Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hestepas, stamtavle,chip,...JUNGLE
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 13:56

Hej hestetosser...

 

Ja nu har den jo også ramt mig (igen). Jeg er måske snart ejer af en skøn Tinker....min første hest efter en laaaang pause på over 12 år.

Men hold nu op, der er sket noget på den front!!! Jeg spurgte sælger, om der var stamtavle på hesten, og fik svaret: nej men hun har det grønne hestepas. Hmmmm..... er hetsepasset en slags erstatning for stamtavlen? Hvad skal hesten bruge passet til? Jeg mener, det er nok sjældent at hun skal ned over grænsen og købe øl.... Sorry... Og ja chippet er hun vist også. Er det så med samme grund, som man også chipper hunde og katte?

Jeg synes da det er fint at der kommer noget mere "styr" på os hesteejere og vores dyr, men at det skal være sådan en jungle

Jeg håber at der er nogen her, der kan forklare mig lidt, hvad alt det her går ud på, og hvad jeg ellers liiiige skal huske at være opmærksom på. Helst med jeres egne ord, da jeg har sindssyg svært ved at forstå det der fornemme "kontordansk"

 

Tusind tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønt pas
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 14:25

At den har et grønt pas betyder oftest at den IKKE har afstamning. Hestepasset er en slags erstatning for stamtavle/konkurrencepas/ID-bevbis.

 

Som reglerne er nu SKAL alle heste have et pas, så det er super at der er styr på pas/chip, når du skal købe en ny hest og ikke har så stor viden om det. Du kan læse mere på www.hestepas.dk


Mvh. Charlotte


Züchten heißt denken in Generationen


Sælges:


Lille allround-vallak

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 uhauha
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 20:49

Du har ret der er kommet mange nye rwgler

jeg føler der kommer ny til hver år

 

Du skal også have medicinhåndterings kursus for at må have hest ellers skal du lave et forbud på at hesten ikke må slagtes.

 

heste/ponyer skal chipmærkes i dag hvis de ikke har et synlig brændemærke.

det grønne hestepas er også udgået, jeg har selv fået min hest pas fornyet til et blå, med ekstra medicinsider i.

 

jeg tror det er lettest at ringe til landskontoret for heste, og få alle de ny regler af vide.

 

god fornøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 09:54

grønt hestepas betyder at hesten ikke har stamtavle, passet skal altid følge hesten, du skal have passet med ved transport og dyrelægebesøg, derudover kan der komme kontrolbesøg så skal passet fremvises inde for 2 timer ellers får du en bøde, chippen er lovpligtig, og er id for hesten, den bliver skudt i nakken, men brændmærker slet ikke mere, (ulovligt) så skal du have et ejerciftikat, når hesten er betalt, skal gamle ejer udfylde på bagsiden og skrive under og det samme skal du, så sender du det ind til adressen der står på ciftikatet (passet skal ikke med) så bliver hesten registret i dit navn, så skal du huske at spørge om hesten er udelukket for konsum (slagtning) for er den ikke det, skal du endten gøre det, eller ajour føre hvad den får at spise og hvilken medicin den får, da der er flere præperater den ikke må få (det er klart nemmest at få den udelukket) er den udelukket for konsum behøver du ikke tænke over det :)


Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider