Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mercedes Vito 97
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 10:29

Hejsa alle kloge Hn'er.

Vi har en gl Mercedes Vito fra 97, men der fulgte aldrig en brugermanual med og lige nu har jeg brug for, at vide hvor sikringen til hornet og lyset i km tælleren sidder. Har kigget alle de sikringer igennem som jeg kan finde uden held.

Så er der nogen med en brugermanual, der kan hjælpe mig?

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

0
0
Svar på denne tråd

Har du kigget
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 11:15

Under sædet i bilen? Min far (som har haft sådanne bil) siger der sidder sikringer både under iinstrumentbrættet og under sædet.

Håber du finder det :)

Man behøver ikke være tosset for at være her...

Men det hjælper! :)

Sov sødt Kalimo 21/5-2009 <3

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak :-)
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 11:28

Tak for svar, men har desværre kigget begge steder uden held :-(

0
0
Svar på denne tråd

jep... sidder..
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 13:33
Min mand er mekaniker og siger den sidder på rat-stammen, som sidder lige under knæ-højde.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Nille4
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 13:37

Nille4 Tak for svar. Har skiftet alle sikringer i ratstammen, så må der være noget andet galt :-(

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 14:20

Jeg har en mistanke om det er to ikke relaterede problemer du står med.

Hornet kan nemt lide af en dårlig stelforbindelse.

1) Prøv at etablere en separat stel og se om det hjælper.

2) Prøv at "kortslutte" hornet med en separat ledning fra plus på batteriet til terminalen på hornet - dytter det ikke er det fordi hornet er brugt op.

3) Dytter hornet med kortslutningsledningen, er det enten en sikring du har overset eller hornkontakten du har brugt op.

Hornkontakten er ret pebret at udskifte, men der er intet krav om hvor den skal sidde. Så en billig trykkontakt et andet passende sted på instrumentbordet er fuldt acceptabelt til syn.

Hvis det kun er lyset i eet instrument og resten virker, er der størst sansynlighed for at det er pæren der er sprunget.

Skift alle lamperne til LED-lamper med det samme hvis det er tilfældet. Det er bøvlet at skifte og når een er gået, så er de andre også ved at være mætte af dage ;-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

i min mercedes....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 15:29

.. kan man finde sikringer tre steder:

I ratstammen, i førersædet og ved passagerens ben oppe under handskerummet.

Dem der sidder i passagersiden er de store sikringer mens resten af små-sikringer.

Her du kigget der?

0
0
Svar på denne tråd

vito 97
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 20:06

Hej vi har også en vito, men fra 98.

Min bedre halvdel er uddannet på et mercedes værksted som mekaniker og han siger at sikringen til hornet mm. Er under rattet. Han har dog aldrig oplevet at sikringen til hornet er gået, men han har tilgengæld ofte oplevet, at stikket og ledningerne er blevet fugtige og dermed defekte, fordi de sidder ude under skærmen ved forhjulet i føresiden. Og så siger han, at du lige skal sikre dig, at det ikke bare pæren oppe i instrumentet der er gået og skal skiftes. Hvis det altså er fordi, der ikke er lys i det.

Håber du finder fejlen.

Vh Helene

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 20:23

Tusind tak for alle de gode svar i er kommet med. Hvad skulle man gøre uden HN? :-D

Jeg tror efterhånden også, at det har noget med ledningerne at gøre, sender bilen videre til et klogere hovede, for den slags skal jeg vist ikke selv roede med :-/

Igen mange tak for alle svarene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider