Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvorfor købe heste uden ejercertifikat ?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 19:24

Der er noget jeg ikke helt forstår, og det er at så mange mennesker mener de har købt en hest uden at have fået et underskrevet ejercertifikat med ?

Ejercertifikatet sikrer jo at man officielt står som ejer af hesten.

Synes jeg flere gange er løbet ind i/har læst forklaringer om at køber fra sælger har accepteret følgende forklaringer : "....kommer lige om lidt.... er indsendt... du skal bare lige kontakte..."

Synes da det er trist at købere på den måde bliver snydt.

Eller er folk bare uvidende/ligeglade og tænker at sålænge de har passet, så er det ligemeget om de står registrerede som ejer ?

Mvh Janni

en lang march venter forude :-)

0
0
Svar på denne tråd

Folk...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 20:03

... sætter sig ikke ind i reglerne omkring det de har købt.

Men man kan jo håbe at det får så meget omtale at alle opdager at der SKAL afleveres et ejercertifikat ved hestehandel - ligesom man ikke køber en bil uden at få registreringsattesten med!

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

certifikat
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 20:32

jeg må jo tilstå at jeg er så tabt bag af en vogn, at jeg bare ikke har fattet at der er dukket sådan en regel op (eller altid har været der???)

min hest købte jeg for snart 13 år siden, så det er heller ikke noget jeg gør dagligt og dengang holdt det såmænd hårdt nok at få en håndskreven og sikkert juridisk ugyldig kvittering ud af sælger, som synes at det var noget sært noget at ville have (men med 25.000 ude og svinge, så ville jeg altså gerne have et eller andet bevis på at jeg havde langet nogen penge over disken i tilfælde af at sælger skulle få lyst at sælge bassen to gange...ja jeg er jo kendt for min store tillid til andre mennesker, hehe :P

nå, men jeg tror simpelt hen det hænger sammen med at de færreste ikke-professionelle faktisk ikke så tit køber hest og at traditionen i hesteverdenen er sådan lidt "markeds -håndslags- en aftale er en aftale-agtig" i sit syn på hestehandel.

evt stamtavle, vaccinationsattest osv er mere "naturligt" at lade følge med hesten ved salg.

trods min uviden hed på feltet godtog videnscenter dog min gamle krøllede kvittering og tilbage sendte mig et fint officielt ejerskifte certifikat :-)

(så nu er jeg bare top tjekket! :D )

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

ejerskab
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 20:43

Men hvordan laver man ejercertificat (ikke pas) på ponyer uden stamtavle ?

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

I år...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 20:50

har vi købt en hest uden ejercertifikat.

Jeg spurgte selv efter den. Sælger havde pas, men ingen ejercertifikat. Tror at jeg kunne været kommet i klemme, hvis jeg ikke var bevist om at det skulle medfølge! Fik at vide at det var bortkommet og det fik jeg så sort på hvidt, sammen med en kvittering på hesten.

"Sagen" ligger lige nu hos landscenteret så jeg er spændt på om det får følger. Jeg har ikke ejercertifikat på alle hestene for som andre skriver så fandtes det ikke i "gamle dage".

Tror nu ikke man kan få et ejercertifikat uden, at have pas på hesten. Spørg på landscenteret. Tlf: 87405000

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

Stübben islænder sadel, sælges.

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 21:04

Du får ejercertifikatet sammen med passet, når du registrerer en hidtil uregistreret hest. Den skal jo så have passet alligevel. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Pas + ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 21:13

Ejercertifikatet har jo eksistereret lige så længe som hestepasset, så alle heste har/skal have et ejercertifikat. Så idag må der ikke findes en hest uden ejercertikat, det er ingen undskyldning at passet er gammelt.

Hvis passet ikke er fulgt af et ejercertifikat, så er det ihvertfald på danske heste ikke et pas men et grønt ID-bevis.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 10:29

Mor til ?IDA OG FREJA? : Du må have fat i videncentret hest. Jeg har en bette shelænder unden stamtavle. Hende fik jeg ejercertifikat på da hun blev chipset og fik lavet pas.

Har også en hest med engelsk pas, hvor ejerskift forgår i passet, derfor han hun ikke det grønne ejercertifikatspapir.

Men her var det ikke nødvendigt med det, da det hele jo står i passet. Men kunne godt få lavet sådan et stk papir, hvis jeg ville.

Mener jeg skulle sende passet og kontrakt på at have købt hesten ind til dem, og betale omkring 300,-, så kunne jeg få lavet et ejercertifikat.

Caroline

Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd

Ejer certifikat
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 11:18

Tja...., jeg er så også en af dem, der står med en hest uden, at have ejercetifikat på at han er min.

Tidliger ejer havde ikke noget på ham, så hun kunne ikke give mig det med...., kun en kvittering på, at han var købt og betalt.

Så vidt jeg ved er det stadig avler, der står som min hest´s opringelige ejer, og det er selv om han har været i flere hænder, inden han kom til Danmark.

Køber man hos hestehandleren er det heller ikke altid, at der følger et ejercertifikat med.

Jeg fik ihvertfald ikke noget med da jeg købte, en Shetlands pony hos Torben hestehandler engang.

/Signe :0)

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

veninde
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 12:04

Min veninde har lige købt en plag, som der ingen papirer var på - derfor har hun heller ikke fået ejercertifikat med. Der er dog sendt papirer ind for at få lavet pas på hesten, så mon ikke hun snart får både pas og ejer certifiket :)

Mvh Sandra

Den stolte ejer af Prior's Capina <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider