Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til svær tale??
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 21:31

Min veninde bliver 40 år, jeg har købt 3 billed ikoner til hende.

Jeg vil gerne holde en sjov/pæn tale der indeholder de 3 dyder som er :

Tapperhed

Retfærdighed

Udholdenhed

Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kommer videre med de tre ord.

Har ind til videre kun dette

Retfærdighed er et kompromis og et kompromis er at dele en kage, så alle tror, at de har fået det største stykke.

- og så sige noget om alle de kager hun altid bikser sammen,deler ud i så store mængder at ingen kan føle sig snydt.

Nogen der har et citat, en god/sjov ide eller bare et eller andet indput til hvordan jeg kommer vidre med talen?

Alle ideer modtages med glæde.

0
0
Svar på denne tråd

taler.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 00:05

måske kan du tale om sammenhængen mellem at;

retfærdig kræver både tapperhed og udholdenhed.

udholdenhed fordi det at være retfærdig er et job der aldrig slutter.

enten er man det (kæmper for at være det) gennem hele livet -eller også er man det ikke (eller sætter ikke denne egenskab så højt at man bruger kræfterne på at opnå det)

tapperhed, fordi det kræver en hel del mod at være retfærdig, fordi retfærdighed kan have mere end et ansigt og retfærdighed ikke har et præsist facit, så når man føler man har været retfærdig og man står ved det, ja så må man være tapper fordi andre måske vil "dømme" en i negativ retning.

men det er måske lidt tungt i det.

kun du kan flette en hyldest til din venindes personlighed ind i en tale for hende :-)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 08:02

Læder Mor jeg har ingen ideer til indhold, da det er en meget personlig ting at holde en tale og jeg ikke kender dig eller din veninde.

Men jeg tror, du blander retfærdighed og diplomati sammen. Jeg tænker at det er rigtig vigtig, at du har helt tjek på ordernes betydning, for ellers sidder folk bare og "hænger fast" i ordet og ikke i indholdet.

Held og lykke og god fest.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider