Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

PRE heste
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 15:25

Hej alle ænder! :D

jeg altid haft en blændende dræm om at få en PRE hest på et tidspunkt.

Men når den kommer fra portugal, tager man så derned og køber en?

Og er det egentlig en dyr race?

Hvis der er nogle der har lyst til at vise billeder af deres skønne PRE heste, er i mer end velkommen. Vil rigtig gerne se en masse billeder. :D

jeg efterlyser en sort pony/lille hest ved navn Punk!

Skriv endelig hvis der er nogen der ved noget, eller vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 17:05

Hvis du hopper over i billed-gruppen er der masser af den slags heste.

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

PRE stammer
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 17:20

fra Spanien (Pura Raza Española) - Lusitano er fra Portugal

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

som en anden skriver
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 18:15

så er PRE fra spanien og lusitano fra protugal.. om det er den ene eller den anden man lige falder for tror ejg kommer emget an på hvad man falder over der falder i ens smag.. jeg er faldet pladask for PRE men har også set et par lusitanoer som meget gerne måtte bo i min stald. så tror det handler meget om type og "hvad man lige falder over"

Der er masser af billeder på min hjemmeside og jeg er sikker på at der er masser der gerne vil være med i tråden hvis du laver opslaget op "opslag og billeder"

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 18:17

Ja, meget vigtigt, som der lige er blevet slået fast. PRE er spansk og PSL er portugisisk.

Vi har været dernede 4 gange for at lede. Der er heste i alle prisklasser, og man bliver også nemt 'snydt', altså, de prøver gerne at sælge middelkvalitet til alt for mange penge. Men er man opmærksom, kan man sagtens købe en lusitanohingst af særdeles god kvalitet, fint uddannet, for under halvdelen af, hvad man ville kunne købe en varmblod til herhjemme.

Transporten er dog en ekstra bekostning - 10-14.000,- fra Portugal.

Heldigvis er dyrlæger meget billigere dernede, vi fik taget fuld røngent af vores, ben/has/ryg/hals/nakke og ekstratest af hud, blod og vejrtrækning - Det gav vi 602 euro for i alt.

Dog skal man altid tjekke hestene fra sydlandene for piroplasmosis/babesia, som er en kronisk blodsygdom, overført af flåter, og som i sjældne tilfælde kan gå ud over lever/nyre og behandlingen er en bekostelig affære.

Folk har en tendens til at tage ret let på det, men jeg synes nu det er vigtigt at få tjekket, især hvis hesten bliver syg - og for hopper kan det smitte føllet.

Det blev en værre forklaring!

Jeg har lige fået en 6års lusitanohingst hjem i mandags fra det sydlige Portugal. :)

Billede

Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

"If it isn't a lusitano, it's simply just a horse..."

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 18:23

Når for delen. har altid syntes det har været lidt svært med de racer.

Men man kan ikke finde dem på nettet så? Ligesom man fx. kan med tyske heste osv?

Jeg syntes begge racer er så fantastiske!!!

0
0
Svar på denne tråd

Lusitano
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 19:48

Ham her er en lækker lusitano som faktisk står til salg her i Danmark, så hvis du er nysgerrig er der mulighed for at komme uden om at tage afsted selv .

Jeg har i efteråret 2011 været nede sammen med min mor og købe to unge hingste, og det er der en tråd om i billeder der hedder Lusitano indkøb. Der er billeder af drengene og lidt forklaring i. Jeg vil varmt anbefale lusitanoen hvis man ønsker en let ridelig, intelligent og arbejdsom hest. For mit eget vedkomne kan jeg ihvertfald sige, at jeg aldrig kommer til at ride varmblod igen . Det er lidt som at skifte fra at have kørt stationcar hele livet og så pludselig over i en formel1 bil, for lusitanoen er så let og lydhør. Og dens krop er skabt til at arbejde, hvilket betyder at den har uhyre let ved alting.

Min hingst er lige fyldt 4år, og han er den nemmeste hest jeg nogensinde har haft. Tager alt med ro, og selv hvis han er frisk er han under hjælperne, så nysgerrig at han selv render ind alle mulige stedet hvis han får lov.

Så undersøg undersøg undersøg, det er mit bedste råd og sørg for at finde ud af hvad det præcist er for kvaliteter du ønsker i en hest. Også fordi PRE og PSL ikke helt kan sammenlignes selvom de begge er top lækre racer.

"Why breed and buy, when homeless die?"

Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

...

0
0
Svar på denne tråd

Googl racerne og...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 19:57

læs en masse om dem. Næste skridt kan være at kontakte de respektive foreninger herhjemme for råd og vejledning. Vi, i Dansk PRE Avlsforening, er altid klar til at hjælpe; - ligesom mange af os gerne inviterer indenfor, så folk kan få mulighed for at opleve hestene :-)

Mvh Maybritt

----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hov der følger lige ..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 20:20

et par billeder med...

Ebano LXXI - 13 årig hingst som vi har haft haft i nu 8 år og han har virkelig givet os et utal af gode oplevelser.

Ebano var Champion i Funktionalitet i 2008.

ECUADOR F som vi selv har avlet - han er 2 år og blev i sep Bedste Danskavlede hingst, v. Dansk PRE Avlsforenings Championat.

Og sidste anskaffelse : Niagara III som vi hentede i Oktober sammen med hoppeføllet Danesa. Hun er 6 år og har fået føl de sidste 3 år, men nu er hun blevet tilredet og skal rides noget mere, inden hun skal ifoles igen.

Hun er en rigtig guldklump :-)

Det var lidt billeder af et par stykker herfra..

Mvh Maybritt.

----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 08:43

Hold da op hvor er de bare så lækre jeres heste. :O

MÅ bare være den heldige ejer af sådan en skønhed en dag! :O

Men det er nok PRE'en jeg er faldet for. Det er den hest i har vist ikke? Syntes det er lidt indviklet, med de racer der. hihi..

0
0
Svar på denne tråd

Lusitano
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 18:39

Jeg vil da lige vise lidt billeder af nogle lusitanoer også, nu hvor Maybritt har vist dig de smækre lækre PRE'er .

Første her er min mors 6års lusitano hingst Bataclã:

Og min egen lusitano hingst på 4år, Danubio:

Sidste til Danmark ankomne smukke smukke Boreal på 6år:

Og lidt fra Portugal:

Så er der lidt at kigge på , Lusitanoen kommer i alle afskygninger og farver, så det er bare at vælge.

"Why breed and buy, when homeless die?"

Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider