Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mærkelig mail fra TDC..
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 12:24

Er der andre der har modtaget denne mail fra TDC?

Opdater dine kontooplysninger

Kære kunde

Denne mail er sendt til dig sidste varsel. Ja, flere forgæves forsøg på at nå dig på dit personlige nummer giver os mulighed for at kontakte dig.

Der opstod en fejl i forbindelse med indsamling månedlige betalinger, er foretaget på din konto. Det var dobbelt opladet.

Til at få afklaret situationen nu, og gøre det muligt for tilbage betaling af det beløb, der opkræves ved et uheld, skal du klikke på nedenstående link.

Det link henviser så til man skal skrive bl.a sine kontooplysninger og sit personnr...

Det er 3. gang jeg får denne mail, men har bare slettet dem. Både pga grammatikken i mailen, at de vil ha mine bankoplysninger samt cpr nr, intet brev pr. post og til sidste så står der TCD i stedet for TDC øverst når man ser hvem den er fra. Alle andre steder står der TDC rigtigt, og det er også deres logo....

Synes bare det lyder lidt for underligt og som noget fusk...

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Tjek afsendermailen
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 12:33

Mailen er helt sikkert IKKE fra TDC, men prøver at udgive sig for at være fra TDC, for at fuppe folk til at afgive deres personlige oplysninger, så udenlandske fupmagere kan malke de fuppedes bankkonto.

Slet mailen, og lad være med at spilde flere tanker på den. Er du i tvivl, så ring til TDC.

Salvia

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

Svindel
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 12:36

Det er svindel.

Har selv TDC og de har advaret mod den slags mail.

Du må IKKE give dem dit kontonummer.

Mvh Helle

Retfærdighed er ikke at alle får lige meget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 12:38

Regnede godt med det er en fusker mail fra nogen der vil ha adgang til min konto.

Blev bare lidt i tvivl i det øjeblik jeg så den igen...

Tak for hjælpen

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Nordea
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 12:39

Vi får nogle tilsvarende mails fra "Nordea" om at der er fejl på vores konti og at vi skal oplyse alt muligt. Desværre har vi ikke Nordea som bank.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Billig HTR-trakehnerhoppe efter Silver Moon til avl og let dressur

0
0
Svar på denne tråd

aldrig........
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 15:31

aldrig opgive dine kontoopl. pr mail.....aldrig......heller ikke selvom det er dronningen der spørger.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 17:22

Firmaer spørger ALDRIG om kontooplysninger. Ligemeget hvor hårdnakket de påstår at de skal bruge dem, så er det fup. De vil aldrig spørge om det over mail.

Hvis jeg var dig ville jeg gå ind og blokerer den mail-adresse, som du får disse mails fra. Det plejer jeg at gøre med spam og phishing, så slipper jeg for at få flere af dem :)

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 18:11

TDC har advaret mod disse mails samt Windows har også advaret mod dem. LAD VÆRE!!!!

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

blokere
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 19:51

Hvordan blokerer jeg dem..?? Har siddet og kigget lidt, men kan ik hitte det nogen steder...

Jeg har også min mail på tdc, hvis det kan hjælpe nogen

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Du kan...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 14:09

Nu skriver du ikke, hvilken type mailkonto du har. Men mon ikke du i din mailkonto kan markere mailen som uønsket eller som spam, så bliver den afsender sorteret fra, så mailen ikke havner direkte i din indbakke.

Generelt skal man altid være varsom med at give personlige oplysninger, bankoplysninger osv., når man bliver bedt om det via mail.

Nu har jeg ikke tdc, men jeg kan ikke forestille mig, at det firma vil bede om dine oplysninger på den måde. Du vil højest sandsynlig enten få et brev med post eller på e-boks (hvis de benytter den metode), hvis det virkelig var tdc.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes

se mine annonce på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 17:34

flere advarsler om at nu bliver det og det kort spærret osv. Problemet er bare at jeg ikke har de kort de nævner...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Mærkelig mail fra TDC..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 18:41

Det er meget godt gået, at de sender noget omkring banker og kort folk ik kender noget til....

Men jeg har fået klaret det nu, tror jeg, så håber ik der kommer flere af den slags.

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider