En af mine bekendte har forsøgt, at købe en hest, som er til salg her på HN.
Det er en hest, som ejer har haft siden den var føl, og som de nu skal sælge pga økonomiske problemer.
Fra starten sagde sælger, at det var vigtigt for hende og datteren, at finde den helt rigtige ejer, og det er jo rimeligt nok.
Min bekendt var så ude at prøve hesten, og fik ros af ejer for sin omgang med den - Den er lidt brasende og ungheste-dum, og har ikke rigtig lært noget osv.
Min bekendt arbejder med klassisk dressur, og det var rigtig godt, synes ejer.
Nå, men alt var godt og begge parter aftalte at tænke over det en dag. derefter ringer min bekendt og siger, at hun gerne vil købe hesten - men ejer siger, at der er nogle andre, som også skal se på den, og dem har de sådan glædet sig til at se ride hesten, fordi de skulle være rigtig dygtige til klassisk dressur.
men alligevel vil hun gerne besigtige min bekendts opstaldningssted, hvilket hun selvfølgelig får lov til.Intet sker i en uges tid, hvorefter min bekendt ringer og spørger til beslutningerne og får at vide, at de andre slet ikke kunne magte hesten, så hun er stadig nr. 1 som køber.
Hun spørger ind til om, der er noget de er i tvivl om med hende, men får at vide at alt er godt, dog er ejer i tvivl om, hvorvidt hun vil have ham resten af livet - det bekræfter hun, at hun vil (ja - hvad skal man sige), og har også indvilliget i tilbagekøbsret for ejer.
Der er en masse snak om kemi og følelser, og hestehviskning osv osv - hvilket min bekendt forsøger at svare på, og være imødekommende med.
Ejer siger også, at de ikke havde regnet med at salget skulle gå så hurtigt.
MEN da min bekendt har fået andre tilbud, som hun er nødt til at svare på, så må hun sige, at hun må have et svar idag, fordi hun jo ikke kan blive ved at holde de andre hen (som gerne vil sælge hende en hest).
Idag får hun så en sms om, at det for sælger er en proces, som skal have tid, når de skal sælge hesten, de skal bruge noget tid til at vænne sig til det og da hun vil have svar idag, så må de sige nej til hende, selvom de gerne vil sælge den til hende.
Say what?!
De havde tænkt, at salgsproessen skulle vare måske 1-2 mdr - men for pokker da - når man sætter noget til salg, så er det vel til salg ligesom i NU?!
Eller hvad?
Er det ikke at holde folk en smule for nar?
Underligt er det ihvertfald.