jamen det kan jeg da svare dig på da jeg har redet ridderturneringer gennem flere år bla. på voergård slot og spøttrup borg samt div. dyrskuer mm.
jeg red mod Ole Bach som partner 
1. jeg brugte ca 20.000 kr om året på udstyr dvs. lanser ( 4 meter lang rundstok) spyd, trense ( små 4000 kr. ) fortøj, betræk til hesten, quintaine, sværd ( ca. 2500 kr. skal være go kvalitet da det skal tage mange slag samt husk det skal være et ethåndssværd og husk en blankvæbentilladelse inden du skaffer et for flere politikredse er meget svære og få en tilladelse ved.
så kommer transporten rundt samt smed hvor jeg brugte sko med mordax i perioder da hesten ellers kan glide rundt
2. ja du skal have egen hest, det samarbejde man bruger kræver komplet tillid til hinanden dvs hesten skal stole 200 % på at når du siger højre jamen så er det den vej uden spørgsmål og det får man ikke ved en lånehest.
3. du kan skaffe en pladerustning flere steder, min kammerat Jean Smith laver dele og kan henvise til andre men det koster altså en rigtig go slat penge og det er vigtigt det blir lavet lige til dig da der skal være bevægelse for og kunne udfører opgaverne.
4. jeg konkurrerede i ting som.
angreb af gruppe hvor man skal ride i fuld galop mod en gruppe lansknægte ( mennesker) og angribe dem med sværd, det er en utrolig svær øvelse da det ikke ligger en hest naturligt at løbe ind i mennesker og den skal her løbe i høj fart ind i en mængde for og dele dem.
angreb på quintaine hvor du rider i høj fart mod en plade på en bom som man skal ramme med sin 4 meter lanse dette kræver god balance
ild vi lavede så en del hvor hestene skal springe gennem ild, dette er dog ikke noget man bare lige skal kaste sig ud i da hesten kan lide stor skade hvis man ikke har 100 % styr på hvad man laver så den anbefaler jeg på ingen måde man bare kaster sig ud i
præcision. man har evt. 5 pæle hvorpå man starter med og lægge eks. et kålhoved på hver, her skal man så i galop hakke kålene i stykker der er ca 3-5 meter mellem pælene så man skal være hurtig og præcis og have styr på sin hest. derefter kan man gøre tingene mindre eks lægge kartofler så det blir sværer
ring. fange en ring som blir kastet i luften, først skal den fanges med en 4 meter lanse og derefter i tempo med sværd dette kræver en god kaster da ringen skal komme meget præcis over en da man ikke har den store bevægelighed på hesten.
derudover have vi en masse show ting vi selv lavede/ opfandt 
jeg vil sige du skal have pengepungen i orden hvis du gerne vil ud og dyste men ellers kan man jo godt træne det billigere derhjemme, dog skal du passe på ting som eks sværdet, falder du af kan du komme alvorligt tilskade hvis du lander på det eller hesten kan blive ramt.
det kræver en speciel hest, ikke alle heste kan klare de mange ting der sker omkrng dem, de skal være stærke, kunne starte fra stop og komme op i fart utrolig hurtigt, de skal være modige og turde stole på deres ryttere de skal kunne stoppe hurtigt ( eks. sliding stop) være nemme og dreje med en hånd eller eks benene.
her er nogle billeder fra nogle af mine shows
her ole

fra horsens 

mig

jeg er stoppet med det i dag men underviser da lidt i det ind imellem
hesten er i dag solgt