Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blomster udenfor-hvornår?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 10:04

Har hørt at brændende kærlighed kan stå udenfor, men hvornår må de sættes ud? De står i krukker indenfor pt og vil også stå i krukker udenfor.

Et andet spørgsmål er, om man kan tage stiklinger fra brændende kærlighed (og hvordan gør jeg så lige det) eller om de kan klippes ned?

Har fået en rigtig fin stedmoderblomst af min datter og den vil jeg også gerne have udenfor, men hvornår kan jeg det?

Hus/lejlighed søges i Sørbymagle (Slagelse). Min. 3 vær. Max. 5500,-/mdr. + forbrug. Husdyr tilladt.

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)

0
0
Svar på denne tråd

Plomster
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 11:34

Stedmoderblomster kan sagtens stå ude nu - de tåler jo let frost.

Den brændende kærlighed ville jeg vente med, til det er noget varmere - så vidt jeg ved, tåler den nemlig ikke frost. Dem jeg har haft til at stå ude, har jeg sat ud midt i maj tror jeg.

Jeg har haft held af at tage stiklinger fra brændende kærlighed, og det er gjort på den mest simple måde: Klip en stilk af og sæt den i jord. Jeg prøvede det som et eksperiment for mange år siden, jeg troede ikke, det ville fungere - men jeg tror jeg lavede ti nye planter på den måde

Held & lykke med projektet!

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

blomster
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 20:45

Stedmoren kan du sætte ud nu. Den tåler let frost. Skulle de ske, at der kommer lidt for meget frost, vil det være selve blomsterhovedet som "knækker", og disse kan så fjernes. Selve planten sker der ikke noget med, og der vil så komme nye blomster. Kalanchoen (brændende kærlighed) skal du vente med, indtil vi har omkring 10 grader om natten som minimum. Gerne 12 grader :)

Nynne med Grumse

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 12:37

Vandet Hestepension +

Nynne (Sasha)

Stedmoderplanter tåler IKKE kun let frost - de tåler frost

Vi har gartneri, hvor vi dyrker ca. 400.000 stedmoder, plantet i sep-okt, de står uden varme, altså koldhuse, hvor jordklumperne var frosne og planterne var klappet sammen, når vi havde over 5 graders frost.

Her hvor vi holder til, var vi nede på -23 et par nætter. De pågældende planter pakkes nu i store mængder til kirkegårde og grossister....

MVH.

Betina

Rød shetlandshoppe på 93-94 cm søger nyt hjem. Har været redet for flere år tilbage. Har opdateret hestepas/fuld stamtavle

Flere salgsponyer på min hjemmeside

www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Let eller nemt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 13:42

Jeg mente også "de tåler NEMT frost", men kan godt se, det kan misforståes, når jeg skriver "let"

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 15:55

Ike noget at sige til, at det danske sprog kan være svært at forstå for nogle mennesker......

MVH.

Betina

Rød shetlandshoppe på 93-94 cm søger nyt hjem. Har været redet for flere år tilbage. Har opdateret hestepas/fuld stamtavle

0
0
Svar på denne tråd

udendørs
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 23:46

Ja du har ret Betina, de er bare ikke så spændende at se på hvis de får en ordenlig gang frost, det er derfor jeg skriver let frost, hvis man vil have god glæde af dem :-) (de kommer selvfølgelig igen, det tager bare lidt tid)

Nynne med Grumse

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 10:31

Jamen - hvis der er for, at de bliver 'ikke spændende' at se på pga frost, så kan man jo aldrig sætte noget i jorden.

Mange sommerblomster bliver heller 'ikke spændende' at se på pga en kraftig regnbyge.

Så plant roligt stedmoder både efterår og forår, så man kan 'blive glad' af nogle skønne farver

MVH.

Betina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider