Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At løfte sadlen fortil eller ...?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 20:05

Jeg har lige købt mig en Wintec Isabell Werth med cair. Jeg havde lånt en magen til, for at se om den kunne ligge på min hest og den lå bare super på ham faktisk, så derfor så købte jeg en brugt. MEN de må jo kunne tilpasses i større eller mindre grad på trods af cair systemet ? ? for den her løfter sig bagtil :(

Jeg skal om et par mdr. have sadelmager ud til min unghest og vil så i den ombæring tage min gamle dreng med der (pengene hænger ikke på træerne pt). Men hvilke mulighedder har jeg indtil da? Har set disse Comfort Pads, som løfter sadlen for til, vil den kunne bruges som midlertidig løsning?

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 20:07

Du kan skifte copjernet på den, så den blir bredere eller smallere fortil.

Der har nok ik været det samme i, som den du prøvede og så den du har nu.

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

permanent løsning...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 21:25

nej, du er jo så heldig at have købt dig en sadel der har en permanent løsningsmulighed....

har selv lige fået min løftet bagtil med disse, og med efterfølgende ros af tilpasningen af min kiropraktor...

det hedder Cair panel intert system, kan fås i 4 og 8 mm... og koster under 100 kr pr sæt.

den til fronten ser sådan her ud:

du kan få din lokale wintec forhandler til at tage dem hjem hvis de ikke allerede har dem liggende.... den havde min

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

Tak :-D
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 07:01

Gud, jeg har slet ikke tænkt på kopfjernet - må lige se om nogen har sådan en måler jeg måske kan låne/leje, så jeg kan tjekke om det er korrekt det der sidder i, synes bare den ligger fint foran, men må da hellere lige få det tjekket efter just in case.

Og ellers må jeg prøve de der paneler :)

Er jo HELT grøn i Wintec sadler ;)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

ang sadel
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 09:43

jeg ville såmænd bare se på den sadel der lå perfekt på din hest hvad kopjern der er i den og se hvilket et der var i den jeg købte og hvis ikke så købe et magen til..

kopjern i wintec er forskellige farver så det er nemt...det tager desuden ik ret lang tid at skifte det..

0
0
Svar på denne tråd

underlag...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 14:29

Min sadelmager har anbefalet mig bandage underlag - de store af filt til 25 kr.

Et bandageunderlag (lagt sammen) under hver skulderpude (den store, der hvor der er meget uld), indtil hun har så mange muskler, at hun kan gå med den.

Hun synes, det er dumt at købe en ny, når det er tilridning, og hun kan passe den uden underlag om 2 mnd.

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 20:15

Jeg tror jeg vil forsøge mig med at låne/ leje sådan en måleting - jeg vil gerne være 100% sikker. Man kan jo ligeså godt gøre det 100% når nu man er i gang :)

Igen tak for jeres input og hjælp :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

Måling
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 15:35

Det nemmeste er nu at få fat i den sadel der lå godt og se hvilken farve der sidder i - det er bare at åben op - uden at bruge skruetrækker eller noget andet..

Hvis du måler risikerer du at måle forkert med mindre du har helt styr på hvor kopfjernet sidder i sadlen og dermed hvor du skal måle på ryggen

De kommer som skrevet ovenfor i farver så der er ikke noget at gå galt i byen af.

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 18:51

Jeg har besluttet at købe en måler først, og så tage den derfra, for at være sikker på at jeg får det rette kopjern til ham. Jeg er ret sikker på, jeg har styr på hvor kopjernet sidder i sadlen og hvor denne ligger på hesten ;)

Men tak for alle jeres råd :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider