Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Regler vedr. flere uddannelser
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 11:12

Er der nogle regler ang. hvor mange uddannelser man må tage på bachelor/kandidat niveau?

Jeg har en bachelor i økonomi og er halvvejs gennem min kandidat i regnskab, strategi og kontrol. Jeg hører altså til på handelsskolen og inden for business/økonomi.

Hvis jeg nu senere i livet får lyst til noget helt andet, f.eks. bacheloren naturressourcer på KU og måske senere en kandidat i agronomi, er det så lukket land, fordi jeg allerede er uddannet?

Jeg er selvfølgelig godt klar over, jeg selv skal betale, når der ikke er flere SU klip, men derudover kan der så opstå problemer. F.eks. at KU ikke vil optage mig?

En anden ting. Kan man tage nogle af fagene fra Naturressourcer som enkeltfag?

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 11:26

Der er kandidatreglen der siger, at hvis du har en kandidatuddannelse, kan du kun blive optaget på en ny uddannelse, hvis der er ledige pladser. :-)

Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 11:35

Ja, jeg har godt hørt om denne regel, men troede faktisk det kun var gældende for kandidater inden for samme "fag". Men det gælder måske alle typer kandidater?

Og betyder det så også, at jeg ikke kan komme ind på en anden bachelor med mindre der er ledige pladser?

I så fald kan jeg vist godt forvente, at jeg "bare" må nøjes med nuværende uddannelse resten af livet.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 12:09

Hvis du har gjort din kandidat færdig så er du bagerst i køen til andre uddannelser + du selv skal betale for at gå der.

Jeg har en kæreste der droppede lægestudiet 1 år før tid. Det var ikke ham og gjorde han det færdigt havde han ikke mulighed for at starte en anden uddannelse, medmindre der var frit optag.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 13:33

Okay. Jeg takker for hjælpen.

Ærgerligt reglerne er sådan, så landet er helt lukket, men det er jo min egen skyld, at jeg ikke overvejede mit studie lidt bedre for længe siden. Jeg stopper i hvert fald ikke nu, hvor jeg kun er 1 år fra min kandiadat (og i øvrigt super skoletræt). Jeg må finde på noget andet :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 13:51

Et tillægsspørgsmål: er der nogen der ved om man kan have påbegyndt en bachelor, droppe ud få mdr efter, gennemføre en fuld bachelor i et andet fag og starte på en professionsbachelor derefter, uden at komme bagest i køen?

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Julie *Alexia-Vodagergård*
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 17:04

Der er ikke lukket land, for du kan jo søge ind på en af de MANGE uddannelser der findes uden adgangskvotient.

0
0
Svar på denne tråd

Nu siger
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 17:29

I "man skal selv betale for at gå der" - betyder det, at man skal betale undervisningsafgift? Eller mener I "bare", at man ikke får SU at leve for, men stadig gratis uddannelse?

(hilsen en, der har en MA, men nok godt kunne finde på at videreuddanne sig engang)

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 19:57

chris »97«: Ja, det har du selvfølgelig ret i, men nu er det "Naturressourcer" jeg er interesseret i, og kan jeg ikke komme ind der, "nøjes" jeg bare med min nuværende uddannelse. Måske med supplement af noget privat uddannelse senere i livet.

Jeg ved det selvfølgelig ikke, men jeg formoder da, at "Naturressourcer" på KU ikke er uden adgangskvotient.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 20:33

Alle ansøgere blev optaget på naturressourcer i 2011. Så kan du bestå adgangskravene, som nok er noget matematik osv, så burde det ikke være noget problem :)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen altså
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 20:40

Hvis du (kun) næsten er færdig med dit studie så har du rigtig rigtig mange år fremover hvor du kan videreuddanne dig. Du behøver jo ikke at fortsætte en videreuddanelse lige med det samme, vel navlig ikke hvis du er skoletræt?

Der er desuden mange andre muligheder for videreuddannelse end lige et universitetsstudie, div. kurser, merkonom (som jeg er gået i gang med) og jeg vil da være overrasket, hvis der ikke fremover er endnu flere muligheder end der er nu.

Mit forslag er at du bliver færdig og kommer ud og får nogle års erhvervserfaring. Der ER altså ret stor forkel på at studere og at arbejde.

Der ER en del forhindringer for hvad man 'må' (hvor nemt/svært det er at få adgang) til at videreuddanne sig, når man først HAR en længere uddannelse er i bund og grund en politisk beslutning. Men det er så en anden snak ;)

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 22:24

chris »97«: Tak for info :) Det vidste jeg ikke. Så er der da håb endnu.

LP-mor (Sanne): Jeg takker for dit input, og jeg er helt enig med dig :) Planen er bestemt også at færdiggøre mit studie og i gang med arbejde. Men nu har jeg sukket efter "Naturressourcer" siden jeg var 1 år inde i mit nuværende studie, og jeg bliver ved med at ærger mig over, jeg aldrig gjorde noget ved det. Derfor kom jeg til at tænke på, om det måske senere i livet er muligt at komme ind. Ikke nu, men om måske 5-7 år.

Til den tid har jeg sikkert fundet på noget helt andet og/eller gider ikke 5 år på skolebænken igen, men bare det at jeg ved, muligheden er der, giver da lidt ro i sindet, hvis nu jeg slet ikke kan finde tilfredshed med nuværende uddannelse og de jobs, jeg kan få med denne uddannelse.

Derudover er jeg også ved at undersøge private uddannelser, der kunne bruges til at diversificere min uddannelse yderligere, så jeg kunne gå andre vejen end kun økonomien, men ja, nu skal jeg lige være færdig med kandidaten før.

Så indlægget her blev ikke oprettet, fordi jeg overvejer at droppe ud. Slet ikke. Ville bare gerne have en ide om mine fremtidige muligheder :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 22:30

Hmm.. Trode faktisk diversificere var et dansk ord, men det er vist en "fordanskelse" af det engelske "diversify". Hvis nogen skulle være i tvivl, mener jeg "varierer" :)

(Det er vist, hvad der kommer ud af at bruge engelsk mere end dansk )

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider