En lille tanke omkring sadler og det at finde den rigtige sadel - ikke kun til hesten 
jeg er ikke det bredeste menneske - en str 34-36 - og oplever at jeg stort set aldrig kan passe almindelige 17-17,5" sadler, da de er for store i sædet.
Når jeg sidder korrekt og afslappet (både med og uden bøjler), kommer mine lår aldrig i nærheden af knæstøtten, ligesom jeg ikke får noget ud af sædestøtten.
Nu skal sadlen jo som bekendt først og fremmest passe hesten, og er når man nu kun er part, kan jeg jo ikke ligefrem kræve, der investeres i ny sadel, når hesteejer sidder fint i den. 
Generelt har jeg vænnet mig til at undvære støtten til sæde/ben og lever med tingenes tilstand. Men det er ærgeligt at skulle bruge en masse energi på at sidde roligt og korrekt, når nu det ikke ville være nødvendigt, hvis sadlen også passede mig.
Til min egen hest fik vi bygget sadlen, så den både passede mig og lå rigtigt på hesten, men som sagt er det ikke en mulighed her.
Nogle gode forslag og idéer til hvad man kan gøre???
- At korte bøjlerne er jo ikke en mulighed - for ja, jeg kan så lægge benene korrekt i forhold til knæstøtten, men resten af min opstilling og sæde bliver ødelagt i stedet.