Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mystisk hændelse i dag !!!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 20:41

Jeg har i dag været ude for en mystisk hændelse, som jeg gerne vil dele med jer - Der kommer vel forhåbentlig en fornuftig forklaring en af de næste par dage MEN MEN MEN

Min hests grime lå i dag uden for hans fold ved leddet - det kan der jo være mange forklaringer på men................

Han er kommet på fold over middag med sin grime på (Min part har lukket ham ud og hun har ikke taget grimen af, hun er spurgt)

Han er set have grimen på ved 15 - 15.30 tiden

Han er taget ind fra fold kl. 17.45 - hvor jeg opdager, at han ikke har grimen på og hvor den så ligger.

Folden ligger på hjørnet af en rimelig befærdet vej på landet og der kommer en del hestefolk på vejene.

Grimen er ikke gået i stykker

Grimen er spændt op i nakkestykket (som normalt er temmelig fyldt med jord) Grimen er sidenhen spændt 3 huller ind i nakken

* Enten er der nogen der har været inde på folden og tage grimen af ?

* eller også har han tabt den ? Men hvem gider lede efter andres grimer på folden ?

*Alternativt har han tabt den ved hegnet og en eller anden har samlet den op og smidt den ved leddet - men hvorfor har vedkommende været ved at spænde grimen op ??

Hesten er en ret stor ofte spooky hest, som ikke alle kan komme til.

Jeg har forespurgt vidt og bredt på ridecentret, hvor han står om "nogen" ved noget - desværre uden held.

Der kommer forhåbentlig en fornuftig forklaring .............. men syntes godt nok det virker mærkeligt.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som om
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:03

at den er tabt - nogen har samlet den op og forsøgt at give ham den på igen - har samtidig åbnet/lukket for den i nakkestykket...

Mvh Gitte

• Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:10

den tanke har jeg også tænkt - men

ville du gå ind til en hest, du ikke kender og give den en grime på den har tabt ?

Den går altid på den fold og har før tabt grimen(før han fik den han går med nu, var det en daglig begivenhed), men ingen har nogensinde fundet grimen for mig.

Og hvor mange åbner i dag grimen i nakkestykket, når grimen gives på ? (når vi taler om en hel regulær alm. grime)

VH Heidi

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:32

Måske har de leget grimeleg på folden, og næsestykket er blevet trukket ned over mulen på hesten.

Så har grimen hængt om halsen på hesten (sker konstant for een på mit opstaldningssted). En venlig sjæl har måske derfor spændt grimen op (især hvis hesten måske har fået et bagben i grimen da den har kløet sig), og har så ikke kunnet få den på hesten igen, da den er spooket/løbet.

Derpå har vedkommende spændt den i det hul den var spændt i før, og lagt den udenfor folden.

Bare et forslag, ved jo ikke om det er det der er sket, men det var den første forklaring jeg kom til at tænke på

"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd

alene.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:40

han går desværre alene og foldene der grænser op til hans er tomme pt

de øvrige folde omkring ham er der en 3-4 m bred skridtsti imellem

Nakkestykket var spændt 3 huller længere ind end der hvor den normalt er - og det er ellers meget tydeligt hvor den normalt er spændt

Rigtig gode bud ellers - håber en eller anden kommer med det guldkorn jeg ikke selv har tænkt over

VH Heidi

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Logisk forklaring
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:54

For mig lyder det som om, hesten har smidt grimen, og en ikke-så-hestekyndig-men-hjælpsom person er kommet forbi, men har måtte opgive at få lirket grimen på dyret. Jeg kan sagtens forestille mig, at denne hjælpsomme-ikke-så-hestekyndige er sjosket ind på folden til en din hest. Hvis det er en person der kommer på ridecenteret, og har snakket med din hest før, virker den måske ikke som en totalt fremmed hest. Og grimer kan være lidt af et mysterium for nybegyndere ud i hesteverdenen.

- Dermed ikke sagt, at jeg selv ville gå ind til en fremmed hest, hvis den havde smidt grimen!

Den ene af de heste jeg passer, kryber konsekvent ud af de grimer, hun ikke bryder sig om at have på. Hun vipper med ørerne og ryster hovedet, vupti viola, grimen på jorden og hesten glad. Det kan sagtens lade sig gøre at smide grimen uden hjælp...

Salvia

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

kunne være
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 10:22

Salvia - kunne være den logiske forklaring men igen undre det mig, hvem der dog kunne finde på at gå ind til en stor hest, der ikke på nogen måde indgyder til at være imødekommende overfor fremmede ?

Ikke hestekyndige ville jeg da slet ikke kunne forstå ?!?!

Og så er det første gang i de snart 4 år hesten har gået på de selvsamme folde og tidligere relativt ofte har smidt grimen, at nogen har gidet at finde grimen for mig og så immervæk samtidig har prøvet at give hesten grimen på ??

Pt er samtlige spurgt på ridecentret, der er følere ude hos de 2 omkringliggende hestestalde.

Folk der kender spøgelset ville ikke gøre noget forsøg - de kender ham jo og vil vide det aldrig ville gå til held.

men om et par dage kommer forklaringen sikkert

VH Heidi

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 11:06

Tænkte det samme, som HundeGitteMor.

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg ville
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 13:41

nok, hvis jeg havde set grimen ligge på folden og at hesten gik rundt uden grime, selvom jeg ikke kendte den, kunne jeg sagtens have fundet på, at gå ind på folden og samle grimen op og se om jeg kunne give hesten grimen på. Hvis det ikke lykkedes, havde jeg nok også lagt den uden for folden. Det kunne jeg sagtens have fundet på, så det er ikke helt usandsynligt.

Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Folk er mærkelige
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 11:52

Jeg har også haft et par hændelser mens jeg havde hestene hjemme, og min konklusion blev bare, at folk er mærkelige... Jeg har flere gange fundet en grime liggende under hegnet, og det er da et ret mærkeligt sted for hesten at tabe grimen - det er jo noget mere sandsynligt at den havner et sted indefor folden, end lige under hegnet. Jeg har også prøvet at der var lavet noget om på hestens dækken, og der ved jeg da helt sikkert, at nogen har været på min fold. Hun havde sprunget det ene spænde foran, og karabinhagen var derfor flyttet i en anden intakt ring. Jeg har forhørt mig ved familie og bekendte, men ingen har rodet i noget. Så det er nogen, jeg ikke kender, som har været på min fold og sat dæknet sammen igen. Det er selvfølgelig en pæn nok tanke, men ret ubehageligt alligevel, synes jeg. De kunne jo også bare have taget hesten med hjem, når nu de var igang.....

Jeg har også oplevet, at en familie kom gående forbi med deres barn og hund. De havde et par æbler med, og lokkede hestene hen til hegnet. Da hestene har fået æblerne, beder de så hunden om at gø, og så står den ellers der og gør løs af hestene, som selvfølgelig bliver forskrækkede og løber afsted - naturligvis til stor morskab for hele familien. Jeg blev så rasende, at jeg var nødt til at trække vejret et øjeblik, inden jeg gik derud (jeg kom kørende forbi på min cykel og observerede scenariet), men da var de gået igen. Men hold op hvor jeg blev gal - tænk at skræmme hestene med vilje på den måde. Det er jo ikke legetøj, og de kan da rigeligt blive skadet og få forvridninger uden at man behøver at gøre noget for det.

Så min konklusion er bare, at folk er mærkelige. Jeg er bare glad for, at mine heste ikke længere står ud til vejen.

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Hvis nu
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 12:13

at grimen har hængt om halsen på hesten, så kan det tænkes at der er kommet en forbi, som så har taget den af, ved at spænde den op i nakkestykket (som er det nemmeste,hurtigste og mindst konfliktoptrappende, hvis hesten er lettere usnaksaglig), lukket den sammen igen, og lagt grimen så du kan finde den....

Det er jo ikke alle der afholder sig fra at gå ind til en hest, stor som lille... Og selv om hesten ikke indbyder til snak og samvær, så findes der sjovt nok mennesker som alligevel bare kan gå hen til dem.... Også selv om de ikke er ejeren eller på anden måde har noget med hesten (eller heste generelt for den sags skyld) at gøre.

Og der findes faktisk folk som foretrækker at spænde grimen op i nakkestykket - mig, eksempelvis.

Vi har da en hoppe der er MEGET selektiv omkring hvem hun vil snakke med, og hvem hun ikke vil... Og langt de fleste bliver godt nok sorteret fra.... Og så kan der dukke en eller anden op, som overhovedet ikke har hverken interesse eller erfaring med heste, som så kan få lov til at røre ved hende på folden, hvor hendes selektivitet i den grad er i spil.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

stadig ingen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 13:05

der er desværre stadig ingen der har "meldt" sig som værende den der har "gjort noget"

prøvede faktisk i går at ville åbne grimen i nakken netop med tanken på at den evt. hang om halsen.

Det var så ligefør der skulle vold til. Bare at skulle få enden op af spændet, var en lille prøvelse.

Og har grimen hængt om halsen (hvilket vil være første gang nogensinde i hans 11 år) så ville han være spurtet væk, hvis nogen ville begynde at "rode" ved hans grime.

Og selvom mange vil kunne komme til en hest på en fold - ville jeg være meget meget overrasket, hvis en fremmede ville kunne komme til ham - ligegyldig godbider eller ej.

Han er faktisk en, der ikke lukkes på fold med mindre jeg selv har muligheden for at tage ham ind/komme til stedet i tilfælde af han har "moarrr-dage" - Det har han desværre ofte

og så er det kun mig, der kan komme til ham.

Hælder mest selv til at han har tabt grimen lige ved hegnet, en eller anden har samlet den op og så måske forsøgt at fange ham, så han kunne få den på - men da vedkommende ikke har kunnet fange ham, tja så har smidt grimen ved leddet.

Men jeg ville aldrig åbne en grime i nakken, karabinhagen ved kæben er da så meget nemmere.

VH Heidi

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

synes ikke
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 13:29

Synes ikke, det lyder mærkeligt?

Hvis vi finder en grime på folden, plejer vi at lægge dem ved leddet. Hvis den er gået op, mens jeg har gået med den, kan jeg godt lukke den igen, så ser jeg ikke, hvilket hul jeg spænder den ind til.

Hvis hesten har haft grimen halvt af (udover øret). har de måske taget den af, og forsøgt at sætte den ordentligt på, men hesten har måske rykket sig tilbage, fordi de ikke kender den godt nok.

Synes det lyder som en dagligdags ting, men kender godt det med at undre sig.

0
0
Svar på denne tråd

nu får jeg
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 13:37

nu får jeg sikkert høvl og i virkeligheden er jeg heller ikke i min ret til at udtale mig om noget,som jeg slet ikke ved noget om...

Jeg tænker dog, at det lyder til at du har en meget speciel hest, måske gør du den endnu mere speciel end den er ?

Hvis den har en part, er der vel i virkeligheden ihvetfald en anden person, der kan komme til den ?

Min første tanke er, at der er en der skulle have sin hest ind, som havde tabt grimen og lånte din... men du skriver at din hest går alene og så er det jo ikke en mulighed.

Jeg tænker nu stadig at der er en der har lånt den til en mindre hest.

Under alle omstændigheder findes der ihvertfald en person derude, der kan komme til din hest, for det der burde han ikke selv kunne lave

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være

Bitches
have more fun

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 13:52

Jeg har mere end en gang oplevet at komme forbi en hest på fold, hvor grimen sad helt forkert.

Når det sker, forsøger jeg altid at hjælpe hesten, uanset at jeg ikke kender den. Og jeg har endda engang gjort det hen over hegnet, hvor jeg stod med min egen hest i tøjlerne og måtte fumle med en hånd. Men hesten med grimen stod stille, for den vidste jo godt, at der endelig var hjælp at hente. De er ikke så dumme. De har opdaget, at vi kan noget med de der fingre. :-D

Måske ville jeg ikke gå ind til hesten, det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har set din hest, men hvis han er, som mange heste er, så bliver de pludselig helt anderledes til at komme til, hvis de har brug for hjælp med en dum grime. :-D

Og er han netop svær at komme til, har det måske kun været muligt at hive den af ham, ikke at rette den. Hvorfor i remmen og ikke karabinhagen? Måske netop fordi den hang dumt, og han ikke stod stille?

0
0
Svar på denne tråd

limelight
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 14:32

bestemt ingen høvl, jeg behøver ikke være enig med alle :-) - men jeg er desværre ikke den eneste, der syntes jeg har en mærkelig hest og han har desværre været sådan lige siden jeg fik ham.

Den er efter Aston med Atlantic som morfar - hovedparten af alle Aston afkommene har nogle mærkelige tendenser, men spring kan de.

Når der så samtidig er Atlantic på den anden side - tja så ber man vidst nærmest selv om det.

Han har et par hel og halvbrødre, hvor jeg hører de samme mystiske og underlige historier - så det må ligge i blodet.

Min part kan i størsteparten af tilfældene komme til ham på folden - men så sent om lørdagen kunne hun ikke selv hente ham ind - det til trods for hun har været part på ham 1 år nu.

Han er heller ikke sådan at andre slet ikke kan komme til ham i boksen/alm. håndtering - men fremmede kan ikke og slet ikke på folden.

HAHA vi er helt enige - han har da nok næppe så gode skjulte talenter, at han selv kan tage grimen af - spænde den op i nakken og samle den igen og så ligge den udenfor leddet pænt ovenpå træktovet hvis - så må vi da i gang med at øve, for det må vi kunne tjene penge på hæhæhæ

Det afføder så et generelt spørgsmål ?

Kunne "du" finde på at gå ind på en fold og tage en grime af en andens hest fordi "du" lige skulle bruge en grime ??

Om så min hest gik sammen med 10 andre og han havde tabt grimen, så havde jeg aldrig taget en grime af en anden hest på folden for at trække min på stald, men i stedet selv hentet en grime i stalden.

For netop den hest jeg piller grimen af skal vel selv trækkes ind på et tidspunkt ??

VH Heidi

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 14:50

Jeg havde ikke taget grimen af en anden hest, fordi den jeg skulle hente havde smidt grimen. Men havde to heste smidt grimen, så kunne jeg godt finde på at låne den, der var nemmest at finde, og så lægge den ved leddet efter brug. Men det kan jo udelukkes, da din hest går alene?

Jeg tror mest på den med at grimen har siddet dumt, og nogen så har forsøgt at rette den, og hesten så er smuttet.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

grime.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 15:07

Jeg kunne aldrig finde på at tage en andens grime, så må man ligge træktovet om halsen på sin egen, eller finde sin egen grime.

Men jeg kunne godt finde på at hjælpe en hest af grimen, hvis den sidder træls og ligge den ved leddet. Eller give en hest der har tabt sin grime på, har gjort begge dele før. Både ved heste jeg kender, og heste jeg ikke kender.

Kun i en god mening.

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 20:55

Aldrig sige aldrig... ;-)

Normalt ville jeg ikke tage grimen fra en anden, men det kommer så sandelig an på, hvem jeg stod opstaldet med, og hvordan man gjorde tingene der.

Nogle steder kunne jeg ikke drømme om det, andre steder ville ingen kigge forundret over det, men bare tage grimen ved leddet med ned og lægge på deres egen igen.

Så det kan jeg ikke svare på. Vores har ikke grimer på, hvor han står nu. :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider