|
|
| Hvor tit flytter du stald? |
|
|
Jeg har regnet ud, jeg har været i 12 stalde på 10 år, udover de steder, jeg har passet andre heste samtidig. Det er bedre, end jeg regnede med, da min smed mente, han skulle til at have en GPS for at finde mig for hver gang. Hvad har du kunnet lide ved de forsk. steder, store/små stalde? Hvad gjorde, at du flyttede? Hvad er det korteste og længste tid, du har været et sted? Her er det en måned og 2 år. Synes de små stalde både har fordele og ulemper. Der er ingen, der kritiserer en, til gengæld er man Palle alene, og tit i stalden på forskellige tidspunkter. Flytter du mest pga. staldforhold eller "fnidder i krogene"?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytter ikke |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
28-03-2012 21:19 |
|
Købte min hoppe tilbage i 2004 - hun har stået samme sted siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Jeg har haft hest stående samme sted i snart 20 år - med 3 heste. Og jeg flytter ikke før jeg bliver smidt ud  Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 23434232 |
|
|
Jeg har også altid været samme sted (derhjemme) med undtagelser af et par sommerflytninger for hyggens og selskabet med andre rytteres skyld.. Men alt i alt synes jeg det er 100 gange bedre at være alene... Jeg får en hel masse tanker tænkt igennem når jeg tuller rundt eller arbejder i stalden alene, som jeg aldrig ville få hvor der var andre.. Og så føler jeg også at det er sværere at koncentrere sig om at få ordenlig kontakt til hestene når man samtidig skal kvidre løs om alt muligt andet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
Jeg har redet i samme stald siden 1996 i 2003 fik jeg min første hest opstaldet samme sted, her står min nuværende hest også. .. og den skal ikke flytte 
Zazs. Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning |
|
|
jeg har siden starten af år 2000 haft hest 4 steder (dvs 4 steder på 12 år)været glad for alle 4 steder  - løsdrift i Odense i ca 2 år -flyttede pa hesten ikke kunne tåle wrap, ellers et super dejligt sted.
- stald i Odense SV i 5 år -flyttede da jeg flyttede til udlandet og tog heste med...et dejligt sted, som jeg håber at skulle tilbage til når jeg flytter til Odense om 1,5 år
- min egen stald på Færøerne
- tilbage til DK
Jeg har trives godt de steder jeg har været og er og det samme med hestene.....så har ikke haft rund til at flytte dem unødvendigt.
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke ret ofte |
|
|
4 steder de sidste 20 år. Af dem har jeg selv boet på de to.jeg syntes ikke at det er ok at flytte heste hele tiden. Det er et levende væsen som har behov for venskaber og tryghed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stalden |
|
|
vi fik vores første heste i 1986 og bortset fra når de har været sendt i tilridning/træning er der en enkelt periode fra august 1997-maj 1998, hvor vores ene hoppe var med mig på efterskole, ellers har vores heste altid stået hjemme på gården, så det er vel 26 år til sommer. nogle gange savner jeg samværet og faciliteterne på et ridecenter, men på den anden side nyder jeg at her er det mig der bestemmer næsten alt i dag, mine forældre bestemmer hvad der skal lægges om af folde, og vejret om der laves wrap eller hø, men ellers er alt op til mig, hvilket er så skønt  Mvh Mie
RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011 Nu med Miss Jay, Badi'ah og Dagirr ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke |
|
|
helt styr på hvor mange steder jeg har været hele livet igennem, men med min daværende hest, jeg nåede og have i godt 3 år, stod han 4 steder. Første sted i præcist et år. Jeg elskede det sted, det var et mindre sted, men vi købte hus langt væk, han blev skadet og krævede pludselig nogle helt andre forhold og derfor blev han sendt i løsdrift tæt på det det nye hus. Desværre viste det sig, at han bare ikke var løsdrift potentiale, så han stod der kun i 4 måneder mener jeg, så kom han tættere på endnu, til en dejlig mindre stald igen. Her blomstrede han godt op, og jeg var faktisk rigtig glad for at være der. Da han skulle i ridning igen havde jeg dog lidt udfordringer med at motivere mig til at ride, idet jeg stort set var den eneste på stedet der havde en ridbar hest på det tidspunkt, plus at min nyfødte datter bare ikke var god til ind og ud af bilen, når vi kom frem, så mange ture blev aflyst. Derfor valgte jeg at flytte ham igen, helt tæt på mig selv, dvs jeg havde under 400 meter til hans boksdør. Det her var et større sted, med alle fasciliteter, og jeg tror næsten at hesten faldt bedre til end mig, mange af hans "unoder" forsvandt ihvertfald som dug for solen. Jeg fik redet mere, idet det var motiverende for mig at se de andre, samt baby faldt i søvn på vej op til stalden. Desværre fik hesten en fold skade, så 11 måneder efter vi flyttede ind, blev han aflivet  Så jeg rykker af flere årsager. Primært vil jeg sige, at har hesten det godt, så skal jeg nok indordne mig. Men efter jeg fik barn, måtte jeg også indrømme, at skulle det hele gå op, så måtte jeg også være lidt mere krævende med fasciliteter idet man ikke er så flexibel som før. Jeg har faktisk aldrig rykket i vrede eller pga uoverensstemmelser (ihvertfald ikke fra min side), tror det tætteste vi kommer på det var fra løsdriften, og stedet var der ikke noget i vejen med, min hest trivedes bare slet ikke under de forhold. Noget som egentlig ærgrede mig en del, da jeg gerne ville have ham i løsdrift.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Det eneste sted jeg har stået med min hest - er det samme sted jeg stadig står - og har stået de sidste snart - 5 år 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis jeg nogensinde |
|
|
flytter fra, hvor jeg står nu (eller...når føllebob kommer hjem, men det er samme stald mine to gamle heste stod i), så bliver det hjem til mig selv, hvis en dag jeg får egen stald 
Tine M Pas godt på hinanden mine smukke Duller ..til vi ses igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg købte min føste hest i 1990 og senere er der så kommet lidt flere til, men de har altid stået samme sted alle sammeen. Det er så over 22 år de har stået disse steder - privat gård 1990-1994 - naboens gård 1994-1995 - tilbage til første sted 1995-1996 - hjemme 1996-2001 - flyttede til større gård 2001-2005 (flyttede fra kæresten i 2005) - privat gård 2005-2006 - ridecenter 3 mdr (kasernen i næstved) - hjemme 2006 - (flyttede på ny gård) her står de endnu og har ik planer om de skal flyttes foreløbig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytning af hest |
|
|
Nu har jeg egen stald, så flytning kommer ikke længere på tale og har desuden købt en trailer, så hvis der er noget jeg mangler hjemme, kører jeg bare ud (min hest betragter sin trailer, som sit sommerhus)..  Men før i tiden, det jeg kiggede meget efter var: Faciliteter: Hvor længe på fold, hvor stort ridehus, er der rideskole, hvor god ridehusbund, undervisning (kan man tage egen underviser med, eller er det kun den på stedet der må undervise), foldforhold (hvor mange heste på fold osv.), hvor tæt på skov, strand osv.. Sammenhold: Hvilket niveau rider folk på, er det et dressur, spring, western eller tur sted, er der fællesarrangementer, hjælpes man ad, er der klikedannelser.. Er en del kritisk efterhånden, har stået flere steder før i tiden og ved lige nøjagtig nu hvad jeg vil have og ikke have.. Men det vigtigste er der ikke går "hønsegård" i den og man kan tale sammen.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flytte.. |
|
|
min hest har stået på 4 gårde på de 4 år vi har været sammen, men ikke med min gode samvittighed! først kom han ud på den gård hvor nobi stod i den tid, men en måned efter blev hun aflivet og jeg kunne ikk holde ud at være der så han blev flyttet 1km væk til et lille sted. Der stod jeg vel 2½ år og ELSKEDE det!!! men det skulle være sådan at mine forældre blev skilt, og min mor flyttede til ny by, og da der ikke gik offentlig transport til stedet kunne jeg slet ikke komme derud længere. Så flyttede ham igen 1km tilbage igen(lige ved siden af første sted) hvor der var bus til døren. En deeejlig løsdrift, men ikke nok med jeg hurtig blev ensom (kun 2 voksne) og kedet mig, så flyttede min far nu også væk fra den her by, så pludselig tog det mig 2 timer at komme ud til hesten hvilket resulterede i jeg altid stressede derud og hjem igen... SÅ efter ½ år flyttede han igen, vi flyttede ham nu tæt på et sted midt imellem min mor og far, i ishøj hvor han står nu. Et vidunderligt sted med ridehus søde mennesker og jeg nyyyder det at kunne cykle der ud på 10 min. Han har nu stået der i snart 1 år, men bliver ikek "for good". Prisen er i den MEEEGET høje ende, og kan jeg ikke betale når jeg selv overtager regningerne. De sidste 2 flytninger har hos os været nødløsning og sket meget hurtigt, og han var aldrig blevet flyttet hvis mine forældrer ikek var blevet skilt... Men næsten gang vi flytter bliver det sammen med hans nuværende fold kammarater så de trodsalt har hinanden. Heldigvis er han sk*de nem og flytte og reagerer aldrig på det. 
Sagde Maya Med Vito, ponyen med charme og selvtillid Hvil i fred, elskede og savnede Nobi 1999-2008...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Í de snart... |
|
|
... 10 år jeg har haft Baloo har han boet 4 steder. Det ene sted kun 5 måneder - samme tid som jeg boede der. Han er kun flyttet når jeg er flyttet - og det regner jeg med også er gældende fremover. Med tidligere heste har jeg ikke selv boet samme sted som hesten (undtagen det sidste par år med Monty) Dibber nåede vist i alt at stå 4 forskellige steder i de 11 år jeg havde hende og Monty stod 6 forskellige steder (2 af stederne dog kun få måneder)
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Hej Jeg forsøger at flytte mindst muligt da jeg tror på at heste danner dybe venskaber så jeg syntes det er synd at de skal flyttes rundt som vinden blæser. Selvfølig er der mange og gode grunde til at flytte, men jeg overvejer det altid meget grundigt inde. Min gamle hest stod 2 steder i de ca. 4 år jeg havde ham. Den nye står stadig det sammen sted som hvor den gamle endte sine dage. Man kan så også blive overrasket over hvordan hesten bliver efter et flyt. Jeg var meget bekrymet da jeg flyttede den gamle, da han var meget svær at få til at æde sit foder og energi var ikke det han havde mest af. Så flyttede jeg ham ned på Vildbjerg Sportsrideklub og wupti så spiste ham sin mad og blev mere og mere sjov. Han blomstrede meget op af at komme der ned, så et flyt er jo bestemt ikke altid af det dårlige. Hilsen Heidi
Nu med Robotool´s Qira Den dejligste hest for mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har desværre |
| Forfatter:  |
low ♣rider♣ |
| Dato:  |
29-03-2012 13:34 |
|
flyttet min hest næsten hvert år i de 7 år jeg har haft hende. Det har været meget svært at finde et sted til hende hvor hun kan få det stråfoder hun skal have og de omgivelser som passer hendes temperament. MEN nu har jeg fundet STEDET til hende og det er hos vores nabo hvor hun får alt det stråfoder hun har behov for(hun spiser meget), er i en lille rolig hoppeflok....og en masse foldtid faktisk står de nu i løsdrift for det er nemmest for mig og udlejer.  Men hun har heldigvis taget flytningerne fint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
I mit "hesteliv" har jeg haft hest 5 steder i alt. Mine forældre boede på ejendom med plads til hestene hjemme, her havde vi heste indtil 2002 hvor de blev skilt. I 2007 flyttede jeg selv på ejendom med plads til heste, så der flyttede heste ind. Jeg har dog siden efteråret 1994, hvor jeg fik min første pony, og indtil oktober 2010 haft hest på Aalestrup Ridecenter (både den gamle og nye). I ca. 1½ år havde jeg min ponyhoppe opstaldet hos min veninde, da hun ikke kunne rides og stod drægtig. Og i ca. 1 måned havde jeg min ene nuværende hest med på landbrugsskole, men pga seneskade kom hun tilbage til Aalestrup, da der i landbrungsskolens stald på ingen måde kunne tage hensyn til hendes skade og deraf pasning. Fra 2002 til 2007 har vi haft 1 eller 2 heste, både før og efter var der op til 4 heste. Jeg har nu fået lavet bane herhjemme og har fået "trailer-venlig" hest, så jeg nu selv kan læsse i tilfælde af jeg vil i ridehal og ride. Jeg nyder virkelig at kunne bestemme alt selv vedr. mit hestehold og at der aldrig er uro i stalden pga. mange opstaldere. Omvendt savner jeg sommetider "sparings-partnerne" på ridecentret. Jeg er nok blevet meget godt vænt til forholdene i Aalestrup og herhjemme, så bliver jeg dag nødt til at opstalde andre steder, vil jeg være meget "striks" over hvor og under hvilke forhold jeg opstalder mine heste!
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket" Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper! "Familieforøgelse" midt i april - Unette skal igen være mor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Min første hest stod 4 steder i de 9 år jeg havde hende, 1. sted stod hun kun 2 uger, sidste sted i 6 år (hjemme). Min anden hest stod 2 steder i de 6 år jeg havde hende, 1. sted 2 år, 2. sted 4 år (hjemme). Min trejde (og nuværende) hest har stået 4 steder på 5,5 år - 1. sted var lidt en nødløsning da der ikke var ledig plads der hvor han skulle stå, og jeg selvfølgelig gerne ville have min nye hest hjem. 2. sted var han i ridning - han var begge steder i 5 mdr tilsammen. Så stod han hjemme i 2 år, da jeg flyttede pga uddannelse måtte han med, og har stået samme sted i knapt 3 år 
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| To steder |
|
|
Jeg har stået to stedet på snart 4 år (til sommer). Det første sted jeg stod, stod jeg i 7 måneder. Jeg flyttede fordi der ikke var ordentlige faciliteter og fordi jeg syntes jeg betalte alt for meget ift. den service jeg fik. Det var et lille sted, med få heste. Jeg flyttede så ned på den gård jeg står nu og jo så har stået i over tre år! Stedet er et "lille" privat sted med maaaange heste (13-14 store heste + ca. 20 islændere). Det er super faciliteter. På trods af at det er så mange hesteejere, så har jeg tit stalden og banerne for mig selv og det synes jeg er en fordel jeg kan  Regner ikke med at flytte derfra foreløbig 
Skrev Christina Med Albert og Himmelhesten Rubin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh - |
|
|
Monty har stået mange steder - mens jeg har haft ham har han stået i alt 11 steder på 8 år. Det er ikke med min gode vilje men sådan er det blevet. Dog har jeg lovet min ponyhest at hvis han skal flytte igen så flytter han sammen med mindst en af kammeraterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1232343453645 |
|
|
Da jeg fik hest igen efter lang tids pause har hun stået 9 steder på 7 år..... 6 mdr det første sted flyttede pga for lidt foldplads. (Valby) Fik samtidig min gamle pony tilbage. 3 mdr næste sted pga en sindsyg staldejer og for stor udskiftning i flokken. (Amager) 2 heste. 8 mdr det næste sted hvor jeg var MEGET glad for at være men måtte flytte til et mindre sted med længere foldtid fordi hun var blevet opereret for spat og kunne ikke stå inde 20 timer om dagen. (Greve) Fik endnu en hest så nu var jeg oppe på 3 heste. Flyttede til et mindre privat sted i Kirke Såby hvor kun mine heste stod sammen med staldejer. Men pga kraftig stigning i pris og manglende aftalt foder (de var i fuldpas) 3 heste Flyttede til naboen hvor jeg stod i 3 mdr. Hun stjal mit foder og misrøgtede sine egne 8 heste. Hun havde lejet en hest gennem HG og jeg fandt frem til ejeren og hun fik sin hest hjem. STÆRKT undervægtig. Hesten gik med dækken så jeg kunne ikke se hvor slemt det stod til. Hun fik en anmeldelse for misrøgt men tror aldrig der kom noget ud af sagen. Købte i mellemtiden hest nr.4 Flyttede derefter i EGEN stald - jubiii...5 mdr Min hest var i fol og folede samme år og der var kun plads til 4 heste i stalden. Flyttede 5 heste i egen stald med plads til 12 heste. Solgte en hest og købte en anden. Der var jeg i 2 år. Er nu flyttet i egen stald med mindre plads. Og selvfølgelig fået hest nr 6 )) Her har jeg været i 1 år. Heldigvis er mine heste flyttet sammen, så har ikke haft problemer med at de har savnet andre. De er STÆRKT knyttet til hinanden. Nu håber jeg ikke at jeg får flere heste... hi hi Efter at have haft egen stald savner jeg ikke at være lejer. Hvis jeg har behov for samvær med andre så tager jeg i ridehus. Jeg styrer selv hvor lang tid de er på fold(10-12 timer), hvor meget stråfoder de får pr dag (14-20 kg) og om der skal være hø på vinterfolden (ad libitum), om sommerfolde må blive brugt om vinteren (ja det må de gerne), skifte dækkener efter behov og om foldene er indrettet så de bevæger sig så meget så muligt med hø i den ene ende og vand i den anden.  Jeg glæder mig over synet fra mit vindue og kan holde opsyn med dem endnu mere end hvis de stod opstaldet ude:-) Ekstra bonus er at det er meget billigere at have dem hjemme... Efter jeg har fået mit eget har mine heste ikke døjet med skader, kolik eller smitte. Så jeg er super glad for den løsning. Ville aldrig vælge andet:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkk |
|
|
Hvad mener I om udsagnet: Hesten knytter sig mere til sin ejer, hvis den bliver flyttet tit. Det var der engang en hesteejer, der sagde til mig. Personligt synes jeg ikke, at man skal flytte for tit, hvis man kan undgå det, men der er åbenbart nogen, der flytter af den grund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm... |
|
|
Det kommer an på hvordan spørgsmålet skal tolkes.. For mine egne heste har maks. boet 5 forskellige steder, men jeg har haft heste i mange forskellige stalde. Jeg har haft tilridnings- og kommisionsheste inde, under forskellige forhold, ligesom jeg har arbejdet som hestepasser. Den hest der er flyttet mest er min pony Doughty. Han har boet hos mine forældre og os selv, samt været udlånt 3 gange - så 5 forskellige stalde på 7 år (faktisk 6 hvis man også skal tage hans avler med). Hestene har jeg nu hjemme, men får jeg en ridehest kan jeg få behov for en vintertræningsstald, eller en god trailer. Fie har kun boet her, men hun er jo også kun 1 år. Regner dog med at hun skal tilrides i byen.
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu står jeg jo netop og skal flytte min hest i morgen. Flytter fra et sted hvor jeg er glad for at stå, til et sted som passer meget bedre til min hest's behov og min økonomi. Ting ændre sig og heldigvis så tror jeg ikke på at hesten tager skade af at blive flyttet, bare det ikke er for meget. Magic har jeg haft et år og flytter hende nu. Regner med at skulle blive på det nye sted i maaaange år  Med min plag var historien noget anderledes. Jeg fik ham hjem fra sjælland, stod et lille privat sted, flyttede hurtigt derfra da jeg var total alene derude og min plag havde det ikke godt i flokken. (stod der en uge - 14 dage) Næste sted var et ridecenter, der gik personalet total imod mine ønsker og behandlede virkelig ikke min pony pænt, så der stod jeg meget få dage. Han var dækket af sår og havde det ikke godt. Så flytning kunne kun gå for langsomt! Jeg fik ham så ud i en dejlig privat stald hvor han stod i et år, indtil han flyttede hjem til min mor (fordi jeg fik Magic og hun fik min plag). Der står han stadig og har det rigtig godt! Min samvittighed var sort i forhold til at flytte ham så ofte, men min manglende kendskab til området gjorde desværre at han måtte det igennem. Han klarede det hele super godt og trods det hele, så er han stadig den rolige, dejlige unge hest, i total balance, som jeg købte dengang 
Anne I have found my Magic RIP Røde. Vil altid huske dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tror på det stresser hestene at flytte sted. Mine stod først opstaldet hos min veninde, i 3 år, og har så boet herhjemme i 4 år nu. Eneste sted de flytter hen er på sommergræs 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytte hest |
|
|
Jeg har egentlig haft hest mange steder, men kun fordi jeg selv er flyttet rundt. Min første pony stod hos mine forældre til han blev solgt, og der startede min hest også med at stå. Da jeg startede på Landbrugsskole kom hesten med der i 2 måneder, hvorefter hun kom med mig ud til min praktikplads i 1 år, herefter kom hun igen hjem til mine forældre at stå indtil hun blev solgt. Min første shetlænder (købt juli 2002) startede med at stå hjemme ved mine forældre, og her blev hun i længe. Min frieser kom i opstaldning da hun blev købt, og rideponyen jeg købte senere kom samme sted hen. De flyttede så sammen med mig da jeg fik en fodermester plads efter uddannelsen, stod der desværre kun i to måneder da jeg ikke kunne være der og fandt nyt job. Her kom frieseren til at stå på gården hvor jeg arbejdede det næste 1½ år, og ponyen opstaldet, hvor hun blev stående til hun blev solgt. Frieseren kom i opstaldning da hun skulle i gang med tilridning, blev flyttet da sommeren var ovre, da forholdene ikke var særlig gode i forhold til vand på folden. Min shetlænder og den næste jeg købte kom med til Sønderjylland, nr. 3 jeg købte flyttede direkte derned, hvor den første kom i opstaldning i håb om at finde en part så hun kunne blive redet Foråret 2007 flyttede de alle med mig ud på gården hvor jeg bor nu, har planer om at blive boende mange år ud i fremtiden. Mine er altså blevet flyttet mere end hvad der er optimalt, men i langt de fleste tilfælde fordi jeg er flyttet, og kun en enkelt gang har en hest flyttet opstaldningssted pga stedet, ellers er de flyttet til et opstaldningssted for at få forholdene til at kunne ride/tilride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flytte hest |
|
|
Jeg gider slet ikke tælle Min hest og jeg er blevet smidt ud fra adskillige stalde af diverse useriøse årsager... Det korteste jeg har været i en stald var i vinteren 2004-5, der blev hesten og jeg chikaneret ud efter 4-5 måneder som endte i at min hest ikke måtte komme på fold fordi "at det var hans skyld at en anden hest tabte sko og fik hovbylder!" Næste stald blev vi smidt ud af efter 1½ måned efter staldejer havde snakket med nogen fra den stald jeg var flyttet fra... og sådan en slem hest ville hun ikke have i sin stald I princippet bryder jeg mig ikke om at flytte min hest men nogen gange er det desværre bare nødvendigt Nuværende stald har vi beboet i snart 3 år. Det er nok den mest velfungerende stald jeg nogen sinde har været i. Ejeren har virkelig styr på tingene og hestene stortrives. Ridehus, bane og stalde vedligeholdes og er i tip top stand, der ER varme på i sadelrummet osv. De andre pensionærer er søde og rare og går op i at passe egne heste frem for at bagtale andre 
Mvh Charlotte T-shirtbutikken.dk Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min Magic klarede flytningen ud over alle forventninger! Her er hun i hendes nye boks.  Tror på at beslutningen om at flytte hende, var det helt rigtige for os begge! 
Anne I have found my Magic RIP Røde. Vil altid huske dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4 stalde |
|
|
3 stalde på 10 år med den gamle hest og 2 år på samme sted med den nye. Om en månedstid rykker vi igen, da min træner flytter til et sted lidt længere nede af vejen, og der vil jeg gerne flytte med. Jeg er primært flyttet pga. bedre faciliteter og ændrede arbejdstider, hvor det blev nødvendigt med et ridehus. En enkelt gang er jeg blevet sagt op, da stedet besluttede sig for kun at have islændere. Generelt er der meget få steder jeg har lyst til at opstalde min hest (i Storkøbenhavn). MVH Dixonfan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Akrobat har boet.. |
|
|
lidt forskellige steder de 9 år jeg har haft ham.. Fra 2003 til 2005 stod han et lille sted Fra 2005 til 2010 stod han et lille sted (dog 5 måneder på rideskole i 2008) Så stod han et år et andet lille sted Og det sidste år har han stået på en lille rideskole Så indtil vider har han stået 5 steder på 9 år, han er heldigvis ret nem at stille tilfreds, bare der er mad og en foldbuddy.. Næste gang flytter han forhåbentligt hjem i min egen lille stald..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytning. |
|
|
Det er for mange heste stressende at flytte. Og det skal selvføllig begrænses. Men desværre er alle steder ikke lige gode. Nogle heste trives ikke sammen, som jeg lige har oplevet og jeg har måtte flytte min nye hest efter kun, knap 5 mdr. Håber den nye flok vil være sødere ved hende og vil acceptere hende. (Hun er blevet flyttet idag, til et sted jeg kender og hvor de er rigtig søde. ) De andre heste jeg har haft, har jeg ikke styr på, hvor længe de stod hvor. Det er ikke lige det jeg går og tænker over el. gemmer på. Håber Bless kommer til at stå det nye sted i rigtig mange år, med mindre jeg er så heldig at få mit eget en dag. 
Knus fra Lene R.I.P. Elegant Spotlight xx R.I.P. Evidence xx It´s My Blessing XX e. Itsabrahma. Ifoles med Devils drink XX i foråret 2012.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anderledes |
|
|
Ikke at alle behøver at være som jeg, men hvor har nogle af jer flyttet jeres heste ofte. Nu er jeg så nok også lidt af et særsyn. Jeg begyndte at ride på en rideskole i 1975 er kommet på stedet i lige siden, og har stadig min hest stående der  Jeg har det ganske fint der, og har intet ønske om at flytte min hest. Selvfølgelig er der ting jeg kunne ønske mig var anderledes, men alt i alt er jeg fint tilfreds. If it ain't broken, why fix it? Stephanie (KBH): Hvad mener I om udsagnet: Hesten knytter sig mere til sin ejer, hvis den bliver flyttet tit. Det er da vist en dårlig undskyldning og et forsøg på at dække over daårlig samvittighed, fordi man har flyttet sin hest alt for mange gange. Det kan da godt være, at den knytter sig mere til sin ejer, men det må være pga manglende tilknytning til andre heste, fordi den bliver flyttet så tit  Hvis det er den eneste måde, man kan få sin hest til at knytte sig til sig, er det egentlig ganske trist. Stakkel.
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flytte stald |
|
|
Uha min søster og jeg købte Nisha oktober 2005 - vi har stået på Tibbevangen i Herlev heeeele tiden - og for at det ikke skal være løgn så havde jeg inden da part samme sted - siden Keppie købte stedet tilbage i 2001 - så vidt jeg husker  Så det med at flytte rundt gør jeg vidst ikke så meget i.........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flytte... |
|
|
Er nok flyttet med fire/fem års mellemrum. Meget forskellige grunde. tre steder lukkede ned.(sygdom mm.) Et sted fordi jeg ikke turde lade ejeren lukke ud mere.(tussegammel og usikker) et eller to steder, fordi jeg ville prøve noget nyt ridemæssigt, mit nye sted fordi de kan gå i egen løsdrift.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Falcon har stået 4 forskellige steder. Hos min nuværende staldvært, som jeg også står hos nu, stod han som helt lille føl. Så flyttede vi til en mindre by, hvor han stod hos naboen i et års tid. Derefter flyttede vi til en ny by, og han stod opstaldet der i et års tid også. Så flyttede vi tilbage til min hjemby, hvor han stod på et andet opstaldningsted også et års tid, til sidst er vi flyttet tilbage til "min" stald, hvor jeg føler mig allerbedst hjemme. Jeg har fået det ud af det, at hverken jeg eller hesten bryder sig om store steder med mange heste/mennesker. Jeg bryder mig heller ikke om steder hvor jeg ikke har ret til at yde en hjælp i stalden, lukke heste ud/ind eller fodre min egen hest med hvad jeg ønsker. Den frihed har jeg nu, og jeg føler mig godt tilpas med det, da jeg føler at jeg har indflydelse på hvad der foregår - det smitter også af på Falcon, når han kan mærke at jeg er faldet til ro med det, og nyder det. Det eneste jeg ønsker for mit nuværende opstaldningssted, er at der bliver skåret lidt ned i hesteholdet, eftersom der er i hvert fald 2 dyr som ikke bliver brugt til noget som helst, og kun er fyld/ekstra foderudgifter - men det er jo ikke mig der bestemmer det. Og ellers kunne jeg godt tænke mig en bedre ridebane, eftersom den er meget dyb og med tung sand - ikke rigtig til at ride i. Jeg glæder mig SÅ meget til jeg får mit eget sted, så jeg helt selv kan bestemme hvordan det skal være 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytninge |
|
|
Jeg har haft hesten i 4 1/2år og har stået 3 steder. Det første sted stod jeg i 1 1/2 år og flyttet pga en masse fnidder og hesten blev mere og mere stresset. Til sidst ville jeg slet ikke derud uden min kæreste - ikke holdbart i længden.. Det var en 100% selvpasser stald. 2. Sted stod jeg i næsten 2 år, en dejlig lille privat stald med få opstaldere. Delvis selvpasser. Flyttet kun grundet manglende ridehus. Hesten kom derefter 4 mdr i ridning med opstaldning ( tæller vel ikke med ) Og nu står vi i 100% fuldpas stald med alle faciliteter og hesten stor trives - der har vi snart været i 3 mdr...
------------------------------ ooOOoo--------------------------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Um bum |
|
|
Tror man skal passe på med at pakke heste sådan ind. Selvfølgelig skal der ikke gå sport i at stå flest steder - men det vigtigste er at hest og ejer har det godt! Hestens vel skal være nummer 1! Men hvis man står et sted hvor man ikke selv har det godt/mangler noget så vil dette jo gå ud over hesten....
-Stephanie
Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
mine heste har ALTID være her hjemme flere af dem er købt direkte fra avler for over 10 år siden den ældste købte jeg af avler i 1995 og hun er hvor avler afleverede hende den gang:-) så en flytning/salg til hende og hun bliver hos mig til hun ikke kan mere. en anden købte jeg af avler i 1998 og hun er her også endnu og bliver her. jeg læsser dem i traileren og køre ud når vi skal i byen for det er sjovt at komme i byen , men hjemme bedst 
Heste- hilsner fra Chrstina :-) hende med de dejlige ponyer og heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|