Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hesten ude eller hjemme?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 08:51

Hej alle I kære HN'er!

Jeg er så priviligeret at bo til leje på en stor, privat hesteejendom med virkelig dejlige staldfaciliteter, en stor ridebane og et splinternyt ridehus færdigt om en måned - 20-60 skal det siges!! Det er jo helt vildt for en privat familie at have. Der kommer et par ekstra opstaldere, men ellers er det kun mig og famliliens døtre, der færdes i stalden til daglig.

Det er ærligt talt lidt ensomt og til tider kedeligt ikke rigtig at have nogen at dele hesteinteressen med i hverdagen. I en sådan grad at jeg faktisk overvejer at flytte ham til et ridecenter i byen i stedet, bare for at få lidt nye inputs til min ridning og forskellige mennesker og heste omkring mig.

Hvad mener I andre? Ville I foretrække at have hesten stående hjemme (for det er jo fantastisk at kunne gå 100 m udenfor sin hoveddør, og så står den der!) eller ville I hellere have den stående lidt dyrere på et ridecenter et sted?

Hvad taler for og imod de to?

.. Sacha

Og verdens bedste DV-vallak, Charmetrold! <3

"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 09:16

Det er svært, at svare på - da det jo handler meget om, hvad man vægter.

Jeg savner rigtig meget ridemuligheder her (min står hos naboen).

Men ville have svært ved, at undvære det, at have min hest i nærheden.

For mig er staldarbejdet, den daglige hygge og det at kunne tage ungerne med, en vigtig faktor.

Men jeg tænker lidt, at hvis du står forholdsvis billigt, hvor du er nu - kunne du måske istedet bruge de ekstra penge, det ville koste på et ridecenter til, at leje/afdrage en trailer og på den måde få begge dele...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 09:21

... stort set samme forhold som dig.

Ny stald, nyt ridehus, skoven lige udenfor - og alt sammen lige udenfor min dør.

Der er 3 andre ryttere på stedet. En proff, der rider i ridehuset om dagen og 2 der har part på samme islænder.

Jeg synes det giver en fin blance mellem at ride sammen med nogen og alene. Det kunne da være hyggeligt med flere mennesker, men jeg er heldig at dem der er, er smaddersøde og hyggelige - så vi har det fint sammen.

Og hestesnakken - den får jeg jo afløb for herinde, og med veninder der også er hestemennesker. Det kan vi sagtens selv om vi ikke rider samme sted.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

hest hjemme
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 09:25

Hjemme, der er ikke andre der kan passe min prinsessehest godt nok .

Her kan jeg selv bestemme foldtider, foldkammerater, foder, ro/uro i stalden osv.

Jeg kører så i ridehus med hesten om vinteren, og nyder da også at snakke med de andre hestefolk. Udover det kører jeg også til undervisning x 1 ugentlig, her møder jeg også nogle søde snaksalige hestefolk. Så jeg er meget afhængig af at have trailer.

For mig fungerer det fint, jeg holder af fred og ro herhjemme. Det jeg savner mest, er et ridehus og skov i baghaven.

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 09:33

Det kommer jo helt an på, hvilken slags hestemenneske man er, hvis du spørger mig. Jeg ønsker mig f.eks. ikke en hel masse opstaldere eller et kæmpe socialt netværk i min stald. Dog kan jeg sagtens se, at det er en stor fordel, at have flere ligesindede omkring sig, hvis man er ambitiøs omkring sin ridning - eller bare er meget socialt anlagt

Jeg er en af de "forkælede", der også har egen stald, ridehal og skøn natur lige uden for døren, og jeg vil aldrig nogensinde have hest opstaldet ude mere - det er jeg blevet for magelig og for "egen" til.

Jeg elsker, at hestene står lige ovre på den anden side af gården, og at jeg kan ride en tur eller bruge min ridehal, når jeg vil. Jeg elsker også, at det kun er mig og vores to opstaldere, der kommer i stalden og bruger faciliteterne. Den ro, der er i vores stald og på ejendommen i det hele taget er noget af det mest afstressende for mig, og noget af det, jeg sætter allermest pris på.

Så kort sagt tror jeg, det kommer meget an på ens person og hvad man vil med sin ridning/sit hestehold.

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

västgötaspids
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 12:14

jeg har mine stående hjemme- ganske enkelt fordi, der i hele verdenen ikke er nogen der kan passe/gøre tingende som jeg vil have dem lige så godt som jeg selv.

det er dejligt at have dem hjemme, har skov og ridebane lige udenfor døren, men dog ikke noget ridehus og hestetrailer.

så om vinteren står ridningen stille. jeg savner ikke at have nogen at ride sammen med, da jeg er den ene af 2 gårde med ridebane i omegnen, og før den anden gård fik, var jeg den eneste :)

men naboen kommer stadig ned på min bane og rider, så her er nok at snakke med.

min mor er også hestetosse som jeg selv. og hende diskuterer jeg tit hestevelfærd og grovfoder situationen med. :)

nej altid hestene hjemme, selvom det er lidt hårdt om vinteren, og nu med en lille hvalp, men så er det jo godt, at det snart er den 1 maj, så de kan komme på døgnfold :)

mvh

Eriksen

100% Bonderøv

og

stolt af det!

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 12:35

Jeg har heste hjemme, men overvejede på et tidspunkt at flytte en på ridecenter.

Men gider man/har tiden til at køre efter hest hver dag.

Man har ikke den samme omgang med en hest der står ude, nu kan jeg klappe ham når jeg vil og der er ikke andre der håndterer ham i hverdagen.

Hjemme er bedst efter min mening.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3260kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ude eller hjemme??
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 14:38

Hjemme har jeg dog ikke lige mulighed for, selv om det dog kunne være hyggeligt, at have ham i stuen

Min stod i godt 2år i en mindre privat stald - plads til 8 heste, hvor af 4 var staldejers egne. Jeg savnede netop nogle at dele interessen med, nogle at ride med, sludre med og alt det andet der følger..

Stedet lå dog 5 min fra hvor jeg bor og hesten trives der, så beslutningen om flytning var svær.

Men klart en af de bedste beslutninger jeg har gjort. Vi flyttet i januar til at stort sted med plads til ca 25-30heste (har faktisk ikke tal på dem)

Med alle faciliteter mm og en masse andre mennesker.

Og hvor er jeg glad for det - det er blevet så hyggeligt og dejligt at ride. Sætter stadig pris på tiden alene i stalden ind i mellem, men f..... dejligt lige at have nogle at spørge til råds eller sludre med mens man striler...

Og hesten STOR trives, han går på fold med en masse (5 andre) drenge og de hygger sig...

Så vi er MEGET glade for vores flytning...

------------------------------ ooOOoo--------------------------

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider