Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Navneændring
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 17:18

Hej :)

Ved I om det er nødvendigt at ændre pas og kørekort da jeg nu har fået mit gamle efternavn tilbage efter skilsmisse?

Mvh Britta :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 17:39

Mht passet - ja!

Jeg fik dog at vide, mit pas - med gammelt efternavn - stadig er gyldigt, i princippet (udløber 2013), men jeg vil f.eks. ikke kunne tage ud at flyve uden at få et nyt - med det nye efternavn. Tager man f.eks. over grænsen til Tyskland for at handle, så kan det gamle stadig bruges til identifikation. Dette har jeg fra borgerservice, rejsebureauer og en offentlig ansat, der har styr på den side af sagn.

Mht kørekortet - det ved jeg ikke... Mon ikke det i princippet stadig gælder? ..Du må ikke hænge mig op på det - hvad der er logisk er ikke nødvendigvis korrekt (har jeg da lært)...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 18:27

En opringning til den lokale politistation må kunne afklare spørgsmålet

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 19:02

Du har ret til et nyt pas ved navneændring, men du skal stadig betale for det og følge ovenstående anvisninger.

Man har ikke pligt til at søge om nyt pas ved navneændringer, men mange rejseselskaber anbefaler det, da der skal være overensstemmelse melllem navnet i passet og navnet på billetten.

Du kan ikke få udstedt et nyt pas med dit nye navn, før navneændringen er trådt i kraft og fremgår af den påkrævede dokumentation.

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd

Nu har..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 11:41

jeg ikke lige mit pas ved mig, men da jeg i tidernes morgen blev gift og ændrede efternavn, var der nogle sider i passet, hvor navneændring kunne indføres, så man ikke skulle betale for at få lavet nyt.

Om disse sider stadig er i pas, ved jeg ikke.

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider