Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man køber/låner hest?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 16:04

Hej HN'er

Jeg har en DV på 5 år som jeg af økonomiske årsager ønsker at låne ud. Jeg har fundet en rigtig sød dame, med erfaring med ungheste der ønsker at låne ham til tur og hyggeridning.

Men...

Hun har så haft over en ½ måned til at komme så meget hun ville og ride/træne med ham og lære ham at kende.

Hun bor kun 10 min kørsel herfra og går dagligt derhjemme, men aligevel har hun i den tid kun været her 4 gange og har kun redet ham 2 gange i skridt og lidt trav.

Det var så planen han skulle hentes d. 1., men det trak ud og han er stadig ikke hentet. Det var så planen han skulle hentes i morges, og det blev så rykket til middag og nu til i aften...

Havde det været mig, havde jeg udnyttet den halve måned til at lære min nye hest at kende mest muligt. Og jeg havde ikke kunne vente på at få hesten hjem.

Så jeg begynder at få lidt kolde fødder, for jeg føler ikke at hun er rigtig interesseret i ham alligevel?

Han er min lille baby, mit første føl af egen avl, så han betyder hele verden for mig, og derfor er det nok også mine følelse der gør mig usikker. Så hvad ville I gøre, hvis det var jer der stod i denne situation?

Er det bare mig der er den nervøse "mor", eller ville I reagere på samme måde?

Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd

Spring fra!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 16:16

Hvis du er i det mindste i tvivl, så spring fra!!!

Jeg har haft min soulmate lånt ud, hvor jeg ikke lyttede til min mavefornemmelse... Og det endte ikke godt.

Havde hun været oprigtigt interesseret, havde hun udnyttet tiden, og ikke ventet et sekund på at få ham hjem...

Håber du finder den bedste løsning for din hest

Venlig hilsen Nanna

dressurrytter i bedste hyggestil

Stald Vesterbys Son-Goku

aka. Gokkelokken

0
0
Svar på denne tråd

Nanna..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 16:29

Ja det er netop det, jeg har tidligere lånt heste ud med dårlig oplevelser. Hende her minder bare meget ridemæssigt om mig, og hun har erfaringen og modet på en til tider lidt frisk unghest.

Men det lyder mere som om hun søger en gammel nordbakker, end en ung DV med Michellino som morfar.

Jeg må lige tage en snak med hende i dag og høre om hun virkelig er rigtig interesseret i ham.

Det er jo ikke fordi der er mangel på billige skovtursheste på marked. Så der må jo være en grund til at hun har valgt Don frem for alle de andre?

Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd

spring fra
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 16:39

hvis jeg var dig så spring fra.. hun virker ikke som det mindste interesseret i din fine mule.. og det er da total uforståeligt, når man får sådan et fint tilbud om at lære hesten at kende inden man henter den

jeg satte min hest til salg i oktober sidste år, og han blev reseveret en time efter at en jeg kendte lidt fra jylland..

hun kom så og så ham i den første uge af januar, og var helt vild med ham.. Så skulle hun så komme en mdr efter men hun hverken ringer eller har virket interesseret i ham overhovedet så jeg ringede til hende og spurgte hende om hva hun havde gjort sig af tanker..

Jamen hun var jo gravid (det viste jeg godt) men de havde fundet ud af at de var nød til at skifte deres bil ud med en større en.. så hun vidste ik helt, men hun var stadigvæk interesseret i ham..

fair nok, men for fan....den... DA så meld det da ud hva det er du tænker!!

så sagde jeg til hende at nu gad jeg ik bruge mere tid på hende, for hun virkede ærlig talt ik interesseret nok til at jeg hverken ville sælge eller udlåne ham til hende..

Folk skal fandme ville ens dyr, det går altså ikke at det er så halvhjertet og fesent.. for det viser ingen form for ansvar eller troværdighed at de kan varetage et dyr..

Så nej jeg syntes du skal springe fra, det lugter råddent..

held og lykke

Tredobbelt vrinsk og goodbye Ruth

fra mig :P

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

-Det tager 13 min i tog fra herlev st.

0
0
Svar på denne tråd

Donny.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 18:24

Hej HN'er

Så har hun været her og vi fik snakket, og jeg er rolig igen :)

Han er nu kommet afsted og jeg kørte med derhen, og jeg har det nu meget bedre. Han kommer til at trives rigtig godt der hvor han er kommet hen :)

Og det er tæt på, så jeg kan altid ride forbi med Ölveig og tage på tur med hende og Don :)

Puha mor-nerverne er endelig faldet til ro igen ;)

Mvh Line :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider