Jeg bor selv i Nordsjælland og har hest.
Det tager mig 22 minutter med S-toget at komme til Nørreport. Jeg læser Jura.
Er det ikke en mulighed at have nogle vagter i stalden, og dermed få et afslag i staldlejen?
Jeg bor på den gård min hest er opstaldet på, og jeg arbejder min staldleje af. Det er ikke meget - jeg aftenfodre ca. 4 dage om ugen og så har jeg en søndags vagt om måneden (En hel dag i stalden).
Hvis ikke det er muligt der hvor du er nu, ved jeg det er muligt flere steder omkring KBH. Kig evt. under marked - ejendom udlejes herinde. Der er ofte lejlighed på stedet, og hvor man kan have sin hest mod lidt hjælp i stalden.
Hvis du bliver boende hos dine forældre (ved ikke om du bor gratis?), sparer du jo en masse udgifter. Du får ca. udbetalt 4500 kr i SU. Et uddannelseskort (tog-kort) koster 578 kr/mdr.
Jeg kan sagtens klare mig uden SU lån, men jeg får også hjælp hjemmefra(Smed og undervisning)- andre udgifter sørger jeg selv for.
Hvis man virkelig vil det, så kan det altså sagtens lade sig gøre! Men det kræver at man prioriterer. Små ting som byture, kaffe fra studenterhuset, købe frokost osv, - det bliver dyrt i den sidste ende.