Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Overvejselser..suk.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2012 09:44

Går og tumler med en masse tanker og kan slet ikke finde ud af hvad jeg lige gør - hvad den bedste beslutning er.

 

Min gamle dreng står til salg, men har ikke fundet den perfekte køber til ham endnu.

Salget er primært grundet mangel på tid, men selvfølgelig vil det også give luft i økonomien hvis han kom væk og det skader heller aldrig, da min økonomiske situation har ændret sig. Derudover han er også en dreng, der påtrods af hans alder, virkelig brænder for at arbejde og han elsker det og det er synd han bare står og det giver mig dårlig samvittighed.

 

Part er prøvet og det er virkelig ikke gået særligt godt - selvom de har haft stort set frie hænder er de sprunget fra af den ene eller anden grund, rigtigt ærgerligt, for det er en løsning som jeg rigtigt godt kunne lide. Jeg er rigtigt glad for min gamle dreng og ville synes det var fantastisk han blev i stalden.

 

Står nu og overvejer om det bedste ville være at låne ham ud? Men puuuha, er altså lidt bange for det.

Jeg har selv haft lånt heste og de er begge blevet passet på, som var de mine egne og mere til, men har jo også læst de mindre gode oplevelser folk har haft og det skal han bare IKKE udsættes for og ved ikke om mine nerver ville være til det. Man kan jo ikke sikre sig mod vanrøgt gennem en kontrakt, det er jo ikke kontrakten der sørger for han får det han skal og bliver behandlet godt. Ja, jeg kan jo bare hente ham hjem hvis jeg opdager kontrakten ikke overholdes, men så er skaden jo sket?

Synes det er rigtigt svært, for en låner ville jo nok også kunne give ham den opmærksomhed som jeg ikke kan pt.

 

Helt alternativt, så har jeg en der gerne vil komme til min unge dreng og til august nok overtage ham (låne) og vise ham lidt af verdenen, hvilket er fantastisk - da jeg ikke selv er til stævner osv. Han bliver i stalden og det glæder mig, at få lov at følge dem på tætteste hold. Jeg håber meget det bliver til noget, det bliver klarlagt i den kommende uge.

I forbindelse med det, kunne en løsning også være at sætte den gamle dreng på noget sommergræs, hvilket er noget billigere og vil give lidt luft for mig der og så tage ham hjem når den unge bliver lånt ud..

Men det hele er jo usikkert endnu.

 

For dælen altså, synes alle mine tanker er blevet meget mudrede efterhånden og det er svært at se hvilken vej jeg skal gå.

 

 

 

 


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum ..
Forfatter: 
Dato:  11-03-2012 15:31

Udlån tror jeg ikke ville være en dårlig ide .. Hvis du bare husker at se hest og låner sammen, inden du udlåner ham, og sørger for at besøge ham jævnligt, så du kan følge hvordan det går med ham og selvfølgelig sørger for at få skrevet en præcis kontrakt på ham!


Anne (uden hest) men som rider med fra kontorstolen! :)

 

.. When we compete,

we must compete as honest,

as the horses we are riding on ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 06:32

Hvis der kommer en låner til Ichiro, så skal du da selv ride Fiddi

Er det samme pris sommer og vinter, hvor de står nu? (mener det er 1000 kr. billigere om sommeren, hvor Futte står

 

Pøj pøj med tankerne...du ved, hvor jeg er, hvis du mangler en til at lytte osv.



Jane





Med Futte-hesten og en Blyb :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 16:36

Måske du har ret Anne - måske jeg bare skal finde en sød låner tæt på så jeg kan se til ham indimellem..

 

 

 

Det er samme pris uanset årstid - ellers skulle han, naturligvis, være blevet i stalden ;)

 

Og tak for det Jane. Nu må vi se hvad der sker, og hvad jeg finder ud af.

Har fået noget gratis sommergræs ved min chef, men han skal jo ikke gå alene, så måske det ender med, at jeg skal finde en der vil have deres hest/heste på sommergræs sammen med ham der.. Nu må vi se, hvad pokker det ender med.

 

 

 

 


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 bombom
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 22:25

Jeg står der selv lige nu. Pt prøver jeg og finde en låner til hesten, pt har jeg allerede 3 aftaler med folk der skal se ham..

 

Hvis det ikke går med nogle af dem, så hvis det passer hende der havde ham i ridning sidste år til billige penge.. 575 kr om mdr hvor jeg kom med hø og foder. Så kommer han op til hende, bliver sat i gang, og ja.

 

Ellers skal han nok aflives, hvem vil købe en spat hest, der skal genoptrænes som det er nu..


Rytter søges til skøn 5års, 164 i stg, står ved Ugerløse 4350

 

 

Blev ejer af Dasiy - 28/01 2009

Blev ejer af Rastell - 07/05 2010

Mor til Sean - 23/07 2011

I er elsket mine drenge og tøs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Låne versus sælge
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 22:38

Jeg synes du skal gøre op med dig selv om du overhovedet får tiden til din gamle hest igen.. Hvis svaret er nej, kan jeg ikke se ideen i, at låne ham ud, for hvis din situation ikke ændrer sig, kan du jo ikke give ham den tid han kræver.. (bare en strøtanke herfra).. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2012 13:52

Jeg har gjort lidt af hvert nu her, nemlig lånt ud med henblik på salg.

Jeg vil helt vildt gerne af med Samson, men han en herre med glimt i øjet, der nemt kunne ende som kastebold fordi han kan være "besværlig". Jeg ville ikke kunne bære at se ham få nyt hjem få måneder efter salg, så for mig handler det om at finde et hjem til ham, som kan rumme ham.

 

Jeg fandt en sød låner i november sidste år, der desværre måtte indse, at han ikke var noget for dem. Efter rimelig kort proces har jeg netop funden den skønneste låner, der kun ser hans temperament som noget godt. Det er en familie som ikke vil købe lige nu og her, men gerne på sigt. Lige noget for mig og Samson

 

Mit råd til dig er, vær kontant og gå ikke på kompromis med kemien. Jeg synes, jeg (og Samson ) gjorde hvad jeg/vi kunne for at skræmme evt. lånere/købere væk, hvorfor dem jeg har fundet nu, er så meget mere perfekte!

Fik rigtig mange useriøse henvendelser, og henvendelser fra folk som jeg senere er blevet glad for han ikke kom hen til.

Jeg er dog gået lidt på kompromis med alder og afstand, men til gengæld tror jeg også på, at jeg har fundet det bedste hjem til Samson



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider