jeg må jo tilstå at jeg er så tabt bag af en vogn, at jeg bare ikke har fattet at der er dukket sådan en regel op (eller altid har været der???)
min hest købte jeg for snart 13 år siden, så det er heller ikke noget jeg gør dagligt og dengang holdt det såmænd hårdt nok at få en håndskreven og sikkert juridisk ugyldig kvittering ud af sælger, som synes at det var noget sært noget at ville have (men med 25.000 ude og svinge, så ville jeg altså gerne have et eller andet bevis på at jeg havde langet nogen penge over disken i tilfælde af at sælger skulle få lyst at sælge bassen to gange...ja jeg er jo kendt for min store tillid til andre mennesker, hehe 
nå, men jeg tror simpelt hen det hænger sammen med at de færreste ikke-professionelle faktisk ikke så tit køber hest og at traditionen i hesteverdenen er sådan lidt "markeds -håndslags- en aftale er en aftale-agtig" i sit syn på hestehandel.
evt stamtavle, vaccinationsattest osv er mere "naturligt" at lade følge med hesten ved salg.
trods min uviden hed på feltet godtog videnscenter dog min gamle krøllede kvittering og tilbage sendte mig et fint officielt ejerskifte certifikat 
(så nu er jeg bare top tjekket!
)