...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2012 13:06

Jeg lover at smide billeder ind! Også selvom det bliver en rødskimlet hingst og ikke en guldfarvet hoppepige ;-)

Jette: Ja det lyder da helt specielt :-) Kan godt forstå du glæder dig! Min egen hoppe er også mit hjertebarn nummer 1, har haft hende i nu 6 år og hun er bare noget helt specielt.

- Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

Vente på føl
Forfatter: 
Dato:  28-04-2012 13:44

Jeps - Vi venter også - Den 13. maj er datoen.

Hun fik sit første føl i 2009 og da snød hun os så gevaldigt. Håber ikke det sker denne gang - Vi har kameraovervågning på hende om natten - med direkte billede til den store fladskærm på væggen i soveværelset. Hyggeligt at ligge og kigge på hende om aftenen. TV er tændt hele natten - så behøver vi bare lige vågne lidt og tjekke op og så kan vi sove igen. LOL

Sidste gang folede hun 1. maj lige efter spisetid og på marken - Vi var taget ud og spise men nåede slet ikke andet end at få maden på tallerkenen så blev der ringet af et familiemedlem som ganske tilfældigt kom forbi. Han ville da lige ønske tillykke med føllet - WHAT! - Vi kørte nok 120 km/t hjem og det skønneste hingsteføl havde set dagens lys. Hun klarede det helt til ug+ med kryds og slange.

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider