Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp! Fjern stank af kattepis
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 14:15

Hej! :-)

Min kære (han)kat har desværre strintet på mine sko. Denne lugt er meget voldsom og selvom jeg har forsøgt at tøre det af samt luftet i ud i 24 timer, så er lugten stadig ualmindelig stærk.

Jeg ønsker gode råd til at fjerne stanken helt! jeg har forsøgt med eddike i små skåle rundt omkring (lugten har spredt sig, så den er mild i andre rum :-( )

Så kære katteejere, vil i komme med jeres bedste råd?

:-)

0
0
Svar på denne tråd

vidundermidlet...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 14:29

Vask hele huset......., og især hjørner/kroge ned i Rodalon.

Hvis har har pisset på tæpper tæj, så lig det i blød en halv time i Rodalon, også ind i vaskemaskinen.

Alt efter hvad det er for sko vi taler om her, vil jeg nok bare prøve, at vaske dem med en skuld, og en masse Rodalon.

Bruger du vaske/rense middeler der luger stærkt, tiltrækker det bare katten til at pisse endnu mere, for at markere.

Mvh

Signe :0)

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 15:06

Smid dine sko væk, godt nok kan du fjerne det værste af lugten med rodalon, men så snart dine sko bliver det mindste våde, vil du igen stinke af hankat.

Jeg måtte engang skifte forsædet i bilen ud, da bilen stank så snart der var fugtigt i vejret. Alt blev prøvet, da et nyt sæde ikke er gratis.

Min mand havde en meget dyr frakke, en kat lige strintede på, efter flere gange kemisk rens, blev den smidt ud. Den stank også i fugtigt og vådt vejr.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3560kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Eddike
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 15:26

Jeg plejer at sprøjte eddike på pletten, det tager al lugten også så andre katte ikke kan lugte at der har været tisset.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 17:09

som andre skriver så hænger det ved og lidt regn eller varme og lugten blusser op..

Vi havde, naivt nok, ladet vores egne 4 katte (to piger og to drenge) gå på stueloftet da der var mus deroppe. Jo, tak de fangede musene og pi**ede over hele isoleringen på hele loftet.

Det endte med at ALT isolering, 25 big-bags, GENNEMVÆDET isolering blev fjernet. Loftet blev fjernet. Nyt loft, ny isolering osv. Kæmpe udskrivning, men en meget bedre lugt nu. .

Kattene er blevet forvist fra loftet og for den sags skyld også fra huset. . Begge hankatte er siden døde og vi har fået en "vallak" fra et kattehjem, for at undgå gentagelser.

Billede

Desværre har vi haft fremmede hankatte på besøg på staldloftet, så nu kan vi gå i gang derovre også. Selvom det loft ikke er isoleret så er det øv alligevel! .

Nu håber vi at 'Smølfen' kan holde matriklen ren for fremmede hankatte!

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

Stübben islænder sadel, sælges.

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

ang kattetis
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 17:30

tja det lyder meget besværligt de råd de andre kommer med..

måske jeg bare har været heldig men jeg plejer at smide det der er tisset på i vaskemaskinen med alm vaskemiddel(for mit vedkommende jelp pga eksemtendens ved mig)..nogle gange med lidt skyllemiddel med duft og vasker det på 40 grader..det har fjernet kattetislugten i mine ting..

jeg er ellers meget påpasselig med at tingene skal være helt uden uønskede lugte..

0
0
Svar på denne tråd

dsadasdasd
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 17:01

Prøv at købe "tvekulsort natron" i Matas, det skal drysses på og sidde et døgn, derefter støvsuges, eller børstes.

Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider