Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

nu skal det ud...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:12

puuh.. jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte...

alting er så håbløst lige nu.

vi kan vel starte ved starten på nedturen... for et par måneder siden valgte jeg at flytte med nogen andre fra det opstaldningssted hvor vi var, og alt vare bare fantastisk.. det er meget at lave på den nye gård, men hestene har det godt der, og vi har som udgangspunkt et godt sammenhold...

men det hele kulminerer bare lige nu!

mine forældre har sølvbryllup i den her uge, og derfor har jeg haft ekstremt travlt... for at slippe lidt væk, og få lidt ro tager jeg ud til en meget god ven og sover igår... hestene blev lukket ind klokken halv 7 da det er min stalddag, men jeg skulle nå et tog, så derfor den tidlige indlukning..

jeg får så en sms om at det er synd for hestene og at jeg de sidste 2 uger ikke har deltaget så meget, og om jeg overhovedet vil projektet... jamen for fanden da!

det er mig der står for underholdning til festen på lørdag, det er mig der står for at finde en gave til mine forældre, det bliver krævet at jeg deltager i arbejdsdagen, som OGSÅ er planlagt på lørdag i stalden, og så har jeg forresten også lige gymnasiet som jeg er færdig med til sommer, hvor jeg OGSÅ har haft opførelser af drama-stykker i onsdags som varede indtil klokken halv 6 om aftenen... og jeg tog endda hjem før tid fordi jeg ikke havde mulighed for at blive længere pga. det sølvbryllup...

i den sms jeg fik står der ydermere at andre knokler røven ud af bukserne... jamen jeg kan da godt se at andre knokler lige nu, men det er for hulan da ikke ligefrem fordi jeg selv holder ferie!

jeg snakkede med min ven om det igår, og eneste udvej han kunne se var at sælge hesten og slippe for presset fra staldens miljø... det er første gang jeg rent faktisk seriøst har overvejet at sælge det mest dyrebare jeg har...

lige nu kan jeg bare ikke rumme mere... der bliver hevet og sledet i mig fra alle sider, og jeg prøver VIRKELIG på at følge med og tilfredsstille alle... men jeg kan ikke mere...

jeg kan ikke se en udvej på noget som helst uden at miste det jeg ikke vil af med... vælger jeg at deltage i mindre grad i mine forældres sølvbryllup, så kan jeg lige så godt træde ud af familien... vælger jeg at sælge min hest, så mister jeg det der har holdt mig oppe gennem de sværeste tider i mit liv... og vælger jeg at droppe ud af skolen, har jeg ingen studentereksamen og kan dermed ikke komme videre i mit liv med det jeg gerne vil...

kære HN... hvad fanden skal jeg gøre for at tilfredsstille alle, uden at være så stresset som jeg er lige nu?

jeg kan bare ikke klare mere nu... og jeg lyder ynkelig.. det ved jeg..

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

stedet for dig og din hest!

for opstaldning se hjemmeside, eller min profil :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:23

Det lyder ikke særligt sjovt den periode du går igennem. En løsning kunne være, at flytte hesten til et sted hvor der er fuldpas? Så undgår i hvert fald presset om deltagelse i alverdens ting og sager i stalden og skal blot koncentrere dig om din hest :)

En anden løsning kunne være at fortælle dem du står opstaldet sammen med og hos, at dit liv altså er meget kaotisk og lidt uoverskueligt pt, at du virkleig gør dit bedste, men at det desværre er menneskligt umuligt at gøre alt 100%, alle steder. Men at det kun er en kortvarig periode og når alt falder til ro igen, så vil du naturligvis også engagere dig mere igen. ALLE mennesker kan jo komme ud i nogle perioder hvor vi har brug for at rette fokus et andet sted hen, end hvor vi plejer at have det - det er en del af livet.

Pøj pøj - håber du finder en god løsning, så du ikke ender med at gå ned med stress.

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Forklar dem i stalden...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:24

... det samme, som du lige har skrevet nu.

Sølvbrylluppet har 1. prioritet LIGE NU!

Men om en uges tid er det 100% (vel)overstået og du får frigivet en masse tid.

Så kommer dine eksamener. De er veloverstået om to måneder og du får frigivet en masse tid.

Hvorfor skal du dog sælge din hest, bare fordi du er nødt til at sætte den på laveste prioritet i sølle to måneder?!?

Nejnejnej...

Forklar dine staldkammerater hvordan landet ser ud lige nu og at du lige har en større hurdle af projekter, som kommer til at tage en masse tid de næste par måneder, men at du ikke kan lave det om. Det må de sgu vise lidt forståelse for!

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Forklaring..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:27

...Kan slet ikke forstå hvorfor de skal hønse om det!

Betaler du ikke for at have hesten opstadlet? - har du forklaret dem at du i denne periode er rigeligt booket op, så de må have lidt forståelse.

Der er da ingen der kan planlægge sig ud af kaos.

Halv syv syntes jeg er et ok indlukningstidspunkt, det var der jeg selv ville lukke ind i denne tid.

Det er dejligt og stå et sted med sammenhold, men sammenhold for mig, er altså også lig med at man hjælper hinanden når tingene brænder på. Hvis de går i SÅ små sko tror jeg nok jeg have kaldt dem sammen og forklaret det hele, og spurgt om de kan finde enløsning sammen med dig for denne periode.

0
0
Svar på denne tråd

tag en dyb indånding
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:29

Forklar dine med-opstaldere, at sådan ser din verden ud lige nu - du skal nok komme stærk igen, efter sølvbrylluppet og tage din tørn - men lige nu magter du det ikke. Der er simpelthen ikke timer nok i døgnet.

Lad være med, at tage det som en personlig fornærmelse. Og lad være med, at blive "pige-sur" når du faktisk godt ved "der er noget om snakken"...

Sig undskyld, at du ikke har fået forklaret dig tydeligt nok, eller meldt ud tidligere. Men du havde ikke forestillet dig, at du ville være så hængt op på det sølvbryllup mm

Husk også;

At nyde din sidste gymnasietid - studenterfesterne osv.

At nyde din hest - det er jo derfor du har den.

At bakke op omkring dine forældres fest, uden at det bliver en pligt.

0
0
Svar på denne tråd

problemet
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:30

problemet er at jeg HAR forklaret dem det..

jeg HAR sagt at sølvbrylluppet tager tid... jeg HAR forklaret at eksamenerne også kommer til at tage tid...

ikke mindst HAR jeg forklaret at jeg når jeg er ovre de her ting, så har jeg bedre mulighed for at være der 100 procent... når jeg forklarer det møder jeg forståelse... kort tid efter, er der brok og krav igen...

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:31

Jeg er enig med de andre svar du har fået. Fortæl de andre i stalden, hvad der foregår i dit liv lige nu, ALLE mennesker får perioder, hvor de må prioritere deres tid lidt anderledes. Og på et andet tidspunkt er der vel nogen af dem, der får brug for at bruge deres kræfter udenfor stalden, og så står du vel parat til at hjælpe???

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:35

jeg har før stået standby når det brændte for andre...

bla. da 3 af dem skulle på ferie til norge, passede jeg både hunde for den ene og havde 3 ud af 4 udlukninger mens de var væk.. samtidig med at jeg passede min skole, mit arbejde og mine øvrige stalddage...

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:38

Kunne det være en mulighed at et familie medlem eller en ven passer hestene, når du ikke kan? (-:

Ellers må du jo flytte hesten permanent eller bare i en periode (_:

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:43

jeg har ikke mulighed for at sætte familie eller venner til at passe hestene...

for det første er det no-go i forhold til de andre i stalden.. for det andet har jeg ikke lige andre der har tid/mulighed/interesse i at hjælpe mig med min hest.. det forstår jeg også godt.. det er jo mit eget valg at jeg har en hest...

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:51

Var jeg dig ville jeg vælge at se mig om efter et andet sted. Ja det er dejligt når ens hest står et sted hvor den trives, men det skal man også selv.

Og man kan sagtens få et godt sammenhold med dem der står det nye sted. Er selv flyttet pga. jeg ikke trivedes et sted og har nu fundet noget nær det perfekte for både hestene og mig selv og er meget glad for dem jeg står opstaldte med og hos. Så var jeg dig, ville jeg tage springet. For mig lyder det som om du har gjort hvad du kunne for at forklare hvordan og hvorledes situationen ser ud PT og du desværre ikke møder forståelse og accept af det. Nu ved du hvad du kan forvente af dine medopstaldere i pressede situationer, er det virkelig det du vil være i i længden? Og skal sådan noget som sådan nogle mennekser ligge til grund for at du sælger din hest, som du tydeligvis er meget glad for?

Beklager hvis jeg lyder meget kontant, det er min egen erfaring der taler og min egen "hvad vil jeg finde mig i og ikke" Når alt kommer til at så handler det nok om du skal tage en dyb indånding og mærke efter hvad der er den rette beslutning for dig, kun du ved det og kun du kan træffe den.

Igen de bedste tanker herfra og pøj pøj med det hele :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:51

Jeg ville se om jeg i en periode kunne købe nogle af de andre i stalden til at udføre mine vagter, alternativt bytte, så det passer bedre i programmet.

0
0
Svar på denne tråd

Sammenhold?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:53

Hej,

I det første du skriver, nævner du, at der er et godt sammehold på det nye opstaldningssted, men det ser ikke sådan ud i mine øjne.

Hvis du har forklaret alle om, at du i nogle perioder vil være hængt op på en masse andet og i andre perioder vil være i stand til at deltage mere, og de har sagt OK for det, så har de ikke ret til at brokke sig, hvis bare du overholder dine forpligtelser, uanset om de er begrænsede i disse perioder.

Derfor mener jeg ikke, at sammenholdet er i orden, og hvis det ikke bliver bedre, ville jeg nok skifte opstaldningssted, hvis jeg var dig.... Det er altid hårdt at flytte og selvfølgelig kan det være, at du ikke finder et sted med samme gode forhold for hesten, men hvis det er nødvendigt i en periode, for at du får ro på til at gøre bl.a. eksamen færdig, så må det til.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du passer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 09:59

hestene som aftalt, så har de da ikke noget at brokke sig over.

Som andre skriver, så forklar dem situationen. Det ved du siger at du har gjort, og mødt forståelse. Så må du sige til dem, at du bliver NØDT til, på nuværende tidspunkt, for en kortere periode, udelukkende at sørge for at det livsnødvendige for hestene. Altså foder, ud/ind-lukning, udmugning og hvad der ellers hører ind under livsnødvendigt for at overleve.

En arbejdsdag er IKKE livsnødvendig for hestene - Den kan udskydes til du har tid til at deltage. Det er IKKE livsnødvendigt at komme i stalden og sludre om løst og fast. Det er IKKE livsnødvendigt at hesten bliver striglet dagligt.

Det er ikke muligt at være alle steder. Dine forældre har dælme kun sølvbryllup en gang, og i vores tid er det ikke engang ret mange der HAR sølvbryllup, så det er vigtigt at deltage på alle måder i forhold til det. Eksamerner er vigtige, for de kan have indflydelse på dine valgmuligheder i forhold til studie og dermed for resten af dit liv.

Kan dine medopstaldere ikke forstå det, så må du flytte hesten. At sælge den på grund af "nu og her" tidspres er nok lige en voldsom nok handling. Og uanset hvad, så er det jo ikke sikkert den bliver solgt før du igen har tid til den.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

i6776565654
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 10:13

Nu ved jeg ikke hvad i har af indluks aftaler mht tidspunkt?

For halv 7 lyder jo ikke kriminelt.

Men der ud over er det jo hverken dine stald kammeraters eller hestenes problem at du har eksamner og sølv bryllup?

Du vidste jo inden at du flyttede hesten at disse dage ville komme. Og dine stald kammerater har jo også et liv ved siden af at passe? Det er vel ikke kun dig her i verden der har travlt?

Har man besluttet sig for at stå med selvpas, må man også passe det, ellers må man flytte og betale sig fra service.

Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

Udlåner 3 super 2er ponyer til avl. Afstamning i top. Kun til seriøse avlere

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 10:25

Hmm, jeg tror jeg ser den lidt fra begge sider. Nok mest fra de andre i stalden

Jeg kan sagtens forstå at du har rigeligt at se til lige nu, og ja i perioder kan vi alle være pressede tidsmæssigt.

Men ud fra hvad du skriver, så virker det lidt som om du kun vil se det fra din egen side, og ikke tænker på de andre også har deres eget liv ud over hestene.

Helt ærligt så er det jo ikke staldkammeraternes skyld/problem, at du i 2-3 måneder har rigeligt at se til, så du ikke kan deltage så meget i fællesarbejde osv. i stalden, eller ikke helt tager din tørn.

De føler jo nok at de allerede har taget nok for dig, og de ved at det vil vare længe endnu, så de "advarer" dig jo faktisk allerede lidt nu.

Ærligt talt mener I virkelig alle i denne tråd, at staldkammeraterne skal tage over extra for TS i 2-3 måneder fordi HUN har travlt!! Jeg nægter at tro på at der er ret mange stalde hvor det ville ske.

Iøvrigt, hvis min hest blev lukket ind kl. 18,30 når det er lyst til kl 21.00 ville jeg ærlig talt også blive ret ærgerlig og du ville sikkert også have fået en øv sms fra mig! At du vælger at tage ud til en ven, skal da ikke gå ud over heste eller staldkammerater, når det er din vagt!

Sådan er det bare, hvis man melder sig til sådan noget, så må man tage sin tørn, og ikke forvente at de andre skal knokle extra i lange perioder, hvad 2-3 måneder altså er!

Jeg beklager hvis jeg har misforstået dit indlæg fuldstændig, men prøv lige at se det fra deres side, hvis du skulle arbejde extra i længere tid pga. en af dem.

Tanker fra Anne

0
0
Svar på denne tråd

øv................
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 10:33

Hvis det er første gang du "svigter", så syntes jeg at dine med opstaldere er nogle drys.

Når man her en hest så han man den formentlig i mange år og vi har alle sammen andre forpligtelser og er ind i mellem pressede, det gælder for os alle sammen og det syntes jeg som medopstalder at man skal kunne bære over med, da man selv i perioder kan få brug for hjælp.

Når det er skrevet, så skal der naturligvis være en grænse for hvor langt man skal gå for at hjælpe andre, taler vi om mere end halvdelen af dagene eller bare ofte i en lang periode, så kan jeg godt forstå at man siger fra.

Men man skal gøre det ordentligt og han skal også lytte ordentligt.

Måske du skulle overveje fuldpas, som flere andre skriver, inden du bliver uvenner med dine kammarater?

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

Tænker lidt det samme
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 10:54

som Anne.. Hvad nu hvis de andre også har travlt?? Har eksamener osv..

At hestene kommer ind kl 18.30 kan jeg virkelig ikke se et problem i men hvis der er en fælles konsensus om at de først skal ind kl 20.00 jamen så ER det jo et problem..

Tror du ikke at det ville være bedre en gang for alle at få lavet en oversigt over hvem der gør hvad hvornår og hvornår man har en forventning om at de forskellige ting skal ordnes..

Jeg har også stået et sted, hvor vi alle var afhængige af hinanden og det kan i den grad mærkes hvis der er en der ikke lige er på.. Selvfølgelig var det muligt at andre kunne træde til i en kortere periode men det kan jo ikke bruges til meget at du kan være 100 % på om et par måneder hvis det også er der mange af de andre har sommerferie..

Hverken dine forældres sølvbryllup eller dine eksamener kan jo komme bag på dig så det var da et lidt underligt tidspunkt at flytte på hvis du vidste at det nye sted ville kræve meget arbejde..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

rolig nu
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 11:04

kit :

nej... jeg er ikke den eneste her i verden der har travlt. jeg synes bare at det er et problem når andre har travlt er det ok og forståeligt, men når jeg har travlt, så er der 117 ting der partout skal gøres NU og det skal jeg hjælpe med for ellers........

Anne:

jeg ved udemærket at de andre også har et liv.. jeg vil gerne gøre dig opmærksom på at ingen tager ekstra staldvagter pga mig. For at det ikke skal være løgn har jeg 3 staldvagter og en udlukning om ugen. (som jeg i øvrigt SELV! passer.)

og jeg ved ikke hvor de 2-3 måneder kommer fra. vi snakker 2 uger jeg har haft travlt nu, og efter i morgen er der ro på igen indtil mine eksamener... så de 2-3 måneder hvor jeg intet kan lave i stalden, er vist noget der er opdigtet :)

det er sket 1(!!!!!) gang at hestene blev lukket ind 18.30... og det var igår. så det er heller ikke noget der sker på fast basis!

og så tror jeg du har misforstået vennen... grunden til at jeg tog ud til ham, var at jeg gerne ville have bare en lille smule ro... ikke bare for hyggens skyld. og den eneste måde jeg får ro lige nu, er ved at gemme mig et sted langt væk og slukke min telefon.

jeg håber det satte lidt lys på sagen :)

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg gorstår ikke helt
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 11:08

du skriver der på den nye gård er masser der skal laves - men du er vel ik forpligtiget til at lave andet end der medfølger netop selvpasser ordningen- som altså så kan svinge fra sted til sted??

Hvis ik det dur- så må du finde fuldplads - der er naturligvis ingen grund til at sælge pga 2-3 mdrs problemer tidsmæssigt!! Men samtidigt må man overholde aftalerm an laver mm.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 11:09

for mig er det også et problem at der lige præcist IKKE er et fast tidspunkt hvorpå hestene skal lukkes ind.

ergo er det svært at vide hvornår det er i orden og hvornår det ikke er, for så bliver det jo lige pludselig subjektivt...

det kom også bag på mig at halv 7 ikke var i orden, da jeg snakkede med en anden fra stalden om det, og hun sagde jeg bare skulle lukke ind... en time efter kom der en skider på sms... så ærligt talt havde jeg ikke set den komme da det var noget en anden sagde til mig at jeg bare kunne gøre...

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 11:18

Til trådstarter.

Ikke for at være ond - dette er sagt i god mening, men synes at du skal bruge tiden på at få løst dine opgaver i stedet for at sidde her på HN ;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 11:18

TS: Tak for uddybning. De 2-3 måneder kom sig af at du skrev "og så har jeg forresten også lige gymnasiet som jeg er færdig med til sommer,"

Det sammen med de sidste travle uger, fik det (for mig) til at lyde som om at du med GYM, drama osv var meget udhængt helt frem til sommer!

Sorry hvis det er mig der har misforstået.

Men igen, man kan ikke forvente andre tager over, man kan håbe, men det er i sidste ende egen opgave, så som andre skriver burde du måske overveje fuldpas indtil du har bedre tid.

Eller hvad med at finde en part som evt. kan ride mod at tage nogle af dine tjanser?

Tanker fra Anne

0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 13:02

godt råd med at få løst opgaver i stedet for hn...

jeg skrev indlægget i et frikvarter ;)

jeg forventer skam heller ikke at andre passer mine opgaver.. dem kan og vil jeg selv passe :)

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

123254356
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 13:24

For lige at forstå det rigtigt så er det ikke jeres stald men I har hver især lejet jer ind og hjælpes ad med pasningen af hestene?

Fordi hvis det er JERES stald som er et fælles projekt så ville det også irritere mig hvis man ikke overholdt sine aftaler. DOG skal regler være KLARE fra starten.

Jeg har haft stald med 12 heste hvoraf 7 var opstaldede heste - OG jeg havde fuldtidsjob og også en familie der gerne ville se mig! Og var alene om det. Fodring, udlukning kl 8, indlukning kl 20-21 og igen fodring - HVER DAG! Også juleaften og nytårsaften. Dog lige på de 2 dage kom hestene ind kl 16!!

Min mor og stedfars sølvbryllup sad jeg med ridetøj på, fordi min hest lige havde folet. MEN jeg var der.

Min familie ved godt at mine heste ikke kan passe sig selv - og jeg har forpligtelser overfor dem.

Jeg vil samtidig gerne være sammen med familien - men jeg lukkede ikke hestene ind tidligt fordi jeg skulle nogensteder (andet end juleaften og nytårsaften). Så måtte jeg komme senere hvis det ikke kunne passe ind. Eller jeg måtte tage tidligt hjem for at lukke heste ind kl 21.

Jeg har haft heste sådan her i 4 år - og ville virkelig ikke undvære det! Jeg er sikker på at mine heste for den motion de skal have og er ude i den friske luft så længe så muligt.

Er den HELDIGE ejer af Thermo på min Iphone som viser Windchill-factor! Den har jeg STOR glæde af. Den bliver tjekket MANGE gange om dagen.

Så ja jeg må sige at hvis vi var i "gruppe" sammen og jeg lagde sådan et arbejde for døren, så havde du også fået en sur sms fra mig, i den givne situation.

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 13:43

jo.. det er en gård som vi i fællesskab har lejet...

men der er ikke tale om at jeg misrøgter mine pligter... hvis du tror det, så synes jeg lige du skal læse det hele igennem igen... :)

der er tale om at jeg de sidste 2-3 uger ikke har deltaget i så stor grad i småtingsarbejdet som at fjerne sten og græs fra ridebanen, sætte pæle+snor op til ny fold, og generelt oprydningsarbejde... det er det jeg har fået på puklen for nu

ejer af skønne Apache!

www.stald-løgager.dk

0
0
Svar på denne tråd

123254356
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 15:18

Tja hvis det er et fælles projekt så må du overholde dine pligter.

Nu var det bare indlukning som du skrev at du havde fået en sur sms over. Og det havde du også fået fra mig, hvis du havde været i grupp emed mig. Så måtte du have "byttet" vagten hvis det ikke kunne nå sammmen.

Men ja sådan er vi jo så forskellige - og det er ikke skrevet i en ond mening. Det kan bare godt opfattes sådan med det skrevne ord:-)

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 16:35

Jeg har lagt mærke til, at når jeg har travlt - meget travlt - så kan det blive svært at bevare overblikket. Jeg kan sågar nå dertil, at jeg bliver helt depri og ser problemer alle vegne.

Når man har prøvet den slags perioder en del gange i årenes løb, så tegner der sig et mønster. Da jeg først fik øje på det, blev det meget lettere at klare den nedtur, jeg altid får, når jeg har for travlt.

Jeg er ikke ægte deprimeret, der er ikke problemer alle vegne, det er alt sammen noget, der sker oppe i mit hoved, fordi der er for mange ting, som slås om pladsen deroppe. :-D

Du får en sms - en - fra en, der skælder ud. En anden har sagt, at det var ok. Fokuser på den, der sagde, at det var ok, og glem den anden. Hvis man ikke kan acceptere, at andre nogle gange er nødt til at gøre tingene lidt mindre end optimalt af hensyn til andre ting i livet, så skal man ikke stå på et sted med selvpas. Og dermed mener jeg den person, der har skrevet den utilfredse sms.

Der er lagt en arbejdsdag på dine forældres sølvbryllupsdag. Jamen, god arbejdslyst til de andre. Man kan ikke bare lægge sådan noget en dag, hvor andre har en så vigtig begivenhed, og så forvente, at de deltager. Det holder ikke.

Hvis en hoppe foler, eller der opstår en nødsituation, jamen, det er jo noget helt andet. Men en planlagt arbejdsdag, den kan du bare ikke komme til, og sådan er det.

Til gengæld skal du også kigge virkelig grundigt på din egen indsats - er det kun i de her to uger, eller har de måske noget at have det i, fordi du også har haft andre årsager til ikke at være så meget til stede før? Nogle vil altid fare i flint med det samme, men tænk over, om de måske har grund til at gøre det.

Men gør for alt i verden først det efter dine forældres sølvbryllup. Hvis det er i morgen, som jeg forstår det, så få en anden til at tilse din hest i morgen, gør det, du evt. skal derude i dag, og kom så først tilbage til stalden søndag. Glem det derude og nyd dagen i morgen og de sidste forberedelser. Din hest overlever til søndag, og det gør alle de andre heste også.

Du skal absolut IKKE tage nogen beslutninger eller forholde dig til noget som helst andet end dine forældres sølvbryllup lige nu. Ikke staldproblemer, ikke drama, ikke eksamen. Kun sølvbryllup.

Regn også med at være lidt uligevægtig nogle dage ind i næste uge, og når du føler, at nu er du ved at være okay igen, så tag det her op med de andre, hvis du stadig føler, at det er et problem. Du kan ikke bedømme det nu.

Og god fest i morgen! :-D

0
0
Svar på denne tråd

haffen og trådstarter
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 22:23

Haffen - du har skrevet indlægget, som jeg ikke selv kunne formulere

Er helt enig med dig.

Så trådstarter jeg stemmer i - nyd du festen med dine forældre i morgen - den er der kun 1 gang i livet og betyder meget for dine forældre.

Arbejdsdagen kommer igen - ellers kan du jo selv lige gøre noget af det de andre ikke når i morgen en eller anden dag i næste uge, der er jo sikkert ikke noget ukrudt der ikke kommer igen og skal fjernes en anden gang.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

stress og jag
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 19:46

Jeg er også meget enig med Haffen.

Hvis du føler, at du har dit på det rene, og er en god og arbejdssom staldkammerat, så ignorer da den sure sms. Der er mange sure trunter i hesteverdenen, og man kan godt selv ende som sådan et brokkehoved, hvis man ikke tager den slags ting med godt humør. Du har allerede aftalt det med en anden - hvis der ikke er klare regler, så har brokkehovedet heller ingen ret til at klage.

Og som Haffen sagde, god arbejdslyst til de andre i dag. Du beder dem bare om, at skrive et par ting ned, som du kan ordne selv weekenden efter.

Ingen stress over det med stalden, og ingen salg af hesten! Stress lidt over sølvbrylluppet, som jeg håber er gået fint (var det ikke i dag?) :-D

Venlig hilsen Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

En anden gang
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 22:05

vil det være en god ide at informere om periodisk travlhed inden det træder i kraft :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

selvmodsigende
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 07:11

du skriver at du overvejer at sælge pga "alt" det du skal nå....hvorfor det hvis "det hele er overstået om en uge" ????

så skriver du at der kun er tale om en uge i forbindelse med dine forældres sølvbryllup....

så er det en tidlig indlukning der bliver klaget over....

så har du ikke fulgt med i stalden de sidste to tre uger....

Jeg har svært ved at gennemskue HVAD der virkeligheden i det her - og det lyder som om du også selv har svært ved det....

Har I lejet en gård sammen - så har du med de andre indgået en aftale - uanset hvad du har af øvrige aftaler skal du naturligvis passe din del af showet - og kan naturligt kun forvente at få mukkeri hvis du ikke leverer din del.

Hvis der er forskellig opfattelse af hvad der er aftalt, må du indkalde til et staldmøde og få lavet en entydig aftale med de øvrige lejere.

Du skriver at de har brokket sig de sidste to - tre uger. Har problemet måske stået på lidt længere tid - det er de færreste der råber op første gang man oplever at "nogen træder ved siden af" - eller måske er det pludselig bare dråben der får bægeret til at flyde over....????

At der er aftalt arbejdsdag på dine forældres sølvbryllupsdag er selvfølgelig uheldigt, men man skal jo fastsætte en dag og hvis det er der de fleste kan, så er det bare ærgerligt.

Jeg er ikke i tvivl om at dine medlejere forstår at du IKKE kan være tilstede. Men hvis du ikke selv byder ind og oplyser at du blot "laver det og det" en anden dag i stedet, forstår jeg godt en irritation - i særdeleshed kombineret med min ovenstående antagelse af at "det hele" måske har stået på lidt længere end som så.

Arbejdsdagen KAN også været vedtaget uden særligt hensyn til dig hvis de andre lejeres opfattelse af dig er at du alligevel ikke leverer varen.

Ja, jeg beklager, men jeg læser faktisk at du måske er en anelse navlebeskuende og knap så realistisk på din egen medvirken i det dér "tætte sammenhold" i har i stalden.

Jeg læser at det er løbet af sporet og at du selv er den afgørende faktor i det.

Var jeg i dine sko ville jeg "trykke den af" og vise mig værdig til at være medlejer af stalden....eller flytte min hest.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok flytte
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 11:04

Jeg har selv stået i samme situation. Sad i en bestyrelse i en rideklub og oplevede, at forventningerne blev højere og højere: Mails skulle efterhånden tjekkes dagligt, der skulle deltages i alle arbejdsdage og hjælpes til ved alle stævner + trædes til i stalden, når staldmanden blev syg, osv. Nogle fik penge for staldarbejdet, jeg måtte gøre en stor del af det gratis. Jeg sad på en videregående uddannelse på det tidspunkt og kæmpede også med eksaminer, etc. i maj-juni.

Da studiet var færdigt, flyttede jeg hesten og meldte mig ud af bestyrelsen. Nøj, sikken ro og fred jeg fik.

Som jeg læser det, har du fået et dårligt ry som "hende, der ikke gider hjælpe". Skide være med, om det er fair med det ry, det kan være ekstremt svært at komme af med, om du så knokler dig halvt ihjel fremover. Derfor ville jeg flytte hesten.

Og så lige et surt opstød (hvilket er sjældent fra mig på HN): Hvad er det for nogle kujoner, som sender sure sms'er? Kommunikation af utilfredshed hører på ingen måde hjemme i en sms. Grib telefonen og ring! Det bedste - og sværeste - du kunne have gjort var at ringe til "den sure sms-skriver".

Held og lykke med at finde en løsning, men ikke noget med at sælge hesten pga. nogle uoverensstemmelser med de andre tøser i stalden.

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider