Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sære sælgere
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 17:54

En af mine bekendte har forsøgt, at købe en hest, som er til salg her på HN.

Det er en hest, som ejer har haft siden den var føl, og som de nu skal sælge pga økonomiske problemer.

Fra starten sagde sælger, at det var vigtigt for hende og datteren, at finde den helt rigtige ejer, og det er jo rimeligt nok.

Min bekendt var så ude at prøve hesten, og fik ros af ejer for sin omgang med den - Den er lidt brasende og ungheste-dum, og har ikke rigtig lært noget osv.

Min bekendt arbejder med klassisk dressur, og det var rigtig godt, synes ejer.

Nå, men alt var godt og begge parter aftalte at tænke over det en dag. derefter ringer min bekendt og siger, at hun gerne vil købe hesten - men ejer siger, at der er nogle andre, som også skal se på den, og dem har de sådan glædet sig til at se ride hesten, fordi de skulle være rigtig dygtige til klassisk dressur.

men alligevel vil hun gerne besigtige min bekendts opstaldningssted, hvilket hun selvfølgelig får lov til.Intet sker i en uges tid, hvorefter min bekendt ringer og spørger til beslutningerne og får at vide, at de andre slet ikke kunne magte hesten, så hun er stadig nr. 1 som køber.

Hun spørger ind til om, der er noget de er i tvivl om med hende, men får at vide at alt er godt, dog er ejer i tvivl om, hvorvidt hun vil have ham resten af livet - det bekræfter hun, at hun vil (ja - hvad skal man sige), og har også indvilliget i tilbagekøbsret for ejer.

Der er en masse snak om kemi og følelser, og hestehviskning osv osv - hvilket min bekendt forsøger at svare på, og være imødekommende med.

Ejer siger også, at de ikke havde regnet med at salget skulle gå så hurtigt.

MEN da min bekendt har fået andre tilbud, som hun er nødt til at svare på, så må hun sige, at hun må have et svar idag, fordi hun jo ikke kan blive ved at holde de andre hen (som gerne vil sælge hende en hest).

Idag får hun så en sms om, at det for sælger er en proces, som skal have tid, når de skal sælge hesten, de skal bruge noget tid til at vænne sig til det og da hun vil have svar idag, så må de sige nej til hende, selvom de gerne vil sælge den til hende.

Say what?!

De havde tænkt, at salgsproessen skulle vare måske 1-2 mdr - men for pokker da - når man sætter noget til salg, så er det vel til salg ligesom i NU?!

Eller hvad?

Er det ikke at holde folk en smule for nar?

Underligt er det ihvertfald.

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll...llllllllll
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 18:00

Da det er en ret billig hest, som ser køn og speciel ud, så kunne jeg forestille mig, at andre herfra havde henvendt sig på den.

Det kunne jeg egentlig godt tænke mig, at høre om.

Min bekendt leder stadig efter en god, billig hest, der bor i midtjylland........nu hun har brugt flere uger på ingenting.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 18:23

Havde din bekendte da ikke fået andre tilbud som stod og ventede? Så kan hun vel bare gå igang med at se på dem? :)

Anne

I have found my Magic

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd

Nu var tråden
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 18:32

jo ikke oprettet for spørge hvad hendes veninde skal gøre...

Trådstarter:

Jeg synes bestemt det en mærkelig opførsel, jeg kan sagtens sætte mig ind i sælgers tankegang, men omvendt er det også rigtig synd at køber kommer ud og ser en hest hun er begejstret for, og så ved sælger ikke om de vil sælge så hurtigt...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 18:40

Lyder som en temmelig mærkværdig tankegang for mig??..

Man kan vel vænne sig til tanken om at sælge, INDEN man sætter noget til salg?

Den beskrevne måde er da at holde købere lidt for nar, synes jeg..

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Træls for din
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 19:08

veninde som nu havde tænkt sig for at det skulle være den.

Sætter man noget til salg er det til salg nu, lige nu.

Man kan så også vende den om og sige at sælger måske fik et chok, over at der var så meget interresse for den lige som den bliver sat til salg. De havde måske regnet med at markedet er (næsten) dødt og det ville også gælde dem.

Var det en speciel hest hun var ude at se på?

Men ærgeligt for din veninde, håber hun finder hesten.

Mvh

Sandra

Dygtig rytter og rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Ryttervant 5 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 19:15

det var ihvertfald en hest hun var ret interesseret i, og gerne ville have haft.

Hun kunen sagtens have forstået det, hvis sælger havde sagt at hun ikke var den rette, men at det var fordi hun gerne ville købe inden for nogle uger, og sælger ikke "var klar til det", det var for underligt.

Hvis man sætter noget til salg, så må man vel være klar til at sælge - hvis man er voksen........

Jo, hun kan godt finde ud af at se videre på de andre hun fik tilbud om, det var ikke en vejledning jeg søgte.......

0
0
Svar på denne tråd

bummelum...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 20:11

Hmm, jeg tror egentlig godt jeg kan sætte mig ind i sælgers sted.

Det må da virkelig være ufedt at være nødt til at sælge en (formentlig) højtelsket hest, pga. økonomi.

Jeg kunne forestille mig at man er temmelig splittet mellem at have det fornuftige overblik kontra følelserne, og i det her tilfælde er det så nok følelserne der løber af med dem, som gør, at de ikke lige kan have med at gøre at det sker så hurtigt, selvom de jo udmærket godt er klar over at de selv har sat den til salg.

Men jeg kan også godt forstå din venindes ærgrelse over at hun ikke kunne købe den her og nu - det er jo langt fra alle heste man falder for.

MEN MEN - hun kunne jo fortsætte med at kigge på heste og så bede sælger af denne hest om at have hende i baghovedet.

Løbet er vel ikke helt kørt endnu med dén hest?

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

til salg ER
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 20:49

til salg....længere der den ikke - og kan "sælger/ejer" ikke finde ud af det kan han/hun faktisk rende ind i seriøse juridiske problemer....HVIS der er en køber der gider at bruge krudt på det (knappest)

Min veninde fandt for et halvt års tid siden også drømmehesten (efter at ha' måttet ta' afsked med en hun havde haft i 20 år)....

Hesten stod laaangt væk fra hendes bopæl. Sælger ville gerne sælge til hende - og for at lave en blid og fornuftig overgang bookede min veninde et hotelværelse i nærheden af hvor hesten stod opstaldet - så hun kunne komme dagligt henover nogle dage, lære hesten at kende, og få undervisning af den rytter/berider der kendte hesten.

Alt i alt en DYR DYR lærestreg - for da hun havde "boet udenbys" 5 dage - FEM DAGE !!!! - meddelte sælger at hun alligevel ikke ville sælge....

På det tidspunkt overvejede jeg at lave en total svinetråd her på HN hvor hesten var annonceret for at advare andre glade/håbefulde købere om den stupide sælger....

Skal måske lige retfærdighedsvis sige at min veninde uden omsvøb ville betale den forlangte pris for hesten....

"Sælgere" som "købere" er bare nogle gange nogle idioter....

The show must go on....

Og glem dem - der findes også de helt rigtige derude....på begge sider....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

En ting er sikket
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 21:03

Jeg ville aldrig købe hest hos en der var så knyttet til sin hest.

Jeg fatter ikke at man ikke er kommet overens mad tanken FØR man annoncerer heste.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

bummelum....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 21:27

Man kan vel også have troet at man var kommet overens med tanken om salg, idét man har sat hesten til salg, men det kan jo meget vel være at situationen er en anden, når der så rent faktisk kommer nogle ud og ser hesten.

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

Måske nok
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 21:52

Men så må man jo tage den af nettet og informere om at man ikke er klar fremfor at forvente at ny-ejer skal vente i måneder.

Hesten skal jo væk på et tidspunkt, jeg tvivler på at det bliver nemmere den dag den skal væk selvom man har klappet den 2 mdr. længere.

Jeg ville heller aldrig kunne love et evigt hjem, man ved aldrig hvad der kan ske.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider