|
|
| hesteshampoo til mennesker?! |
|
|
Jeg troede faktisk jeg var velbevandret ud i diverse hårplejeprodukter OG hesteplejeprodukter. Af uransalige årsager har jeg dog aldrig før hørt påstanden, at hesteshampoo skulle få håret til at gro hurtigere! Jaja det var også et råd som flere amerikanere var enige om, så kilderne er ikke i orden, men har I hørt det før. If so: hvilket mærke? (tilsæt langt hår) Altså mennesker hår!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LOL ..... |
|
|
Det ku være jeg sku prøve. Så kan jeg måske begynde at sætte håret op i HESTEHALE ..... 
Mvh. Sanne Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING! Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe Hm ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteshampoo |
|
|
Jeg var forleden dag i min lokale rideudstyrsbutik og de har faktisk testet teorien af.. Mener bare ikke det fik håret til at vokse hurtigere, men derimod hjalp det helt vildt på skadet hår.. Hun fortalte at det mærke hun havde brugte de faktisk hos eksklusive frisører i USA.. Kan simpelthen bare ikke huske hvad mærket hedder.. Men der er altså noget om rygtet.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skadet hår! |
|
|
Det mærke må du da gerne komme i tanke om, for skader er vel netop en af grundene til at mit hår ikke bliver længere. Kan man mon få noget specielt til friesere? Langt og kraftigt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Britney |
|
|
bruger det også, så jeg i en blog. Skal se om jeg kan google mig frem til det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mane and tail |
|
|
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Hahaha |
|
|
Det er ski lige får jeg vil prøve det!!! Er alligevel på udkig efter en ny shampoo. Gad vide hvor lækker jeg bliver. Kan jo ikke lade være med at tænke på, at de dersens stjerner jo sikkert er sprøjtet til i diverse andre hårprodukter, så måske er det bare en ultra kraftig shampoo til at vaske diverse snavs ud med? Nogen der har prøvet mane n tail?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Altså¨hvis det nu skulle virke, så ville jeg da bestemt holde mig fra man n tail, det ser ikke så smart og frækt ud med en ordentlig busk af hår i måsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjevs... |
|
|
Pjevs - inspireret af dit indlæg, får jeg lige en trang til at hænge min søde kæreste lidt ud.. Før han mødte mig vidste han ikke en skid om heste. Nu håndterer han dem selv, og det sker også, at han er med ude at ride en tur.. En dag havde jeg besluttet, at vi skulle vaske hale på hestene.. jeg vasker med en spand, som jeg putter halen i - vi er ikke så fortrolige med vandslanger. Men min kæreste blev meget og oprigtigt forskrækket over, at der var hud og knogler i halen! Altså haleroden.. Han var ganske sikker på, at hårene bare kom ud af måsen - ligsom de gør på barbie-heste og my little pony!! Så pjevs: det er ikke kun en busk af hår, der kommer til at vokse ud af din mås.. det følger også en halerod med  .../Astrid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det virker |
|
|
Vil bare få dreadlocks og glæde mig over en masse små halerødder, tænk et show man kan lave, hvis man kan vrikke med dem  Og så i øvrigt være omhyggelig med ikke at bruge det på kroppen  Ej tænk hvis mit silkebløde hår bliver stift som en islænderman  Nå, men jeg har altså bestilt (små flasker) så jeg skal nok melde tilbage (<-- hjelm = hår)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg overvejede... |
|
|
... også risikoen for at gro en hale ud (selv om jeg ikke kom så langt som til at få haleroden med) Disse overvejelser bragte minderne om et gammelt indlæg frem. Så HVIS i prøver den fine shampoo, og pludselig ender med langt silkeblødt r*vskæg - så er her en advarsel om hvad der kan ske når det skal fjernes www.heste-nettet.dk/forum/1/1734048/ 1734048/
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HAHAHAHA |
|
|
Åh vokstråden... Det kommer aldrig til at ske på mit badeværelse, ikke om jeg vil udsætte mine mest følsomme områder for den slags. Jeg håber virkelig hesteshampooen kan trylle, for mine spidser begynder snart at kalde på saks (og det betyder ikke så lidt i min verden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesteshampoo opd. |
|
|
Så har jeg været i bad med mane ´n tail for forste gang. Status er: Min spaltede spidser er væk Det kan ingen shampoo, balsam eller hårkur da?! De må være knækket af på et tidspunkt i processen, for de der knuder der kan komme på skadet hår, er der stadig. Det føles på en måde lidt stift selvom det skinner og er glat... Meget mærkeligt, det må være heste-delen  Da jeg skullede balsamen ud, var det som meget af det var absorberet - nice! Brugte leave in kur af samme mærke og lugter lidt giftigt (sagt af en der plejer at bruge urtekram) Leverancen kom fra horsecare.dk og med i kassen fulgte en ekstra bøtte jeg ikke har bestilt eller betalt: Hoof maker "jamen mange tak, men jeg har altså ikke hest". Det viste sig at være hånd- og neglecreme Det er velkomment da mine negler smuldrer for tiden. Jeg ved ikke hvad det er der er i dette mærker, men på mine smuldrende negle, falder af i lag, virker det som om de løse flager er limet sammen nu... Godt eller skidt? Hvis hårpodukterne gør det samme forklarer det jo spidserne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tralalal |
|
|
Det er jo ikke engang så dyrt! De skal prøveS! Hvis det ikke virker kan hesten jo bare få glæde af resterne!
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Supersneglen |
|
|
Det må helt sikkert prøves! 
Er det drøjt i brug, eller hvordan er det? Tænker mere at hesteshampooer vidst plejer at være noget større bøtter, plejer de ikke det?
Men okay, nu nærmer jeg mig jo heller ikke pels til et 600 kgs korpus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Come on - hesteshampoo... |
| Forfatter:  |
Katrinen |
| Dato:  |
22-03-2012 09:15 |
|
Hvis det havde været 1. april ville jeg bestemt have skreget APRILSNAR, nu ligger jeg bare flad af grin hen over tasteturet. Den vokstråd er da total griner. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesteshampoo |
|
|
Ja hvorfor skulle man ikke kunne bruge det til mennesker, det vakser vel hår lige godt unset hvilket "dyr" det bruges på..  Nogen som har nærstuderet INDHOLDSFORTEGNELSEN ?? Det kunne være sjovt at sammenligne den med en alm "menneskeshampoo". Har i læst nyheden på forsiden om P3 ? www.heste-nettet.dk/nyheder/8724/ Der skulle komme noget kl 14, efter HN har givet dem en gave.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mane´n tail !! |
| Forfatter:  |
Catino |
| Dato:  |
22-03-2012 11:59 |
|
Jeg bruger mane'n tail. Det er SUPER !!! Læste om det i et modeblad, og synes det var ret blæret, at jeg kunne dele shampoo med min hest, så det måtte jeg simpelthen prøve  Det er dog ikke særlig drøj i brug. Godt nok er det billigt, men man bruger meget, hvis man vil have den ønskede effekt. Har langt hår og har brugt en halv flaske på 5 hårvaske. Bruger shampooen og conditioneren !! Men jeg kan helt klart anbefale det. Håret føles tykt og blankt - lidt alla nyvasket hyphale!! Hvis man har meget slidt hår, vil jeg dog altid anbefale en hårkur først. Til MENNESKEHÅR !! Eller en frisør 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stift hår |
|
|
Dejligt at der kom lidt brugere på banen  Hmm så må det være slitage der er problemet her, for jeg synes mit hår er underlig stift - tilgengæld sider det rimeligt - det gør det normalt ikke. P3: Ja, så blev man pludselig danmarksberømt... Er meget enig i, at det absolut ikke er drøjt i brug som man kunne forestille sig. Ang. indholdsfortegnelse: der er masser af lækre parabener i, til folk der går op i den slags. Måske er det dem der kan lime spaltede spidser sammen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shampoo |
|
|
jeg bruger skal hesteshampoo og balsam til mit har.. har jeg gjort i flere år.. valgte dette mærke www.tailgator.co.uk/tg/pages/ eqyssmegatekhorse.html mest fordi der var en masse naturlige ting i.. shampooen dufter af roser. og er lyserød. megatek lugter af kokos og er hvis balsamen er blå og er igen en frugagtig blomster duft. shampoo og balsam bruger jeg hver gang der skal vaskes hår megatek ca 3 gange om ugen.. læste på et tidspunkt en tråd om det på hg og tænkte nej det skal jeg prøve til hyppen.. ja det nåede aldrig i stalden, og her 3år efter ja der bruger min bedste, min mor og jeg det... min bedste mor fik faktisk en kommentar fra hendes frisør om hun havde gjort noget ved hendes hår for det virkede tykkere. så kan kun anbefale jer at prøve megatek og deres balsam og shampoo de leverer også ret hurtig efter bestilling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa |
|
|
Det var da noget af et tip! Godt jeg kun købte ferieflasker af mane ´n tail så, for det er godtnok noget syntetisk - mit hår er dog mere fyldigt. Hvilket så minder mig om at jeg ikke er sikker på at jeg vil bruge det til heste, for med de racer jeg foretrækker, har man mere behov for noget der får manen til at ligge sig, end noget der gør den mere strid, som min personlige manke er efter brug af ovennævnte - men det klæder mig... Summasumarum er, at det i hvert fald gør en væsentlig forskel, modsat andre mærker jeg har prøvet at skifte imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Her i weekenden efter jeg havde muget 3 stor bokse ud, med hjælp at vores DSgårdhund. trængte vi (meget) til et bad begge 2. jeg snubbede lige flasken med Blue Hors White Matiné schampoo med ind, for på bagsiden står der "kan også andvendes til hunde " og da vores kære hund virkelig trængte til et bad, mente jeg det var sagen. 1. blev han vasket i hunde schampoo, og derefter Blue Hors White Matiné, waw han blev flot hvid og skinden + blød. så det kan jeg stærkt anbefale. Men bagefter så var det jo min tur under brugseren ! og der stod flasken  ( Jeg har "langt" min hestehale er ca 40 cm lang, og jeg har permentkrøller. mit hår er ikke kraftigt, men jeg har forholdmessigt meget af det. og i gennem flere år har jeg fået lavet lidt lyse totter hist og her. mit hår er ikke skaldet ( er nu også ny klippet) men som andre med lyse totter ved, så tager de lyse triber fave med tiden, og man kan købe noget schampoo der får de lyse striber "rene" igen !!det har jeg prøvet med god effekt ) Nå men med den fine flaske, med Blue Hors White Matiné, der stod inde i brugseren, og med de historier/oplæg der har været her på HN. Tænkte jeg PYT jeg prøver  Men jeg kan kun sige god for resultatet, (Det duftede også godt) jeg prøvede det 2 dag efter hianden, og jeg syntes at mit hår er nemmer at arbejde med, og det føles godt/sundt (jeg ved ikke om det er det ??) schampooen syntes jeg er drøj i brug, og jeg vil da afprøve det lidt mere. måske det lysner det, den mørker del af håret også, det er jeg ikke helt klar på endnu. men det må tiden vise. Med en manke som mig, kan det være svært at finde en schampoo, der ikke får håret til at klaske sammen efter 2 dage, så hvis heste schampoo, er løsningen, så er det fin for mig. Men nu skal jeg væbne mig med tolmodighed, for at se hvor længe "vidunder" schampooen kan holde mit hår luftigt. Jeg har hermed konstatere at man godt kan bruge hesteschampoo til langt hår. og at Blue Hors White Matiné, også kan være en løsning til hvide hunde, og lyse stiber.. Vrinsk he he he
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blondeshampoo |
|
|
Uuuh det lyder da super! Jeg har været meget glad for en balsam til blond hår, som også fremhævede det lyse på en eller anden måde. Så den her lyder da temmelig lækker! Jeg tror da efterhånden det er slut med menneskeshampoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Show shine? |
|
|
He he, lyder som noget der skal prøves med det heste shampoo  Mit hår kan godt være noget filtret efter vask (selvom jeg bruger balsam) og svært og rede ud. Har tænkt på og prøve og spraye lidt show shine i spidserne.. Er der nogen der har prøvet det? Hilsen Mette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|