Jeg har et kæmpe tilbagevendende problem, som jeg bliver nødt til at have nogle fleres syn på, og måske råd til at få løst!
Hvert forår begynder det... Jeg har en åben løsdrift, som er indrettet med to bokse, en til hver hest.. Som skillevæg mellem de to bokse er dels et træ"hegn/stakit" og dels en hel trævæg som høhækkene hænger på på hver side.
Der er et hulrum inde i den ende af væggen hvor høhækkene hænger, og derinde bor en ret stor brumbassefamilie, som hvert eneste år vågner op og flyver ud og ind ad stalden... Jeg har ellers læst mig frem til at de normalt ikke bruger samme sted to gange i træk, men de må vel finde det så mageligt her hos os at de har valgt at blive 
Jeg har læst meget om bekæmpelse af sådanne væsener, men alle steder står der at man egentlig helst ikke skal bekæmpe dem hvis det ikke er meget vigtigt, da de gør megen nytte for os på mange måder ( Det er altså ikke noget jeg mærker meget til...
)
De gør jo ikke nogen skade på hverken heste eller mig (endnu!), men jeg er simpelthen så hysterisk bange for dem at jeg er nødt til at helt opgive min ene boks hele sommerhalvåret, og sadle op og strigle dens beboer udenfor... Det er i sig selv heller ikke noget problem, når det altså ikke regner...
Nu er det bare sådan at jeg har fået en unghest ind i boksen ved siden af, og han er knap så tolerant over for mine HELT UFRIVILLIGE udbrud når de her store kampfly kommer imod mig...
... Jeg kan virkelig ikke gøre for det... Jeg er SÅ bange, og det kan jeg ikke skjule...
Så problemet er, skal jeg bare tage min sprællemand af en unghestebasse ud, og være nødt til at ordne al pasning af ham udenfor boksen i sommerhalvåret og vænne mig pænt til det, eller er der en eller anden anden løsning man kan benytte??
Kan man evt. sprøjte lidt gift ind til dem?
Jeg har fået at vide at hvis man skal gasse dem skal det være om aftenen, da de er mest rolige der, er der nogen der har erfaring med det?
Jeg er ret forsigtig med at gå i gang med noget som helst, og har levet med det i en 3-4 år nu, og det er primært fordi jeg er MEGET bange for dem
...
Help!!!