Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mine øjne er altid "røde" - Hvorfor ??
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 16:52

Kære HN!

Jeg har en lidelse, jeg har prøvet at gøre alt for, at stoppe.

Mine øjne, er nemlig tit "røde" - grumsede... Mine bindehinder (det hvide i øjnene) er aldrig helt klar hvid.

Jeg har ikke øjenbetændelse, men jeg går med kontaktlinser, og har gjort i mange år. Men jeg har nogle rigtig gode linser, der giver øjet meget ilt. På det område, sparer jeg bestemt ikke....

Men jeg vil så gerne, have "klare" hvide øjne, og ikke rødlige, grumsede trætte øjne!

Nogle der har prøvet det samme, og evt. har gode råd til hvad man kunne gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 17:57

Jeg går også med linser, og har haft det samme problem som dig, og har det også stadig i perioder.

Jeg har gået med linser i 15 år, primært månedslinser. Da jeg var til tjek sidste gang, anbefalede min optikker at jeg fik (luksus)dagslinser, hvilket lige fordoblede mit linsebudget

Jeg synes dog, at det har hjulpet. Tror dog, at jeg bare må accepterer at mine øjne bliver røde sidst på dagen. Tror heller aldrig at det går helt væk, så længe jeg går med make-up, da det har stor indflydelse på mine linser ligemeget hvad.

/Patricia

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 19:03

Jeg har ikke haft linser i særligt mange år (2-3 vil jeg tro), men jeg får også røde øjne af og til.. Det er som oftest hen på aftenen, når jeg er ved at være træt, eller hvis jeg har siddet i en bil/bus med meget air condition.

Jeg ville ønske jeg kunne få dagslinser (bruger månedslinser), men på dette tidspunkt er der kun én størrelse dagslinser, og de ryger ud af mine øjne, da jeg har en liiille smule bygningsfejl - det er lige tilpas nok til, at de falder ud eller ikke sidder ordentligt.

Jeg har de mest iltgennemtrængende månedslinser der findes, fordi jeg ikke har helt så fugtige øjne som normale mennesker, men jeg får stadig dette problem..

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 19:41

Jeg bruger også linser, og arbejder foran pc hele dagen = trætte øjne :(

Jeg har købt visine, der dryppes i øjet hvis jeg f.eks. skal i byen eller andet - det gør dem super hvide:)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

lilnser...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 08:17

TS: jeg synes det er noget du skal snakke med din optiker om næste gang du skal til tjek. Han/hun må også have kommenteret det? ihvertfald kan de anbefale nogle andre du kan prøve, og se om det hjælper.

Jeg fik nogle andre for ½ år siden, og det er vist blevet bedre (jeg har aldrig selv været så generet af at de var irriterede, men min optiker bemærkede det). Nu skal jeg snart til tjek igen, så må vi se om han også sys det er bedre...

Mvh Vibe

Med hundene:

Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 22:19

Sorry tråd starter dette er til Sophie »Whisper«..

Man kan sagtens få en-dags-linser til bygningsfejl , jeg har selv en-dags-linser og har bygningsfejl på begge øjne og de sidder perfekt . Ved dog ikke om der kan være forskel i bygningsfejl??

Mine linser er fra Syn Optik og kan varmt anbefale dem.

• • Simone • •

med Tim

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 14:30

Trine28 - Kunne helt vildt godt tænke mig sådan noget! Har dog været i tvivl om det var godt at bruge det, når man brugte linser. Hvordan gør du? Ved godt man drypper det i øjnene , men har du linser i samtidig, eller tager du dem først i efter?

/Patricia

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 19:39

Man kan sagtens bruge det selvom man bruger linser

Det optimale er sikkert før man putter linser i, men jeg bruger det også tit midt på dagen eller om aftenen hvis man skal noget - og vupti, så har man hvide øjne :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 23:46

En optiker har engang fortalt mig, at grunden til at man får røde øjne er fordi øjet arbejder mere. Det er blodårene der svulmer op fordi de skal føre mere blod igennem øjet..

Måske er dine øjne alligevel ikke så glade for dine linser.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 07:57
Næsten med sikkerhed tørre øjne, prøv kunstig tårevæske flere gange om dagen, det burde hjælpe :-)

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 12:50

Jeg har været endags linsebruger i næsten 10 år nu, men det har desværre fået en ende.

Sidst jeg var til linsetjek, synes min optiker at mine øjne så lidt for røde ud. Han anbefalede mig at gå til øjenlæge, for han ville faktisk ikke give mig linser igen, førend at lægen havde sagt god for det.

Afsted med mig til lægen = jeg har en inflammation på hornhinden som risikerer at blive kronisk med arvævsdannelse hvis jeg fortsætter med linser som hidtil.

Så nu står den på briller, har dog linser til 2 dage ugentlig hvor jeg springer.

Jeg ville tage en smut til øjenlægen og blive tjekket. Kosmetisk er det jo kedeligt med røde øjne, men tænk hvis der var en underliggende årsag.

Og til Sophie (Whisper) - jeg har bygningsfejl på begge øjne - det har aldrig været et problem i forhold til linser.

Annebanan
Stud.med.vet

uden min elskede, smukke
Tahko Tyk

"They Jump The Moon, We Dance Towards Heaven"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider