Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hest, uddannelse og økonomi
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 20:46

Hej med jer :)

Dette er nok et indlæg der er blevet debatteret til ende flere gange, men alligevel har jeg brug for nogle råd til min egen situation.

Jeg har egen hest, stående til 3700 om måneden alt inkl. Dertil kommer der selvfølgelig udgifter som smed osv (som andre hesteejere sikkert kender alt til). Mit spørgsmål går primært ud til jer hesteejere der er under uddannelse og som bor alene og sørger for alle udgifter til hest og lejlighed selv (ikke noget med hjælp fra evt. kæreste eller forældre - fordi det har jeg ikke selv mulighed for). Hvordan får i det til at hænge sammen? Jeg bor selv i Nordsjælland hos mine forældre, hvor opstaldning som 3700 er helt normalt og det kan ikke komme under det (jeg har ikke mulighed for at rykke hesten et andet sted hen, fordi så kommer der alligevel transport udgifter oveni og jeg har ingen bil eller kørekort). Hvis/når jeg skal til at studere ville det blive inde på Københavns Universitet, så der vil være noget rejsetid frem og tilbage til hesten max. 30 minutter, hvis togene kører som de skal.

/Håber på nogle konstruktive svar, og ikke nogle ligegyldige kommentarer - så vil jeg hellere være fri. Det ville også være rart hvis jer der svarer kan holde sig til min skrevne tråd og ikke skabe debatter om jeres egen situation.

0
0
Svar på denne tråd

uddannelse
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 08:19

Nu nævner du ikke noget om hvor vidt du flytter hjemmefra i forbindelse med studiestart, hvilket jo er ret væsentligt for din økonomi. Hvis du flytter hjemmefra, så (som jeg ser det) bliver du nødt til at flytte hesten til noget billigere. Nu ved jeg ikke hvad du skal læse, men hvis du skal på Kua, så er det jo oplagt at flytte på kollegie på Amager og rykke hesten derud. Så er der ingen transportudgifter, da man med lidt god vilje kan cykle til alt.

Stephanie...

Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang studie
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 08:27

hvis du vil ha hest på samme måde sm du har nu og til den pris så må du vælge enten at få en lidt stor studiegæld at døje med efter endt uddannelse eller så må du gøre som jeg at have deltidsjob ved siden af...

eller i værste tilfælde at sælge hesten...men ja det blir hårdt uanset hvordan du end gør det men man kan hvad man vil...det handler om priotering..jeg læser en studentereksamen på 2 år samtidig med jeg har 21 timer ugentlig rengøring..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 10:51

Jeg bor selv i Nordsjælland og har hest.
Det tager mig 22 minutter med S-toget at komme til Nørreport. Jeg læser Jura.

Er det ikke en mulighed at have nogle vagter i stalden, og dermed få et afslag i staldlejen?

Jeg bor på den gård min hest er opstaldet på, og jeg arbejder min staldleje af. Det er ikke meget - jeg aftenfodre ca. 4 dage om ugen og så har jeg en søndags vagt om måneden (En hel dag i stalden).

Hvis ikke det er muligt der hvor du er nu, ved jeg det er muligt flere steder omkring KBH. Kig evt. under marked - ejendom udlejes herinde. Der er ofte lejlighed på stedet, og hvor man kan have sin hest mod lidt hjælp i stalden.

Hvis du bliver boende hos dine forældre (ved ikke om du bor gratis?), sparer du jo en masse udgifter. Du får ca. udbetalt 4500 kr i SU. Et uddannelseskort (tog-kort) koster 578 kr/mdr.

Jeg kan sagtens klare mig uden SU lån, men jeg får også hjælp hjemmefra(Smed og undervisning)- andre udgifter sørger jeg selv for.

Hvis man virkelig vil det, så kan det altså sagtens lade sig gøre! Men det kræver at man prioriterer. Små ting som byture, kaffe fra studenterhuset, købe frokost osv, - det bliver dyrt i den sidste ende.

Emma. Ejer af Eddie Badutspring ;)

0
0
Svar på denne tråd

bom bom
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 10:55

find noget billigere opstaldning så kan det godt løbe rundt, jeg har også hest i nordsjælland og det behøber bestemt ikke at koste 3700 kr om mdr. så noget billigere opstaldning og en billig bolig kan det sagtens lade sig gøre :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 22:51

Hvor har i jeres heste opstaldet henne ? (:

0
0
Svar på denne tråd

bom bom
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 00:12

mine står i lynge, men der er mange billigere opstaldningsmuligheder i nordsjælland :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider